Het leed dat single zijn heet

Ja, hetzelfde als Maurice zegt geldt ook voor mij. Ik woonde alleen, toen moest ik noodgedwongen met een huisgenoot gaan wonen en nu woon ik weer alleen, en ik ben al met al heel tevreden. Ik vond het soms echt heel erg vervelend dat mijn huisgenoot er was. Zijn nam ook echt vaak een handvol vrienden mee. Natuurlijk is het gezellig, maar het is altijd toch weer iemand in je space. Nu waardeer ik het alleen zijn juist heel erg. Al vind ik het wel jammer op feestdagen en weekenden enzo. Iedereen is lekker aan het kerst of nieuwjaarontbijten met zijn/haar partner of huisgenoot en ik ben dan… alleen!

11 likes

Ik heb nu een week waarbij er veel dingen tegelijkertijd in mijn leven gebeuren en dan mis ik wel echt iemand naast me op de bank waarbij ik het even kwijt kan. Ik heb wel gisteren mijn moeder even gebeld en een vriendin geappt, maar het is toch anders. Ik blijf nu heel erg zitten met een stroom van gedachtes in mijn hoofd.

13 likes

Huh? Even teruggelezen maar ik reageerde op matroos en die schrijft nergens dat ze een huisgenoot heeft??

4 likes

Ja, ze heeft een kind maar ze haalt zelf aan dat dat anders is.

1 like

Hebben jullie plannen voor Valentijnsdag? Ik zit eraan te denken om er een me day van te maken door bijv. naar de kapper te gaan.

Nee? Voor mij heeft die dag geen speciale betekenis. Sta er überhaupt niet bij stil.

28 likes

Same, ik geef toch niks om Valentijnsdag, ook niet toen ik een relatie had. Als dat wel zo was zou ik lekker iets met een vriendin gaan doen.

7 likes

Ik ga bij een vriendin lunchen en daarna met haar naar de film, niet voor Valentijnsdag maar gewoon omdat het zo uitkomt! Voor mij is het ook geen speciale dag.

2 likes

Ik ga koekjes in hartjesvorm bakken voor een vriendin die jarig is op valentijnsdag en misschien krijgt mijn vriend die dag ook een zelfgemaakt hartjeskoekje.

2 likes

Werken en daarna thuis een beetje lezen of gamen. Ik heb een aantal vrienden valentijnskaarten gestuurd. Ik word zelf altijd zo blij van kaartjes dus ik dacht ik stuur zelf ook eens iets. Zie morgen een aantal nieuwe vrienden en twijfel of ik hen ook kaartjes ga geven. Ik ben bang dat het een beetje too much is, maar eigenlijk is het ook wel leuk?

(om niet de persoon te zijn die later met relevante info komt: er iets iemand in die vriendengroep waarvan ik vind dat die zich echt te hard in de vriendschap stort, en een diepe vriendschap verwacht die er voor mij nog niet is, veel tijd en aandacht vraagt etc, en ik wil niet de persoon zijn die anderen dit ongemakkelijke gevoel geeft.)

Sorry, dit is wat off topic misschien.

9 likes

Wat een leuk idee om naar vrienden een kaartje te sturen. Ik ga dit ook doen bij een vriendin waarvan ik weet dat ze dat gaat waarderen

5 likes

Een vriendin van mij doet dit wel eens, dus ik het het idee een beetje gejat. Ik ben zelf super sarcastisch en heb vrij donkere humor dus mn vrienden horen vrij vaak dat ze dood kunnen vallen en niet vaak dat ik heel veel om ze geeft. Dat weten ze heus wel (ze zijn gezegden met de zelfde soort humor en sarcasme) maar soms is het toch wel goed om even echt te zeggen dat je iemand heel erg waardeert.

3 likes

Je bent dus niet helemaaal de doelgroep van deze vraag :woozy_face:

Maar inderdaad fuck valentijnsdag! Het is gewoon vrijdag en beschouw 'm zo!

29 likes

Vroegerrrr (ruim 10 jaar geleden) heb ik een paar jaar met vriendinnen een dobbelspel gedaan met allerlei cheesy cadeaus, was zo leuk! Helaas ben ik nu van die groep de enige single :sweat_smile:

Deze valentijn ga ik met een vriendin uit eten, drie gangen menu en cocktails erbij. Zin in!

3 likes

Ik ben te lang single, ik wist helemaal niet dat valentijn zo’n ding was.

7 likes

Dat is het toch ook niet, tenzij je er zelf een ding van maakt. Maar is prima te negeren hoor. Het is vooral een ding voor de commercie

7 likes

Ah ja je hebt gelijk. :no_mouth: Ik had niet gekeken in welk topic ik zat.

2 likes

Tof! Ik moet hun podcast nog steeds luisteren.

3 likes

Vetttt! Enjoy!

1 like

In je eentje op vakantie gaan: :+1:t2:
In je eentje een vakantie boeken: :-1:t2:

Al die keuzes zelf maken en het feit dat het echt belƔchelijk duur is in je eentje maken bijna dat ik gewoon thuis wil blijven deze zomer.

11 likes