Het leed dat single zijn heet

Super vet!

Lief dat je het vraagt. Het gaat echt met vlagen. Nu denk ik weer: laat die vent, het komt toch niet meer goed en dat is helemaal prima.
Maar ergens is er een stemmetje in mijn hoofd: zou er een kans in zitten dat hij spijt krijgt? Misschien niet nu maar bijvoorbeeld over 3 weken of over een half jaar of als hij een nieuwe date krijgt?
Het was zo opeens en zo niet in lijn met wat hij zei en deed in de dagen voordat hij het uit maakte. Bij mijn andere ex was het overduidelijk en heb ik er zelf naar gevraagd omdat het zo duidelijk was dat hij een ander had. Dit met R. lijkt meer een paniekreactie. Maar goed, misschien is ie wel opgelucht nu. Ik ken hem te kort om te weten hoe hij met zulke situaties normaal gesproken omgaat. Hij heeft afgelopen week ook 2x uit zichzelf contact gezocht maar dat dan weer niet doorgezet

Bij een vriendin is het nu 3 maanden uit na een relatie van 4 jaar. Ze is een paar maanden in het buitenland geweest, ontmoet iemand, nu zijn ze allebei verliefd. Ik snap dat niet, het voelt zo oneerlijk.

Ik ga daardoor niet aan mezelf twijfelen hoor, dat is het niet. Maar ik kom gewoon niemand tegen terwijl ik wel veel onderneem.

13 likes

Ja dat snap ik goed en is erg herkenbaar. Vooral dat het oneerlijk lijkt te voelen.

Ik heb ook meerdere van zulke gevallen in mijn omgeving. 1 vriendin kwam na 2 maanden al een super leuke jongen tegen, na een relatie van 5 jaar. Haar enige tinderdate ook. Ze zijn inmiddels verloofd en passen ook heel goed bij elkaar. Een andere vriendin ontmoette haar huidige vriend 3 dagen nadat haar relatie van 5 jaar over was.

Hoe kan het toch dat sommige zo makkelijk de juiste tegenkomen en andere totaal niet?

3 likes

Ja ik vind het zĂł gek! Het is natuurlijk een kwestie van geluk hebben, maar ik heb ook een vriendin die van de ene in de andere relatie rolt, hoe dan?

1 like

Ik vraag me nog steeds af of zij dan echt gewoon meer geluk hebben of toch ook minder kieskeurig zijn? Dat klinkt denigrerender dan ik bedoel trouwens


Maar ik ken ook een meisje dat van relatie naar relatie hopte en over haar laatste vriend in eerste instantie helemaal niet zo positief was. Maar ze bleef wel met m afspreken ook al vond ze hem niet echt leuk (genoeg) en toen ineens had ze toch een relatie met hem. Ik snap niet helemaal hoe dat dan gaat?

3 likes

Ja dat vraag ik me ook af

Bij mij komt het ook doordat ik super kieskeurig ben helaas

2 likes

Ja ik ben idd ook wel kieskeurig, maar ik heb echt geen belachelijke eisen. Ik kom gewoon zelden iemand tegen met wie ik een klik heb.

Er is ook geen antwoord op, ik vind het gewoon frustrerend. Vind het ook moeilijk om blij te zijn voor die vriendin (en toen we allebei vrijgezel waren was het zo leuk en ik had gehoopt dat we dat weer konden hebben).

6 likes

Ja, same. En ik snap dat je het frustrerend vind! Maar ook voor jou komt er vast een leuke man op je pad!!!

Dat is toch een mengsel van vanalles denk ik? Gewoonweg geluk hebben, misschien niet heel kieskeurig zijn en een minder opgehemeld beeld hebben van de liefde (dus minder verwachting hebben), juiste moment in het leven elkaar ontmoeten, je echt open kunnen stellen. Ik denk dat veel mensen ook een gat opvullen met de liefde, er veel te afhankelijk van zijn. Dan kan ik me juist ook krachtig voelen dat ik het niet heb en ook prima zonder kan. Maar ik ken het gevoel, maar dat betekent niet dat er iets mis is met ons <3

4 likes

Nou ja daar geloof ik dus niet echt in :woman_shrugging: Ik kan het me gewoon niet voorstellen.

3 likes

Ik durf te wedden dat het leven je nog gaat verbazen <3

Ik weet dat het goed bedoeld is maar dit soort reacties vind ik juist heel vervelend. Ik kan er helemaal niks mee.

Ik geloof ook dat het niet voor iedereen weggelegd is (en niet per se dat dat voor mij geldt hoor). Maar ik kan me op DIT moment gewoon niet voorstellen dat het er is voor mij. En daar ben ik over het algemeen oke mee, ik heb een leuk leven en ben tevreden. Maar soms frustreert het me wel.

14 likes

O ok, sorry, ja het is goed bedoeld
 En tuurlijk mag je het je frustreren daar is dit topic voor


1 like

Dit is zooooo herkenbaar voor mij

1 like

Ja kut he? Sinds het uit is met mijn ex (7 jaar geleden!) gewoon nooit een relatie gehad, of iets dat er ook maar op lijkt. Ik kom gemiddeld eens per jaar of 2 jaar iemand tegen waarmee ik echt een goede klik heb, maar dat wordt dan weer niets vanwege ander gezeik. En inderdaad, ik vind mezelf ook helemaal niet veeleisend eigenlijk

3 likes

Ja,ik denk idd dat het een combi is, maar vooral toeval. Want als ik kijk naar mijn voorbeelden dat hield vriendin 1 het heel erg af, omdat ze vrijgezel wilde zijn, maar uiteindelijk paste ze gewoon super goed bij elkaar.

Bij vriendin 2 was de jongen gewoon super haastig(ik heb nog nooit zoiets gezien, haha) en hebben ze elkaar in de eerste week 4 keer gezien en die week erna gaf hij aan verliefd te zijn(En die week erna zij hij al ik hou van je
) persoonlijk vind ik dat zij zeker kieskeuriger mocht zijn, dus ja dat speelt bij dit geval wel een grote rol.

1 like

Meer een hart onder de riem, ik voel dit ook. met name het frustrerende dat je zo weinig mensen tegenkomt waar je echt een klik mee hebt.

5 likes

Hier nog iemand voor wie dit zo herkenbaar is.

Ik heb “gelukkig” wel veel single vriendinnen op het moment (ik gun ze de leukste vriend op aarde natuurlijk), dus in dat opzicht is het wel fijn dat ik niet alleen ben in het single zijn en word ik ook niet geconfronteerd met stelletjes.

Ik heb best veel gedate, maar altijd max een half jaartje en heb nu dus op m’n 28e nog nooit een echte relatie gehad (dit kan misschien beter in het biechttopic) en daar begin ik me nu wel voor te schamen, omdat ik het niet leuk vind om dat te moeten zeggen tegen dates. Ze zullen vast denken dat er veel mis met me is, denk ik dan. En nu date ik ook weer veel minder, omdat ik het toch niet zie gebeuren.

7 likes

@monkeyslut
Ik had hier een heel verhaal getikt en inneens was het weg :-/, hoop dat ik het kan recreëren.

Ik denk misschien dat anderen makkelijker een connectie aan kunnen gaan met iemand. Minder nodig hebben om die ‘klik’ te vormen. Zich makkelijker aangetrokken voelen tot een grote verscheidenheid aan mensen, en daardoor ook mensen aantrekken die hetzelfde zijn. Ik vind mezelf namelijk ook niet veeleisend of kieskeurig, heb totaal geen lijstje waar iemand aan moet voldoen (bewust dan) en toch zijn er maar weinig waarbij ik denk ‘ja!’. Misschien dat voor anderen het makkelijker is om dat gevoel van ‘ja!’ te hebben dan voor ons. Of misschien hebben zij minder verwachtingen van die ‘ja!’, hoeft het minder heftig te zijn.

Van wat ik van jou weet geldt dit geloof ik niet voor jou, maar voor mij geldt ook heel sterk dat deze mensen altijd veel meer ‘at ease’ zijn met zichzelf dan ik, en dat ze daardoor ook gemakkelijker iemand aantrekken die hen waardeert.

En ik herken ook je ergernis aan alle goedbedoelde ‘het komt wel goed!’. Soms komt het niet goed, helaas. En ja het kán dat het wel goed gaat komen, maar dat troost mijn frustratie op dit moment niet. Tegen iemand met een gebroken been kan je ook zeggen ‘het komt wel goed’, maar dat maakt niet dat het gezeik met krukken/nergens normaal heen kunnen/pijn/jeuk nu minder kut is.

8 likes

@Marsepein Dit breekt m’n hart een beetje. Is zeker geen biecht, maar gewoon hoe je leven verlopen is. Snap dat het je ook de moed ontneemt om te daten. Heb verder geen advies, maar snap dat het best verdrietig kan zijn.

1 like