Het leed dat single zijn heet

Ah nee ik vind echt niet dat dat in het biechttopic moet. Sterker nog, ik zou meer mijn twijfels hebben bij iemand die van het een in het ander rolt zonder stil te staan bij hoe diegene voor zichzelf kan / moet zorgen. Jij bent hier op eigen kracht gekomen en dat is super bewonderenswaardig.

3 likes

Ik denk dat dit klopt en dat het ook te maken heeft met hoe “makkelijk” je verliefd wordt. Ik word dat best snel en dan voel je die wederzijdse klik sneller ofzo? Hm, kan het niet zo goed uitleggen. Ik kom best vaak mensen tegen met wie ik leuk klets en met R. is het uiteindelijk ook wel verder gekomen terwijl ik hem gewoon ergens was tegen gekomen.

1 like

@Evi-lena en @lapzwans
Dankjewel voor jullie berichtjes<3

Het voelt gewoon suf en soms een beetje oneerlijk.

2 likes

@Marsepein ik heb ook nog nooit een relatie gehad, ben inmiddels bijna 26. Ik schaam me er niet voor en gelukkig maken mensen er nooit opmerkingen over. Ik kan er ook niets aan doen dat dat zo is :’) Ik heb ĂŒberhaupt nog nooit serieus met iemand gedate, ik ben nooit verder gekomen dan 3 dates. Dus je verhaal is herkenbaar!

@lapzwans ja, met dat eerste heb je wel een punt, dat is wel een geruststelling op zich. Ik weet niet of ik te hoge verwachtingen heb, misschien wel? En ik ben wel helemaal oké met mezelf, soms vraag ik me af of ik er wel voor open sta en dat het daarom niet gebeurt. Maar mensen zeggen juist zo vaak dat het komt als je het niet verwacht. Nou ik verwacht het nooit :thumbsup:

Toch wel fijn die herkenbaarheid hier.

5 likes

Hele mooie xxl reactie, dankje! Het is inderdaad ook maar net vanaf welk perspectief je het bekijkt en nu ik niet zo lekker in m’n vel zit, word ik hier onzeker van en geef ik mezelf de schuld terwijl jouw houding van “Ik ben nog niemand tegengekomen
” veel fijner is.

Hi allemaal! Ik lees al een tijd mee op dit forum en topic, en ik haal er veel steun uit om te zien dat jullie je in vergelijkbare situaties verkeren, en het ook echt goed kan komen.

Zelf zit ik in nogal een lastige situatie, waar ik ook zelf schuld aan heb. Misschien hebben jullie advies over hoe ik hiermee moet omgaan.

Ik ben al een paar jaar vrijgezel, na een relatie van ruim 3 jaar gehad te hebben (was toen nog wel erg jong). Wel dates en scharrels gehad in de tussentijd, maar ik kwam niemand tegen waaraan ik me officieel wilde verbinden, en ik word ook niet snel verliefd.

Tot een jaar geleden ik gevoelens begon te krijgen voor het broertje van een ‘vriendin’. In die tijd ging ik nog niet heel veel met haar om, zag haar zeker niet elke maand en zag haar alleen in groepsverband. Het begon als een one night stand na een dronken avond, maar het was van beide kanten al snel duidelijk dat er meer speelde. Omdat ik het in eerste instantie zag als een uit de hand gelopen one night stand wilde ik het haar niet vertellen, omdat ik het een beetje gĂȘnant vond en niet dacht dat er ĂŒberhaupt toekomst in zat. De eerste paar maanden spraken we toch steeds meer af en knaagde het gevoel tegenover mijn vriendin. Tegelijkertijd begonnen die vriendin en ik ook steeds closer te worden. Het werd dus steeds ingewikkelder voor mij om dit voor me te houden.

Op dat punt besloot ik met de jongen te overleggen over eventuele toekomst van onze relatie. Hij vertelde mij dat hij geen gevoelens voor me had, waar ik natuurlijk erg door was gekwetst. Mede hierdoor besloot ik het nog steeds stil te houden tegenover mijn vriendin omdat het nu toch geen rol meer speelde, en ik nam afstand van hem.

Nadat ik dit had gedaan begon hij steeds weer aandacht bij me te zoeken. Omdat ik nog steeds gevoelens voor hem had ging ik in mee (heel zwak, maar had toch behoefte aan zijn aandacht). We begonnen weer af en toe af te spreken. Zo ging dit proces door, dan nam ik weer afstand omdat hij niet voelde wat ik voelde, en dan sprak ik toch weer met hem af omdat ik toch heel graag bij hem was.

Dit proces is tot een maand geleden doorgegaan, toen heb ik hem een bericht gestuurd waarin ik uitlegde dat het voor mij niet werkt omdat we niet hetzelfde voor elkaar voelen. Heb hem geblokkeerd op social media waardoor hij mij ook niet meer kon contacten. Ondertussen is zijn zus een goede vriendin van mijn geworden en voel ik me hier zo ontzettend schuldig over dat ik dit al een jaar tegenover haar verzwijg.

Nu kwam ik gisteren mijn vriendin tegen (met jawel haar broer/ex-scharrel). Ik ben het expres niet uit de weg gegaan en we hebben met anderen erbij wat gedronken. Toen zij weg waren heb ik met de jongen in kwestie gepraat, en hij heeft uit zichzelf zijn excuses aangeboden. Hij vertelde dat hij me mist en dat hij me niet goed heeft behandeld. Hij vroeg om een tweede kans.

Het ding is dat wij zo’n ontzettende aantrekkingskracht tot elkaar hebben dat het bijna niet tegen te houden is. Ik geloof hem dan ook niet dat hij geen gevoelens voor mij heeft, want uit heel veel dingen blijkt dat dat wel zo is. Hij gaf aan zelf niet goed te weten wat hij wil, hij is ook jonger dan ik ben.

Nu hebben we besloten dat ik voor mezelf moet kiezen (hij vond het een goede keuze, ondanks dat hij me mist en wil zien). Ik weet stiekem wel dat dit het beste is, maar omdat we het liefste wel bij elkaar willen zijn voelt het zo verkeerd.

Doe ik hier goed aan? Need some advice. Sorry voor de immens lange tekst.

afgaande op je verhaal denk ik wel dat je de juiste keuze maakt, als hij het allerliefste bij jou was geweest had hij wel harder geprobeerd de laatste keer denk ik. voor de rest zou ik ook proberen het verhaal met je vriendin hier apart van te zien, ze zal er misschien niet blij mee zijn dat je het zo lang verborgen hebt gehouden maar dat staat los van het feit dat hij toen niet hetzelfde voelde toch?

misschien kan je het haar nu nog vertellen, denk niet per se dat ze boos zal zijn maar ik heb nooit echt begrepen waarom het zo verkeerd zou zijn om te daten met de broer van een van je vriendinnen (maar ik heb zelf geen broer dus weet niet hoe dat precies zit), maar dan ben je in ieder geval eerlijk geweest tegen je vriendin en als hij dan misschien nog spijt krijgt later kan je het altijd nog aankijken

1 like

Ik herken me helemaal in je verhaal. Leeftijd, dates, max een half jaar, etc. Als je er eens over wil praten, pb me!

edit: ik heb het trouwens weleens hier over een ex. Maar ik zie die vijf maanden met hem niet als een relatie. Meer als een heel lang moment van mijn verstand kwijt zijn.

Als iemand zegt geen gevoelens voor je te hebben, zou ik dat aannemen. Want dat lijkt me niet iets om over te liegen. Ik denk dat je veel zelf invult.

2 likes

Ja dat is ook zo, als hij het graag had gewild dan had hij me nooit ‘laten gaan’. Ik moet nu gewoon voor mijn eigen geluk kiezen, en ik ben blij dat hij me daarin wil steunen. Wie weet inderdaad dat het ooit nog wat wordt, maar dan moet hij wel weten wat hij wil.

We hebben ook besloten het haar te vertellen, nu nog even een goed moment hiervoor zoeken. Ik geloof ook niet dat ze boos zal zijn om het feit dat het haar broer is, maar meer om het feit dat we het zo lang hebben stilgehouden. Maar dit heb ik er zeker voor over, omdat het nu wel tussen onze vriendschap in staat.

Nee dat klopt. Ik heb hem hier gisteren daarom ook nog specifiek naar gevraagd omdat hij aangaf me te missen. Hij ontkrachtte dat hij heeft gezegd geen gevoelens voor me te hebben. Hij zei gisteren niet verliefd te zijn, maar hij kon ook niet goed omschrijven wat hij dan wel voelde.

Hij gaf aan dat hij de laatste maanden niet lekker in zijn vel zat, en dat hij gewoon niet weet wat hij wil. Het afgelopen jaar heeft hij alleen met mij contact gehad, dus het is niet zo dat dat de reden is van zijn twijfel. Terwijl ik in de periodes dat ik weinig/geen contact met hem had wel met andere jongens appte en ook een enkele keer seks had omdat ik behoefte had aan (mannelijke) aandacht.

Wij zijn altijd eerlijk geweest tegenover elkaar hierover. Hij gaf terecht aan dat hij hierdoor dacht dat ik het ook niet serieus nam, maar dit vloeide dus voort uit zijn gedrag tegenover mij.

Ik vul inderdaad misschien teveel in dat hij ook gevoelens voor mij heeft, maar hij kwam zo oprecht over gisteren dat hij me mist en weer wil zien. Het is ook niet dat we alleen seks hadden maar we gingen vaak uiteten, naar de bioscoop, varen etc.

Maar ik ben het zeker met je eens dat je zoiets niet zegt als je het niet meent, het is erg kwetsend namelijk. Alleen daarom moet ik misschien al niet met hem willen zijn.

Topic naar mijn hart dit. Ik stuur jullie veel liefde. :heart:

Eigenlijk pieker ik iedere dag over het feit dat ik nooit een relatie gehad heb. Heel ongezond en zorgwekkend, maar ik kan het gewoon niet loslaten. Ik vraag me zelfs af of ik jaren verspild heb en al lang een vriend kon hebben als ik niet dik was. Een tijdje geleden verwees mijn beste vriendin naar haar man als “mijn man” op WhatsApp, terwijl ik uiteraard dondersgoed zijn naam weet en ik moest serieus huilen. Dit was een nieuw dieptepunt.

Ik ben de cliché reacties van mensen ook zat, dus die ga ik jullie ook niet geven. Ik ben blij dat dit topic een safe space voor ons is.

5 likes

Weet niet dit je helpt maar: genoeg dikke mensen met een relatie, genoeg slanke mensen zonder relatie.

Verder: een dikke knuffel :kissing_heart:

7 likes

Tuurlijk helpt het! Dat klopt helemaal en toch blijft het in mijn achterhoofd spelen. Right back at ya. :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik denk dat ik dit een van de meest walgelijke en ergerlijke dingen vind als het komt op mensen die wel of niet een relatie hebben. Klinkt wat overdreven maar ik herinner me nog dat de vriend van een vriendin van me zich afvroeg waarom vriendin x toch geen vriend had, want ze was toch knap?! Wat in GODSNAAM heeft dat er mee te maken. Ik wind me er gewoon over op. Het staat compleet los van elkaar. Ik reageerde toen ook met, waarschijnlijk is ze gewoon niemand tegen gekomen waarmee het klikt?! En ja ik kreeg zelf ook wel eens zo’n opmerking. Man man wat een niveau.

4 likes

@Griselda ik herken je zo erg. Ik heb ook nooit een relatie gehad alleen maar enkele dates. Ik heb ook echt van die momenten dat ik serieus moet huilen. Was laatst een collega die mijn directe collega vroeg of ik geen vriend had en dat hoorde ik toevallig. Dat vroeg hij uit interesse aan haar, omdat ik uit schaamte er nooit wat over vertel, maar op dat moment moest ik echt mijn tranen bedwingen.

Overigens vind ik al bijna een half jaar iemand leuk, maar verder dan elkaar spreken is er niet gekomen en ik had al die tijd het idee dat hij ergens mee zat. Nu biechtte hij gisteren via de telefoon op dat hij zat met ons leeftijdsverschil (hij is +10 jaar ouder dan ik) en dat hij twijfelde aan mij en wat ik te zoeken heb bij een veel oudere man. Ik heb alleen gezegd dat dat zijn gedachten zijn en ik er totaal niet mee zat, maar ik hoorde gewoon aan zijn stem dat hij niet gerustgesteld was. Dit brak mijn hart zo erg dat ik gisteravond hele tijd heb zitten janken en nu ik dit typ zit ik gewoon weer te huilen. Word er echt gek van dat ik nooit een man kan vinden die gewoon volop voor mij gaat of zo? Er is altijd wel iets wat in de weg staat.

1 like

Ik ben het helemaal met je eens dat het een stomme opmerking is, maar ik vind het ook niet helemaal los van elkaar staan. Als je knap bent hebben mensen wel sneller interesse in je (of misschien is het correcter om te zeggen dat er meer mensen interesse in je hebben?) dus dan is de kans dat er een wederzijdse interesse is wel groter. Maar het gaat dan inderdaad om kansen en niet garanties.

4 likes

Je hebt als knap persoon waarschijnlijk meer aandacht en daardoor ook meer keuze. Dus misschien word je dan ook kritischer. Ik heb ook een vriend die echt een heel specifiek uiterlijk heeft en hij had 1 tindermatch, 1 tinderdate en ja ze zijn al 4 jaar verder, of 5? Misschien juist door een minder ruime keuze dat je je sneller aan iemand wil binden en minder kritisch bent. God dit klinkt allemaal zo kut maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Een knap persoon kan net zo goed single zijn dan wat als een lelijk persoon wordt gezien over iemand met overgewicht etc.

1 like

De herkenbaarheid in dit topic is zo fijn. Al mijn vriendinnen hebben een relatie of zijn verloofd.

5 likes

Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik de laatste ben in mijn vriendengroep zonder relatie. Ik heb ook last van bindingsangst, dus het gaat gewoon niet zo soepeltjes. Vind het wel echt heel jammer dat het nu alleen nog maar over de relaties van mijn vriendinnen gaat en niet meer over iets anders.

Ook hier trouwens nog nooit een relatie, wel paar dates maar dat was ook niet echt wat. Hoop altijd zo dat mensen niet naar mijn relatiesstatus vragen, want vind het ongemakkelijk :’)

1 like