Oh jongens ik vind deze conversatie zo herkenbaar zelfs nu ik een relatie heb (en misschien dat jullie nu denken van; ja dus wat praat je hier nu dan???) maar ik kan me nog steeds zo goed met alles identificeren. Dit is mijn eerste serieuze relatie die ik ook ‘pas’ kreeg toen ik 27 was. Ik vind het nog steeds heel raar om naar hem te refereren als ‘mijn vriend’ omdat ik dan gewoon een error in mijn hoofd krijg van: ik een vriend??? goeie grap. Ik was altijd wel her en der aan het daten maar nooit bleef er iemand hangen. Meestal kapte ik het af; ik voelde hét niet, één keer voelde ik hét wel maar de andere partij niet (resultaat: ik was kapot, maar anderzijds was ik heel erg opgelucht dat ik dus blijkbaar wel sterke gevoelens voor iemand kon ontwikkelen).
Ik heb mijn vriend ook heel lang nog ‘mijn date’ genoemd omdat ik het woord ‘mijn vriend’ gewoon niet uit mijn strot kon krijgen, alsof dat niet bij mijn paste, ik was altijd de sterke, onafhankelijke dodecavia zonder vriend. Ik moet zeggen dat heel blij ben hoe alles is gelopen, omdat ik nog steeds die sterke, onafhankelijke dodecavia ben (mijn eigenliefde staat bij mij nog steeds op nr1, no shame) maar met dan nu toevallig een vriend.
Ik ben hier dan ook totaal niet om advies te geven of met dooddoeners te komen maar ik wil aangeven dat ik jullie gevoelens zo goed snap, zelfs al heb je je single status enigszins geaccepteerd, dan heb je altijd nog de buitenwereld die er al-tijd wat over moet zeggen, zo vermoeiend.
<3