Ja dit ken ik wel! Mijn ouders zijn echt totaal niet romantisch of wat dan ook, meer een soort verstandshuwelijk. En dit zeggen ze, met name mijn moeder, ook altijd tegen mij: joh verliefdheid gaat over, het is gewoon handig voor een huis kopen, twee salarissen etc. Echt verliefd ben ik ook eigenlijk nooit, ik voel nooit iets. Ik denk altijd alleen maar rationeel.
Ik heb soms zelfs echt een soort afkeer van relaties. Dan vind ik het âzwakte tonenâ om van iemand afhankelijk te zijn en denk ik: dat is toch helemaal niks voor iemand als ik. En dan vraag ik me wel af of mijn opvoeding daar inderdaad een rol in heeft gespeeld. Ik heb echt een prima jeugd gehad, lieve ouders, maar gevoelens kan bij ons echt niemand mee omgaan. En ik denk wel dat ik dat over heb genomen. Dat vind ik verder niet hun schuld of iets, blijkbaar ook gewoon een beetje ons karakter in deze familie.
Wat jij zegt denk ik idd ook wel, dat het toch gaat beĂŻnvloeden hoe je date. Blijkbaar gaat dat zo diep in je hersenen zitten dat je er onbewust naar gaat handelen ofzo. Ik heb nu ook een goede vriend waarvan ik soms het idee heb dat hij mij leuk vindt. En dan denk ik: doe het nou maar gewoon, jullie kunnen goed overweg, beide goede studie, jullie denken over veel hetzelfde, prima basis voor een relatie. En soms denk ik juist: maar misschien, heel misschien is er toch iets beters? Kan ik ook wel ooit eens wel iets voelen?