Haha ik leid zekerrssss wel m’n eigen leven, ik ben gewoon weinig vrij en daarom heb ik snel de neiging om iemand te vragen die ik ‘fijn’ vind om te zien. Zie m’n vriendinnen echt zo goed als elk weekend, heb dan ook niet altijd behoefte om doordeweeks wat met ze te doen. Dus zet m’n leven zeker niet on hold voor iemand, maar denk dat zijn gevoel gewoon moet groeien en dat ik daar iets verder in ben.
Mijn ervaring is dat als iemand ruimte nodig heeft, je hem dat ook moet geven. Hoe meer toenadering je dan zoekt, hoe meer afstand hij creeert. Dat gezegd hebbende moet je ook wel op je eigen grenzen letten en mag je zeker wel aangeven (irl) wat dit met jou doet…
Helaas is de datefase gewoon onzeker en dat terugtrekken van de ene of de ander om even alles te laten bezinken /evalueren hoort er soms bij
Jaa ben het met je eens. Ik heb nog nooit echt gedate, hiervoor een relatie gehad van 4 jaar en dus compleet onervaren op dit gebied En wil deze jongen zeker niet wegjagen, denk echt dat het wel wat gaat worden. Dus houd vanaf nu gewoon m’n mond tegen hem over dit onderwerp en laat het hem uitzoeken. Ben alleen heel bang dat hij er dan achterkomt dat het niets is, maar ja
@Xdemi ik denk dat het inderdaad goed is dat je zijn grenzen in de gaten houdt en respecteert. Maar vergeet niet dat jij ook grenzen hebt, die even belangrijk zijn. Bijvoorbeeld over dat weekendje weg, omdat dat je gewoon geld kost. Ik hoop dat je goed nagaat waar je overheen kan stappen, en waar je eigenlijk meer duidelijkheid nodig hebt. Niemand heeft er iets aan als jij nu op je tenen gaat lopen om hem maar te houden. Uiteindelijk werkt dat ook niet, want je wil ook iemand die van jou houdt, en niet van de versie van jou die koste wat het kost hem tevreden wil stellen.
Dankjewel voor je berichtje
Zit idd heel erg in tussen: ik moet compleet mezelf blijven, maar weet ook wel dat ik soms eigenaardig gedrag toon door alle shit die in mn vorige relatie is gebeurd. En het tempo was zeker heel intens, ik snap dat ook echt compleet vanuit zijn kant. En buiten dit gezeik is hij echt heel lief voor me, heel geïnteresseerd, dus ben ook gewoon aan het zeuren om niets soms.
En denk wel dat de twijfel tijdelijk is, hij komt ook uit een relatie van 7 jaar, heeft nog contact met z’n ex vanwege de afwikkeling van het koophuis. Dus het is misschien ook een beetje vroeg
Dit zie ik ook best vaak op dit forum, en heb mezelf er ook echt heel vaak schuldig aan gemaakt. Ik denk dat iedereen zichzelf eigenaardig vind vergeleken met anderen. Iedereen doet/vindt dingen net iets aan anders, iedereen is gevormd door ervaringen uit het verleden. Probeer te stoppen om ‘de norm’ daarin te vinden en jezelf daaraan te conformeren. Probeer gewoon vanuit je eigen perspectief te redeneren en beslissingen te nemen, want dat is het enige perspectief dat er toe doet eigenlijk. Je bent wie je bent en dat is oké.
Ik weet dat dit echt veel makkelijker gezegd is dan gedaan, en natuurlijk is een beetje zelfreflectie altijd goed, maar in dating over het algemeen zie ik zo vaak (ook dus bij mezelf) dat de man gewoon doet en laat wat hij wilt en heel ‘kort’ is in zijn grenzen, en dat de vrouw dan inderdaad die grenzen probeert te volgen zodat ze maar in de smaak blijft vallen (dit is generaliserend natuurlijk, kan ook andersom). Zo zonde van je tijd en energie!
Ja heel mooi gezegd! Ik merk dat inderdaad ook aan mezelf, probeer zo flexibel mogelijk te zijn in relaties enzo, dat krijg je niet altijd terug van de man. Ook hartstikke generaliserend, maar het blijft een moeilijk onderwerp, waar ik zelf ook niet altijd in weet wat ik moet doen.
Ik heb echt geen idee hoe ik moet citeren, maar heb er nooit zo over nagedacht zoals je in je laatste zin zei. Ben inderdaad heel druk met hoe ik hem bij me wil houden, terwijl dat waarschijnlijk alleen maar averechts gaat werken. Overigens denk ik wel echt dat we een goede match zijn, alleen wil hem dat ook in alle vrijheid laten uitzoeken.
Dit deed ik met mijn exdate/vriend ook en ik merk nu t over is pas hoezeer me dit heeft opgevreten. Dus wees jezelf en kijk rustig waar t heen gaat. Als ik mezelf van 4 mnd geleden advies had kunnen geven wou ik dat ik mijn eigen grenzen iets meer had bewaakt
Offtopic: Mag ik vragen wat voor werk je doet? Als mensen nog tot zo laat blijven mailen.
Sorry dit is echt zo’n reactie van niks, juist als je even behoefte hebt aan advies, maar vind het heel rot voor je en ook heel herkenbaar. Het is ook gewoon een gemis. Ik merk op werk ook wel eens als ik moe ben dat mensen zeggen ‘mAaR jE hEbT nOg GeEnEeNs KiNdErEn’. Alleen zijn vergt ook echt zijn tol, het is voor een reden dat mensen relaties hebben. De mens is een sociaal dier en heeft nu eenmaal behoefte aan intimiteit, liefde en steun, als je dat mist kan dat ook gewoon zwaar zijn. Nou, dikke knuffel en hopelijk helpt de toekomstige tripje je een beetje overeind helpt!
Heel lief van je geen advies maar heel welkom. Dank.
Ik kom net thuis van m’n rijles en zie dat er chocolaatjes op m’n bureau liggen. Heeft m’n vader die neergelegd omdat hij het zo zielig vindt dat het niks is geworden met m’n vorige date <3
Ja dit idd. Iedere keer hoop ik weer op een leuk kaartje ofzo, maar nee hoor…
Net bijna m’n arm uit de kom (ok beetje dramatisch) jeuk op een plek op mijn rug waar ik nét niet goed bij kon… Single life
Leed van vandaag; elk jaar al bijna 6 kaar lang krijg ik elke valentijnsdag een kaartje van mijn beste vriendin. En ik stuur haar er 1. Nu heeft ze sinds een maand een vriendin. En ze heeft niets gestuurd. Doet me een klein beetje pijn
ik snap je gevoel. Mocht het helpen: heel veel liefs + een ghost hug van mij <3
Jaa beetje kut… heel lief! Dank je wel!!
Bedoel je dat jullie de jaren hiervoor allebei alleen waren? En zij nu niet meer? Ik kan me voorstellen dat het pijnlijk is voor jou als ze dan ineens geen kaart meer stuurt, het leek toch een beetje traditie te zijn geworden. Heb jij haar wel wat gestuurd? Dan ben ik wel benieuwd hoe ze erop gaat reageren.
Echt kut dat ik niemand op pad kan sturen om ontbijt voor me te halen