Het leed dat single zijn heet

Haha nee ik bedoel ook buiten de sollicitaties om. Eigenlijk mocht je dan sowieso niet komen werken ook niet als anios. Gelukkig heb ik die richting nooit geambieerd.

1 like

Wow dat lijkt me echt kut haha.

En wij hadden ook zo’n professor alleen dan binnen MKA-chirurgie. Hij was ook best aantrekkelijk, dus ken best een aantal meiden die met hem naar bed zijn gegaan voor een opleidingsplek. Zo ontzettend fout en iedereen ā€˜weet’ het maar niemand zegt er iets van.

Ik heb foto’s gezien van een professor neuro die in een kroeg aan het zoenen was met een meisje dat zeker niet zijn vrouw was. Zij was ook zeker niet de enige. Jammer dat #metoo in de academische/ziekenhuiswereld nog helemaal niet zo naar buiten komt, want het is best extreem. Ken heel veel verhalen en ben zelf ook best een aantal keer ongepast benaderd. Maar afhankelijk van ze, dus ook niets gezegd. Heb wel boter op mijn hoofd dus, maar ik kan me er wel druk om maken.

1 like

Dit ja… Ik kan het huis gewoon niet eens uit, omdat de hele woningmarkt op zijn gat ligt of gericht is op 2 inkomens. Wat een drama.

3 likes

Wij moeten nu na elk coschap een evaluatie invullen waar nadrukkelijk gevraagd wordt naar (seksuele) intimidatie. Hebben er ook een practicum over gehad over hoe je moet omgaan met beoordelaars die je heel anders bejegenen dan de bedoeling is. Stom dat dat nodig is.

3 likes

Vind ik wel alvast een stap in de goede richting! Idd zoals @Damnatio zegt, je zit in een afhankelijkheidspositie.
Ik heb het zelf gelukkig niet meegemaakt, maar wel met patiƫnten die me onheus benaderden en dat is ook moeilijk vind ik.

2 likes

Ik heb het inderdaad met patiƫnten ook al meegemaakt, echt bizar. Had achteraf ook pas door dat het eigenlijk niet okƩ was wat hij zei.

Als je wilt kan ik je wel een paar van mijn ervaringen pm’en? Vond t toch niet zo fijn om ze open en bloot hier te hebben staan

Ik heb tijdens coschap neurologie wel eens meegemaakt dat een poli patiĆ«nt me na afloop opzocht op Facebook en met een berichtje stuurde, en een keer op afdeling Interne dat een oudere man zei dat hij mij graag zag komen en zag gaan knipoog, knipoog, maar meest vervelende vond ik tijdens coschap kindergeneeskunde. Lag een peutertje opgenomen met vrij heftig nierfalen, ouders beiden in de 30, leken hele nette mensen, en toen heeft de vader buiten de kamer tegen me staan vertellen dat hij hield van brunettes met billen zoals ik. Terwijl z’n vrouw binnen zat met hun zieke kind. Ik heb toen wel uitgesproken dat ik het een ongepaste situatie vond en hij grinnikte alleen maar, leek zich totaal niet aan te trekken.

2 likes

Ik las net perongeluk even in het geluk dat een relatie heet topic
Au…

Ah, dat er zulke mensen zijn he. En dan niet begrijpen dat het gelijk de grootste afknapper ooit is. :cold_sweat:

Ik heb het ook meerdere malen meegemaakt in het ziekenhuis, en dan voornamelijk met patiĆ«nten. Zo had ik eens een man van in de zeventig die vroeg of ik niet m’n eigen nummer op kon schrijven ipv het nummer van de afdeling, een jongen van begin dertig die duidelijk met me zat te flirten en uiteindelijk zei dat 'ie me een hele aantrekkelijke vrouw vond, een man van in de vijftig die vond dat ik een mooi figuur had en dat ik z’n vriendin wel mocht worden (deze man was wel verstandelijk beperkt, dus die had misschien niet helemaal door hoe ongepast dit is) en zo kan ik nog wel even doorgaan…

Vind het lastig om mee om te gaan, lach het meestal maar een beetje weg (ā€˜haha, nou zullen we dat maar niet doen!?’) maar voel me vaak best wel een beetje geĆÆntimideerd ofzo. Met collega’s gelukkig nog nooit zo’n situatie meegemaakt.

Leed: nieuwe functie op het werk aangeboden gekregen en geaccepteerd.Dan vind ik het jammer dat ik het niet kan delen met een partner of dat ik een bos bloemen ofzo kado krijg van een partner ofzo. Ik weet iig dat mijn moeder wel blij voor mij is :wink:

4 likes

Herkenbaar. Toen ik een vast contract kreeg had ik dat echt wel met iemand willen delen. Gek genoeg alleen niet met vrienden of familie? Nee echt per se met een liefde. Laatst een nieuwe baan en weer niet gevierd terwijl de behoefte er wel is. Ik vind echt dat ik meer mag delen met vrienden en familie maar dat gaat van mijn kant uit niet vanzelf.

Werd jaloers van de lieve dingen die vriendjes/vriendinnetjes voor de FF’ers deden, heb dat al zo lang niet meer gehad!

3 likes

Man o man, echt gare dingen

Ik snap je, ik vier het met familie, met vrienden minder. Maar ik herken de behoefte van het willen vieren met een partner, kan niet goed uitleggen wat de extra waarde is.

1 like

Ff het leed dat een relatie heet- topic lezen en je bent weer genezen :stuck_out_tongue:

3 likes

Haha serieus ik lees dat topic echt veel en graag inderdaad

2 likes

Intussen ben ik nog chagrijnig/verdrietig vanwege liefdesverdriet. Het gaat niet weg door over relatietroubles te lezen, maar laat me wel denken van: yes even geen kerel die effectief invloed heeft op mijn humeur. Want ja liefdesverdriet is k u t en heeft ook invloed op mijn humeur, maar het voelt anders dan gezeik Ć­n een relatie en dan zo afhankelijk zijn van wat iemand wel/niet doet dat mijn emoties bepaalt.

1 like