Het leed dat single zijn heet

Maar je zit in het topic dat ‘het leed dat single zijn’ heet, meestal komen mensen hier niet alleen om zonder context te vertellen dat ze niks te doen hebben :stuck_out_tongue:

On topic maar toch off topic:
Krijg om me heen de indruk dat een hoop mensen dat social distancen met een flinke schep zout nemen :roll_eyes: zit je dan thuis met je goede gedrag.

2 likes

Haha nee precies mijn bericht was meer bedoelt in de context van daten en dat dat lang duurt in relatie tot single zijn. Lezen en tuinieren doe ik ook, maar staat er los van mijn single zijn.

Klopt :stuck_out_tongue: slecht gelezen van mij. ik ga hier maar weer weg denk ik - beetje gescrolled en zie maar een paar reacties waar ik me aan kan relateren/kan begrijpen :slight_smile:

Had gehoopt wat meer gelijkgestemden hier te vinden. :slight_smile:

OT & OT: denk ook dat er over een paar weken een tweede golf aankomt en dat iedereen weer binnen moet blijven. En dat de mensen die het nu aan de laars lappen dan ook het hardste zeiken.

Gelijkgestemden in wat? Haha ik snap het niet meer

1 like

Dat heb ik al gedaan?

En dan is het maar onsympathiek, ik mag toch conlusies trekken op wat ik al hier lees en dat ik me daar niet in kan vinden?
Het o zo erg vinden dat je niet kan daten, dat begrijp ik niet. Het hele concept niet overigens, (en ja, ik weet wat de titeltopic is, maar was toch benieuwd).

Ik had het topic toevallig nog open dus ik zie posts van je verspringen, veranderen en verdwijnen dus toen @Eddie dat postte had je dat nog niet gedaan, nou niet zo obvious doen naar d’r :wink:

2 likes

Had ik eerder al uitgelegd, m’n situatie. En nu te snel gepost.

1 like

Maar definieer “o zo erg”?

We zitten nu sinds maart in de soort-van-quarantaine. Voor iedereen die geen huishouden vormt met zijn/haar partner betekent dat, als ze de voorschriften streng naleven, dat ze nu 2 maanden geen aanraking van een ander persoon hebben gevoeld. Deze maatregelen duren misschien nog wel tot september? Of langer? Misschien betekent dat dat je een halfjaar zonder knuffel, zonder kus, zonder een keer een hand op je schouder moet. Misschien langer. Laat staan voor meer dan dat.

Tuurlijk, als dit moet, overleeft de mensheid dat wel. Wat is een halfjaar immers op een mensenleven? Maar tja o zo erg? Tot voor kort was dit hartstikke onvoorstelbaar. Er zijn vele gradaties van kut, maar ik vind het niet raar dat dit ook kut gevonden wordt.

En als dit een dramatische post is I don’t care.

15 likes

Het voelt een beetje gek om te zeggen, maar ik mis daten ook niet omdat ik nooit heb gedatet. Ik weet dus niet wat ik zou moeten missen. Ondanks dat ik wel graag zou willen daten is het niet iets wat ik doe. Ik zou niet weten hoe ik aan dates kom. (tinder en zo geprobeerd, maar dat vind ik niks)
Dus eigenlijk is er gewoon niets veranderd in mijn single zijn sinds corona. Behalve dat ik me meer alleen voel dan normaal, omdat er ook geen irl contact is met vriendinnen

Ik weet even niet op wie deze post een reactie is, door de gele discussie hierboven maar goed dit is hoe ik er nu in sta.

Ja herken dit heel erg. Ik mis het concept van daten ook niet - omdat ik het amper deed - maar vind het wel stom dat als ik het wel zou willen het niet zo kunnen. Daarbij voel ik de eenzaamheid(+gebrek aan relatie-status) ook meer sinds corona. Dus de behoefte om iemand te ‘vinden’ /daten is versterkt sinds corona, waardoor ik de mogelijkheid van daten (sjansen) wel meer mis.

4 likes

Ja, ik woon nu ook weer even bij mijn ouders dat helpt sowieso wel :slight_smile:
Behalve alle vragen die mijn moeder over mijn liefdesleven stelt haha

Haha Lief!

1 like

Hahaha ik mis het daten opzich ook niet hoor. Aangezien het meestal ongemakkelijk is haha. Maar inderdaad het samen zijn met iemand en knuffelen etc wel.

1 like

Haha kinderachtige ergernis maar ik word altijd echt geirriteerd als er in “stel je persoonlijke vraag” polls zijn die over relaties gaan alsof het de norm is dat iedereen een relatie heeft en dat er niet eens een optie is dat je single bent. Uberhaupt dat het inderdaad zo de norm is om samen te zijn met iemand. Singles zijn geen uitzondering want we zijn oooveeeraaal! <3

12 likes

Maar als het onderwerp van een poll niet op jou van toepassing is dan sla je die poll toch gewoon over?

1 like

Ja tuurlijk, maar dan irriteer ik met alsnog (ik zei zelf ook al dat het kinderachtig is :slight_smile: )
Maar bijvoorbeeld als het over uitgaven of inkomsten gaat ofzo, algemene dingen en dat het dan alleen over dat met een gezamenlijk inkomen gaat. Even een snel voorbeeld wat ik me voor de geest kan halen.

5 likes

Haha nee dan snap ik je :slight_smile:

De pollopties met “n.v.t. maar ik wil toch stemmen” zijn ook weer een ergernis van velen heb ik begrepen :sweat_smile:

3 likes

Ik mis eigenlijk meer het dansen met mannen in een club/bar dan echt het daten zelf. Wil gewoon aandacht denk ik :’) Beetje flirten en dansen en spanning. Het is zo saai nu!
Ik heb dus niet zoveel behoefte aan een saaie stomme wandeldate nu. Zonder alcoholische versnaperingen. :stuck_out_tongue: En normaal heb je dan nog die spanning van ‘hoe gaat dit aflopen? gaan we tongen?’. Dat maakt een eerste date soms ook juist zo leuk. Al vind ik er 99/100 niks aan.

10 likes

Ja precies de afwegingen die ik ook heb!
Maar ik merk afgelopen tijd wel dat het allemaal super snel doodbloedt als er niet wordt afgesproken terwijl het me dan op zich wel leuke mannen leken, maar via de app komt het allemaal niet zo goed uit de verf.
Maarja, twijfels twijfels.

1 like

Zou je overwegen alleen een traject in te gaan? Of is dit een rare vraag? Ik weet het eigenlijk niet. Het spookt weleens door mijn hoofd (meelezers, geen zorgen, niks serieus tot dusverre) vandaar dat ik het vraag, denk ik.

1 like

I ain’t ready dus erover denken is al heel wat en dat zou mijn omgeving ook vast zo vinden :crazy_face:

1 like