Het leed dat single zijn heet

Ik woon in een studentenhuis met redelijk wat huisgenoten. Vriendjes en vriendinnetjes komen vaak langs of zijn er meerdere dagen. Normaal nodig ik vrienden uit of ga ik naar vrienden. Maar in deze quarantaine tijd zit ik tussen de koppels. Hmmpf

(Wel blij dat ik paasontbijt met huisgenoten kon hebben :slight_smile: )

7 likes

Ik wil vandaag mijn kat ophalen bij mijn ex. Mijn ex doet moeilijk en negeert me. Heb geen sleutel meer van dat huis. Ik ben echt radeloos maar wil wel mijn kat vandaag terug. Ik heb geen zin om weer een spel met hem te spelen. Ik ben echt radeloos.

1 like

Wat een rot situatie !
Wilt die de kat helemaal niet terug geven?
Of is die je gewoon aan het sarren door je te negeren ?

Ik denk inderdaad het laatste… ze is zwanger en mijn ex is altijd aan het werk en mijn kat heeft stress van de andere kat. Ze gaat dan tijdelijk naar mijn broer die thuis werkt en dus alle tijd heeft. Maar ik krijg gewoon geen antwoord van hem.

Ah wat lullig en ook voor de kat die stress heeft.
Kan je aantonen dat het jou kat is ? Dan kan je misschien met politie dreigen anders?
Heel kinderachtig misschien, maar zo gedraagt hij zich duidelijk ook

Hmm, weet niet hoe zoiets aan te tonen is. Het is wel afgesproken mondeling, maar heb het verder nergens staan. Inderdaad heel kinderachtig. Z’n broer wil ook niks betekenen voor me. Als ik bel drukt 'ie me weg en hij heeft zojuist mijn nummer verwijderd. (Niet geblokkeerd, plaatje is wel weg).

Wat een rotsituatie zeg :frowning:

Kan je niet gewoon daarheen gaan en aanbellen? Grote kans dat hij thuis is toch

2 likes

Wat @Dombo zegt is een goeie !
Zou m gewoon ā€˜verrassen’ en aanbellen

2 likes

That escalated quickly

8 likes

Is best wel een eind weg… zou dan met de trein moeten. Ben bang dat ik ook voor wen dichte deur sta… Mijn vader wil alleen rijden als er een concrete afspraak staat.

Sorry ,maar je punt ontgaat me even ben ik bang

Verrassen schrijf je met twee keer een r en als je het schrijft zoals jij dat per ongeluk deed, krijgt het woord ineens een hele andere lading.

@Yellow Als ik in jouw schoenen stond zou ik zoals al werd geopperd ook gewoon naar zijn huis gaan, maar dat is natuurlijk lastig als je geen vervoer hebt. Waar moet je kat opgehaald worden? Misschien kan iemand van ons je helpen.

Hoe concreet is de afspraak met je ex eigenlijk? Hebben jullie afgesproken dat je de kat vandaag zou ophalen?

2 likes

Omg zie het nu pas :joy: krijg je als je snel typt en niet goed kijkt :woman_facepalming:t3:

2 likes

Verassen is ook goed hoor hahaha @lauraD :joy:

Is erg lastig inderdaad. Hij werkt ook als zzp’er in de bouw dus is lastig wanneer hij nou wel en niet thuis is. En weet zeker dat als hij mij ziet de deur in elk geval niet open doet. Het is geen lieverdje, dus wil ook niet een van jullie ermee lastigvallen hahaha, is in Friesland!

De afspraak is mondeling gegaan dat ik mijn kat op zou halen als ik een huis had. Nu heeft mijn broer een huis en die wil haar graag opvangen zodat ik haar in elk geval nog kan zien en mijn broer heeft veel meer tijd voor haar. Duidelijk is altijd geweest dat het mijn kat is. Ik vroeg gister aan hem of het vandaag kon, hij gaf aan dat hij dat niet wilde met vage redenen die niks waard zijn. Daarna ben ik genegeerd, heeft hij mijn nummer verwijderd en van alle social media ben ik ineens afgegooid.

Sorry maar die gast klinkt echt als een groot kind. Wat een eikel sorry.
Hoop voor je dat die snel normaal gaat doen en je de kat kan ophalen

1 like

Klopt, ik ben ook echt kwaad. Ik hoop ook echt dat hij dat ooit gaat inzien. Ik reken er maar niet op, hij is al heel veel afspraken niet nagekomen. Gister bracht hij mijn spul en heeft de helft gewoon niet uitgeladen, dus ik heb net niks. Hij heeft mijn spul uitgeladen (100 meter verderop, vandaar dat ik niks doorhad) mij een foto gestuurd waar het stond en is weggegaan. Hoe kinderachtig. En het zou me niet verbazen dat hij het niet vergeten is, maar dit met zin doet. Ik heb altijd gewoon normaal gedaan, ondanks dat hij meermaals is vreemdgegaan. Heb in elk geval met mezelf afgesproken dat ik anders een kat uit het asiel ga adopteren, om de pijn wat te verzachten haha.

1 like

Voor mij zou het ideaal zijn om nu weer aan de dating apps te beginnen, want ik durf toch niet af te spreken. :joy:

Op Twitter lees ik dat mensen ā€œop date gaanā€ door te videobellen, maar ook dat durf ik niet.

3 likes

Wat durf je wel? Nu is het goeie moment om dat op te bouwen!

Ik zat hierover te denken, maar ik heb al nooit zin om me normaal aan te kleden/op te maken voor een normale date, maarja doe het wel maar. Maar als je gaat videobellen; driedubbele onderkin en in pyjama staat ook een beetje gek. Maar dan heb je je dadelijk normaal aangekleed/je hoofd in orde gemaakt om te videobellen en dan denk je straks na 5 minuten al helemaal van laterrr ik ga ophangen. Al die moeite voor niks. Met een echte date kun je in ieder geval wat lekkers drinken en beetje reuring van de stad, dan voelt het niet helemaal voor niks als een date maar mwah was.

5 likes

Heb precies hetzelfde. Een date lijkt me al heel spannend, maar videobellen al helemaal. Op een date kan je nog beginnen over de omgeving/het eten/etc. Bij videobellen heb je alleen elkaar en moet je het gesprek echt gaande kunnen houden. En je hebt minder de leuke spanning van de kleine aanrakingen.

4 likes