Het leed dat single zijn heet

Hahahaha dit + ik vind het normaal al kut om te videobellen omdat ik mezelf ook de hele tijd in dat scherm zie.

Bij mij is het ook altijd al een heel ritueel met wijn drinken, me leuk aankleden en optutten.

3 likes

Nou dat inderdaad ook! Beetje afleiding voor als het niks is, en inderdaad die kleine aanrakingen waardoor je elkaar kunt aftasten.
Een wandeldate lijkt me ook maar zo zo. Die 1,5m doet denk ik niet veel goeds aan aftasten of je diegene echt aantrekkelijk vindt. Maar misschien ga je dan ook wel meer op inhoud letten en wordt het juist een goede match want niet zo op het fysieke gericht waardoor je niet meer helder kunt zien of iemand Ʃcht leuk is.

Ik ken iemand en die heeft als date meegedaan met een online pubquiz. Dus met elkaar videobellen en dan ondertussen samen die pubquiz doen. Dat vond ik wel een leuk idee, want dan heb je ook echt nog ā€˜wat te doen’ (en is hopelijk ook wat minder ongemakkelijk).

3 likes

Oh dit is heel leuk!

1 like

Bij een wandeldate lijkt het me lastig om echt die 1,5 m afstand te houden. Maar idd, je wordt wel gedwongen om meer op persoonlijkheid te letten!

Wandelen is een hele handige activiteit juist voor een eerste date. Althans dat zeggen ze ^^. Ook buiten dit hele corona gedoe om. (En ik ken wel mensen die echt op die manier hun eerste date invulden. En dan een ijsje gingen eten. Was niet via die site trouwens.)

https://www.dewandeldate.nl/

Ja je zit niet zo awkward tegenover elkaar. Heb wel vaker wandeldates gehad afgelopen jaar. Maar toch, op 1,5 m is toch wel anders dan gewoon naast elkaar + onderweg nog een drankje kunnen doen.

1 like

Ah zo sorry had ff gemist dat je meer bedoelde dat het door de afstand wat minder zou zijn. Tis al laat.

Helemaal niets tbh. Ik lach wel, maar ben eigenlijk bloedserieus. :grimacing:

Wandelen is me leve. Jammer dat dit van die… ANWB-stellen zijn. :grimacing:

1 like

Ik betrap mezelf er op dat ik de afgelopen weken meer dan ooit doelloos zit te swipen op alle mogelijke datings apps en ik word er zo onzeker/verdrietig van… Had de laatste maanden echt weer zin om te daten en zeker nu in deze tijden voel ik me heel eenzaam.

Vorige week had ik een aantal leuke matches, dus nam ik het voortouw door zelf als eerst een bericht te sturen om te kijken hoe dit ging en een beetje uit mijn comfortzone te treden. Dit pakte goed uit en ik had een enorm goede klik met een gast waar ik uren mee gechat heb. We zijn nu alweer een week later en heb niks meer van hem gehoord. Hetzelfde geldt voor een andere match, die plots stopte met praten…

Normaal vind ik dat niet zo heel erg, alleen ik had hier zo een goed gevoel bij. Stiekem irriteer ik me aan mezelf dat ik er zo erg van baal, ook al kan ik zelf opnieuw de eerste stap nemen. Maar toch voelt het op de een of andere manier opdringerig van mezelf en zit ik hier alsnog opgekropt met al mijn fruststraties… aghh #einderant

1 like

:frowning: jammer

1 like

Het helpt geen fuck maar ik herken je bericht echt zoooooo vreselijk erg. Ik heb net Tinder maar van m’n telefoon gegooid omdat ik er compleet depri van werd (en had ook het idee dat ik alleeeen maar dezelfde mannen zat te swipen, zag telkens dezelfde foto’s en bio’s voorbij komen. Hoe kan dat?)

Heb ook gewoon zo’n zin om weer een keer echt head over heels verliefd te zijn maar begin steeds meer te denken dat dat nooit meer gaat gebeuren (is heus niet zo, weet ik wel) en in deze tijd wordt dat alleen nog maar meer en meer en meer. Vreselijk :weary: Dus nogmaals, je hebt er niks aan maar ik voel compleet met je mee en een dikke knuffel :heart:

6 likes

Oh ik herken je verhaal zo! Heb ook al zo vaak leuke gesprekken gehad waarna hij ineens niet meer reageerde. Ook vaak genoeg als we al nummers hadden uitgewisseld. En ook al zo vaak dat we hadden afgesproken en dat hij dan op de dag zelf niets meer stuurde… hier heb je waarschijnlijk niets aan, maar weet dat je niet de enige bent en dat het absoluut niet aan jou ligt!

2 likes

Jaa ik kom vaak wel 10 keer op een dag dezelfde mannen tegen, maakt niet uit hoe vaak ik ze naar links swipe, zo gek! Ik zit er ook aan te denken om Tinder van mijn telefoon gooien, maar dan denk ik weer: ah wat als ik nou nĆ©t wel iemand tegen kom… (dit roep ik al 5 maanden lang haha)

Aw super lief, heel fijn om te weten dat ik niet de enige ben! :heart: Ik kan mijn leed met geen een vriendengroep delen aangezien ik de enige single ben. En ik plaats hier nooit hele persoonlijke verhalen, dus dit waardeer ik enorm. Mocht je nog een keer je hart willen luchten of dingen willen delen, mijn inbox is open. :hugs:

1 like

Ja precies dit! Ik begrijp dat ik soms niet te hard van stapel kan lopen, maar als je nummers uitwisseld, vervolgens voicenote’s en foto’s heen en weer stuurt en uren appt… hoe kan je dan geen sprankje hoop krijgen? Laat staan als je met iemand afspreekt wat jij zegt, kan me dat dus echt niet inbeelden… :frowning_face:

Het feit dat ik mijn leed hier al kan delen en dat we elkaar in kunnen herkennen helpt mij juist enorm, ik kan het met niemand anders delen en voelt zo fijn om te weten dat ik niet de enige ben en dat het echt niet aan ons ligt!

Het zegt heel veel over jou dat je dat serieus neemt en dan hoop krijgt. En dat moet je ook vooral blijven doen. Laar zulke sukkels je daar niet in veranderen. Want er zal echt wel een keer iemand tussen zitten die dat wel waardeert en die het ook serieus neemt!

2 likes

Pff, ik word over 2 weken 28 en ik heb er opeens last van dat ik ā€˜nog steeds’ single ben. Ik heb een hele lange tijd geen relatie gewild (sinds m’n vorige relatie 3 jaar geleden), heb echt een leuk leven met mooie vriendschappen, mooi huis, goede baan en een kat. Ben echt tevreden over m’n leven. En toch spookt er door m’n hoofd dat ik ā€˜al bijna 28 ben’ en ooit wil trouwen en kinderen krijgen en dat ik nu moet opschieten. Ik ken mezelf zo helemaal niet, hebben jullie hier ervaring mee? En evt tips om van dit gevoel af te komen. :tired_face:

1 like

Giiiiirllll me too :sunglasses:

Ik weet niet zeker of ik dat zelf ook wil, of ja een relatie wel ooit weer maar kinderen twijfel ik over, snap dat als je dat wel wil er soms een gevoel van urgentie is. Maar @henrydekat als je bijv bedenkt wat in de afgelopen tien jaar is gebeurd: dat is (vast) super veel en dat is in de komende 10(+) jaar natuurlijk ook gewoon zo.

1 like