Het leed dat single zijn heet

Whoa, hier precies hetzelfde. Als ik dan stelletjes zie dan denk ik vooral ‘‘waarom?’’, ik snap soms gewoon niet waarom mensen bij elkaar zijn. Maar ergens zou ik dat ook wel willen hebben, want nu ben ik vooral bang dat ik gewoon alleen blijf voor de rest van m’n leven.
Het irritantste van dit alles vind ik hoe in de samenleving alles op basis van 2 personen is. En ook gewoon heel saai, alles is duurder als je alleen bent, en je kan niet eens een huis kopen.

7 likes

Ah ja vooral dat laatste vind ik heel treffend. Vriendinnen in een relatie hebben ook weleens tegen me gezegd ‘ja maar Bubbless, we willen gewoon dat jij ook krijgt wat wij hebben’ en het enige wat ik kon denken is dat ik dat helemaal niet wil. Ik kan zo per stel al een paar dealbreakers opnoemen die ik zelf totaal niet zou willen in een relatie. Niet dat ik denk dat relaties helemaal niet leuk (bij gebrek aan een beter woord) kunnen zijn, maar op die manier hoeft het van mij gewoon niet.

7 likes

Snap helemaal dat dat echt vet irritant is. En zeker ook die vraag maar waarom dan niet? Van iedereen is die vraag rot maar van je ouders helemaal.

Wel echt kut dat het steeds terug komt. Misschien is het ook omdat je leven dan anders is dan de rest? Las laatst een artikel over single zijn en dat anderen hun eigen angst, bang alleen zijn, projecteren waardoor ze dit zeggen. Nou niet dat het perse helpt om dat te weten, maar ik vind het wel makkelijker om dan te zeggen geen idee, komt vast wel ooit en anders geeft niks mijn leven is prima. En misschien kunnen we het daar niet over hebben in de negatieve zin maar meer positief?

(Vind het wel grappig eigenlijk dat je dan tedmosby heet hier die zo dringend op zoek is naar een geliefde ;))

4 likes

Als het net zo grappig is dan zeg ik doen :grin:

1 like

Ik heb er al heel wat overgelezen. Maar hoe gaan jullie nu om met de eenzaamheid en het idee dat je voorlopig niet meer kan daten?

Iemand tips?

Mijn moeder hint er de laatste tijd vaak op dat ze een kleinkind wil. Hallo, ik heb niet eens een man. En daarnaast, misschien wil ik dat zelf wel niet? Echt irritant🙄

4 likes

Ik reageer dan altijd heel stellig dat ik geen kinderen op deze “slechter wordende” wereld wil zetten haha

3 likes

Jaa heel herkenbaar. Had dat aan het begin ook. Met mijn goede voornemen om meer tijd voor mezelf te nemen. Maar heb het gevoel dat hoe langer het duurt hoe meer moeite ik met het niets doen heb.

Lol ja maar daten kan dus net niet en dat is toch gewoon lastig als je dat wel graag wil? Zit weinig op dan het te accepteren/te daten op afstand (maar ja: hoe houdbaar is het om dat een tijd lang te doen als dat goed bevalt) dan wel de regels niet te volgen maar ik vind het best gek dat je niet begrijpt dat dat lastig kan zijn. Vooral omdat nog niet duidelijk is hoe lang dit gaat duren. Gaat er toch niet om dat je jezelf niet kan vermaken maar dat je niet verder kan zoeken naar een partner, wat voor veel mensen gewoon wel best belangrijk is.

3 likes

Ik zeg toch ook dat ik er over heen had gelezen? En toen ging het over niks doen.

Laat ook maar.

1 like

Om aan te geven dat ik het probleem/behoefte wellicht niet 100% snapte ja + omdat ik er over heen had gelezen. omdat het over ‘het niets doen is saai’ ging.

En toen reageerde iemand met ‘‘ik mag dat toch vervelend vinden dat ik niet kan daten’’ maar daar reageerde ik helemaal niet op. omdat ik over het woord ‘daten’ heen had gelezen.

Snapje?

Maar je zit in het topic dat ‘het leed dat single zijn’ heet, meestal komen mensen hier niet alleen om zonder context te vertellen dat ze niks te doen hebben :stuck_out_tongue:

On topic maar toch off topic:
Krijg om me heen de indruk dat een hoop mensen dat social distancen met een flinke schep zout nemen :roll_eyes: zit je dan thuis met je goede gedrag.

2 likes

Haha nee precies mijn bericht was meer bedoelt in de context van daten en dat dat lang duurt in relatie tot single zijn. Lezen en tuinieren doe ik ook, maar staat er los van mijn single zijn.

Klopt :stuck_out_tongue: slecht gelezen van mij. ik ga hier maar weer weg denk ik - beetje gescrolled en zie maar een paar reacties waar ik me aan kan relateren/kan begrijpen :slight_smile:

Had gehoopt wat meer gelijkgestemden hier te vinden. :slight_smile:

OT & OT: denk ook dat er over een paar weken een tweede golf aankomt en dat iedereen weer binnen moet blijven. En dat de mensen die het nu aan de laars lappen dan ook het hardste zeiken.

Gelijkgestemden in wat? Haha ik snap het niet meer

1 like

Dat heb ik al gedaan?

En dan is het maar onsympathiek, ik mag toch conlusies trekken op wat ik al hier lees en dat ik me daar niet in kan vinden?
Het o zo erg vinden dat je niet kan daten, dat begrijp ik niet. Het hele concept niet overigens, (en ja, ik weet wat de titeltopic is, maar was toch benieuwd).

Ik had het topic toevallig nog open dus ik zie posts van je verspringen, veranderen en verdwijnen dus toen @Eddie dat postte had je dat nog niet gedaan, nou niet zo obvious doen naar d’r :wink:

2 likes

Had ik eerder al uitgelegd, m’n situatie. En nu te snel gepost.

1 like

Maar definieer “o zo erg”?

We zitten nu sinds maart in de soort-van-quarantaine. Voor iedereen die geen huishouden vormt met zijn/haar partner betekent dat, als ze de voorschriften streng naleven, dat ze nu 2 maanden geen aanraking van een ander persoon hebben gevoeld. Deze maatregelen duren misschien nog wel tot september? Of langer? Misschien betekent dat dat je een halfjaar zonder knuffel, zonder kus, zonder een keer een hand op je schouder moet. Misschien langer. Laat staan voor meer dan dat.

Tuurlijk, als dit moet, overleeft de mensheid dat wel. Wat is een halfjaar immers op een mensenleven? Maar tja o zo erg? Tot voor kort was dit hartstikke onvoorstelbaar. Er zijn vele gradaties van kut, maar ik vind het niet raar dat dit ook kut gevonden wordt.

En als dit een dramatische post is I don’t care.

15 likes

Het voelt een beetje gek om te zeggen, maar ik mis daten ook niet omdat ik nooit heb gedatet. Ik weet dus niet wat ik zou moeten missen. Ondanks dat ik wel graag zou willen daten is het niet iets wat ik doe. Ik zou niet weten hoe ik aan dates kom. (tinder en zo geprobeerd, maar dat vind ik niks)
Dus eigenlijk is er gewoon niets veranderd in mijn single zijn sinds corona. Behalve dat ik me meer alleen voel dan normaal, omdat er ook geen irl contact is met vriendinnen

Ik weet even niet op wie deze post een reactie is, door de gele discussie hierboven maar goed dit is hoe ik er nu in sta.