Ja herken dit heel erg. Ik mis het concept van daten ook niet - omdat ik het amper deed - maar vind het wel stom dat als ik het wel zou willen het niet zo kunnen. Daarbij voel ik de eenzaamheid(+gebrek aan relatie-status) ook meer sinds corona. Dus de behoefte om iemand te ‘vinden’ /daten is versterkt sinds corona, waardoor ik de mogelijkheid van daten (sjansen) wel meer mis.
Ja, ik woon nu ook weer even bij mijn ouders dat helpt sowieso wel
Behalve alle vragen die mijn moeder over mijn liefdesleven stelt haha
Haha Lief!
Hahaha ik mis het daten opzich ook niet hoor. Aangezien het meestal ongemakkelijk is haha. Maar inderdaad het samen zijn met iemand en knuffelen etc wel.
Haha kinderachtige ergernis maar ik word altijd echt geirriteerd als er in “stel je persoonlijke vraag” polls zijn die over relaties gaan alsof het de norm is dat iedereen een relatie heeft en dat er niet eens een optie is dat je single bent. Uberhaupt dat het inderdaad zo de norm is om samen te zijn met iemand. Singles zijn geen uitzondering want we zijn oooveeeraaal! <3
Maar als het onderwerp van een poll niet op jou van toepassing is dan sla je die poll toch gewoon over?
Ja tuurlijk, maar dan irriteer ik met alsnog (ik zei zelf ook al dat het kinderachtig is )
Maar bijvoorbeeld als het over uitgaven of inkomsten gaat ofzo, algemene dingen en dat het dan alleen over dat met een gezamenlijk inkomen gaat. Even een snel voorbeeld wat ik me voor de geest kan halen.
Haha nee dan snap ik je
De pollopties met “n.v.t. maar ik wil toch stemmen” zijn ook weer een ergernis van velen heb ik begrepen
Ik mis eigenlijk meer het dansen met mannen in een club/bar dan echt het daten zelf. Wil gewoon aandacht denk ik :’) Beetje flirten en dansen en spanning. Het is zo saai nu!
Ik heb dus niet zoveel behoefte aan een saaie stomme wandeldate nu. Zonder alcoholische versnaperingen. En normaal heb je dan nog die spanning van ‘hoe gaat dit aflopen? gaan we tongen?’. Dat maakt een eerste date soms ook juist zo leuk. Al vind ik er 99/100 niks aan.
Ja precies de afwegingen die ik ook heb!
Maar ik merk afgelopen tijd wel dat het allemaal super snel doodbloedt als er niet wordt afgesproken terwijl het me dan op zich wel leuke mannen leken, maar via de app komt het allemaal niet zo goed uit de verf.
Maarja, twijfels twijfels.
Zou je overwegen alleen een traject in te gaan? Of is dit een rare vraag? Ik weet het eigenlijk niet. Het spookt weleens door mijn hoofd (meelezers, geen zorgen, niks serieus tot dusverre) vandaar dat ik het vraag, denk ik.
I ain’t ready dus erover denken is al heel wat en dat zou mijn omgeving ook vast zo vinden
Waarom zou je er dan niet over na mogen denken?
Ik zie mijn toekomst met kinderen, dus mocht ik geen partner vinden, dan doe ik dat zonder( of bijvoorbeeld met een homo koppel). Ik kijk daar ook niet tegenop en heb gewoon geen zin dat mijn toekomst anders afhangt van het hebben van een relatie
Ik snap je helemaal, heb exact hetzelfde en ben nog een jaartje ouder. En de pasgeboren baby’s vliegen me om de oren in m’n omgeving…vind ik soms wel echt lastig!
Een Vrijmibo wandeling is best grappig moet ik zeggen (koelzak met een aantal speciaal biertjes). Het afscheid is inderdaad wel lichtelijk akward. Geen knuffel, geen niks. Hele rare gewaarwording!
Ja die begroeting en dag zeggen, zo gek lijkt me dat. En zie me best wel in the moment dat toch doen en dan denken kut wat heb ik gedaan.
@ElizabethGilbert @Rue Ik heb wel een beetje hetzelfde en ik ben even oud! Weet alleen niet of ik echt een kind wil, maar deze hele situatie zet de boel wel meer op pauze en ik voel die haast van mijn leeftijd wel. Heel vervelend.
Iedereen om me heen krijgt ook baby’s en ik hoor nu ook om me heen dat het bij hun versnelt door corona (dat dit hun laatste zomer zonder kind zou zijn en ze daarna zouden proberen, maar nu er toch meer tijd samen thuis is ze meer tijd hebben om er naar toe te groeien. Toch geen mogelijkheid om nog grote reizen te maken dit jaar etc), terwijl bij mij de boel juist alleen maar vertraagd wordt. Ik zag deze zomer echt nog als ‘yes nu heb ik nog wat vriendinnen zonder kinderen die nog mee willen feesten’, maar verwacht dat er volgend jaar nog 3 of mogelijk 4 zwanger zijn/net een baby hebben. Vind ik stiekem echt niet leuk. Ik gun hun dat geluk hoor, maar dan staan er nog meer mensen ver van mij af (omdat mijn leven er zo anders uitziet) en dat is no fun.
Ik heb dat inderdaad ook, ben nooit iemand geweest die 100% zeker kinderen wilde maar het voelt niet chill als het zo buiten je controle ligt (wat het natuurlijk al deed maar door corona nog meer). Zijn jullie nog wel aan het daten, als in met iemand wandelen of inderdaad met een biertje/wijntje op afstand in een park? Ik doe dat af en toe wel, maar vraag me wel heel erg af hoe zoiets dan ooit verder moet ontwikkelen in deze tijd en hoeveel mannen er nou bereid zijn heeeel lang te wachten op fysiek contact? Mensen zeggen ja chill, zo scheid je gelijk de mannen die alleen seks willen hebben van de good guys, maar ik weet niet of het zo zwart/wit is.
Pfff, heel herkenbaar!
Goed nieuws!
Ze schijnen het alweer een beetje bijgesteld te hebben omdat mensen vonden dat ze aanspoorden om een seksbuddy te nemen
Haha ja ik las het net ook. al vind ik niet dat in de eerste tekst aangespoord werd om een seksbuddy te nemen. Was gewoon heel duidelijk in de uitgekozen woorden.
Hier eerste tekst en de aangepaste tekst.