Het leed dat single zijn heet

Dat ‘verslavende’ is zo herkenbaar! Ik ben nu aan het daten met iemand, maar we kunnen dus niet zo heel vaak afspreken de laatste paar weken. Nu heb ik hem al 2 weken niet gezien en komende weekend is hij zaterdag laat thuis en moet hij zondag weer vroeg weg. En het enige wat ik denk is ‘i don’t care, ik wil gewoon tegen je aan slapen en knuffelen, maakt niet uit hoe vroeg ik er voor op moet op m’n vrije dag’.

6 likes

Dit is zo herkenbaar. Hierdoor vind ik het moeilijk om dingen af te kappen waarvan ik weet dat het op termijn niks wordt, maar dan voel ik me ineens extra alleen als het dan stopt?? Terwijl als ik een tijd niet date ben ik perfectly lonely. Zo vermoeiend wel

2 likes

Mag klein leed ook? Het is zo naar om niemand te hebben die even een armband voor je vast maakt. Ooit was het een satc stukje bij Samantha die dacht dat ze zonder Jerrod kon en begrijp nou precies hoe ze zich voelt.

Als ik maar lang genoeg geen knuffels of meer heb dan vergeet ik hoe dat voelt, naast iemand slapen kan fijn zijn maar iemand die je armband omdoet of je midden in de nacht uit je jurk ritst zodat je niet je arm hoeft te verrekken dat zou alleen al fijn zijn.

20 likes

Feel ya. Of vaak een bepaald plekje op je rug verbranden omdat je die zelf niet kan insmeren :’)

4 likes

Mijn zusje was net single toen ze van de fysio dagelijkse oefeningen kreeg waarbij een ander aan je arm moet gaan hangen. Er was ook gewoon geen alternatief. Hoe kut als je al baalt dat je net alleen woont door je verbroken relatie. En dan die fysio “heb je een partner die je hierbij kan helpen” “Nee” “Ok dan moet je oplossen met vriendinnen en collegas”. Ben je mooi klaar mee :stuck_out_tongue:

3 likes

@babushkababy dat is zo naar. Ook als je eens ergens alleen in het park ligt. Moet je eerst zeggen dat je iemand niet probeert te versieren, daarna verplicht een praatje maken en daarna het er voor over hebben om aangeraakt te worden door een vreemde of toch te verbranden.

@ellegirltalk als het pas uit is is hetnog confronterender. Dan gaan ze er ook vanuit dat je maar collega’s en vrienden hebt. Lekker zuur als je een eenzame thuiswerker bent.

Het is trouwens gelukt met de armband. Die voorlopig ook niet meer af gaat :joy:

Ik baal daar soms ook van, maar soms heb ik ook echt momenten waarop ik me zo ~independent~ voel dat ik eigenlijk gewend ben om al deze dingen alleen te doen. Eigenlijk is mijn hele leven zo ingericht dat ik afhankelijk ben van niemand, en heb daardoor ook wel vaardigheden opgedaan die ik anders niet zou hebben. Soms ben ik er wel sip over maar andere momenten voelt het heel empowering

8 likes

M’n ouders waren laatst X aantal jaar getrouwd en we hebben ze of een dagje varen of een fotoshoot met het gezin cadeau gedaan. Ik hoopte intens dat ze de dag varen zouden kiezen maar uiteraaaaaaard kozen ze de shoot en ik zie er ZO tegenop. In vind het eigenlijk te sneu voor woorden maar het is echt enkel en alleen om het feit dat ik dan als enige ‘in m’n eentje’ op de foto sta. M’n broer heeft al duuzend jaar een relatie en sinds vorig jaar een kindje en m’n ouders hebben elkaar natuurlijk en dan sta ik daar gezellig alleen :woozy_face::+1:t3: Stel ik me aan? Iemand (het liefst een positieve haha) ervaring met zo’n fotoshoot als enige single?

1 like

Haha oh ik heb dit zo vaak gehad want mijn schoonzusje is fotograaf. En dan was het bij mij nog m’n broer met een relatie en kind en m’n zusje met een relatie en inderdaad m’n ouders samen. Ik ben er gewend aan geraakt hahahaha, en troost mezelf vaak met de gedachte dat ik op heel veel vlakken een ander leven heb dan mijn broer/zusje dus dat alleen het single-zijn mijn ‘andersheid’ niet definieert.

Je staat daar niet alleen, maar met mensen waar je veel om geeft :relaxed: . En dat je geen partner hebt die ook op de foto kan staan maakt je echt niet minder leuk of mooi!

8 likes

Oh, tijdje terug ook zo’n shoot moeten doen (ik had er echt geen zin in toen). Als het een troost is: het heeft hoop en al een kwartiertje geduurd. Zal wel van de grootte van je familie afhangen, maar is echt zo voorbij. Er komen sowieso ook foto’s met enkel de broes/zussen samen, of met iedereen samen, toch?

Haha nee dat laatste is natuurlijk zeker zo, maar goed op een foto komt de rest van mijn leven niet echt naar voor natuurlijk :joy: Kans is groot dat ik er zelf een veeeeel te groot ding van maak hoor maar mi gaddo ik zie er zó tegenop.

@anon44972210 Das lief en ook zeker waar, thanks! :smiling_face_with_three_hearts: @lalalele Geen idee eigenlijk wat precies het idee is! Vrees wel dat het iets langer dan een kwartiertje gaat duren (wordt volgens mij echt zo’n shoot buiten, beetje ‘speelse’ stijl weet je wel). Het eindresultaat zal ongetwijfeld enig worden. En anders eis ik m’n kleine neefje gewoon op, dat ik in ieder geval nog met hem samen op de foto sta hahahaha

1 like

Ik ben oké met het single bestaan. Alleen ik heb veel topjes/blouses met zo een klein knoopje aan de achterkant die ik zelf met geen mogelijkheid dicht krijg. Moet dan altijd aan een collega vragen of ze het dicht wil doen :joy:

4 likes

Je hebt zo veel kennis en vaardigheden opgedaan omdat je dingen in je eentje moet doen. Dat je die dingen nou ook zonder iemand anders kan of hoeft te doen, dat is ontzettend gaaf. Je bent sip omdat je die dingen doet omdat je alleen bent. Dat is niet sip zijn omdat je die dingen kan of moet doen, maar dat is sip zijn omdat het gevoel van alleen zijn soms gewoon knap kut is.

Dan heb ik het niet eens over fucking verliefd zijn, weten dat de ander jou ook het allerleukst vind maar soms is het gewoon even tegen iemand aan kruipen en knuffelen. Hoe blij ik ook ben met vriendinnen die armbanden om doen, jurken open risten of banden plakken, voor sommige dingen kan je helaas niet bij ze terecht.

Gewoon trots zijn op wat je kan of hoe je dingen oplost. Dat is altijd empowering.

3 likes

Dit dacht ik dus eerst ook! Maar nu doe ik de blouse over mijn hoofd, draai ik hem met de achterkant naar voren gericht, doe dan haakjes/oogjes dicht en draai hem dan pas naar achter en doe mijn armen in de mouwen! Kwam hier ook echt pas veel te laat achter nadat ik 5x ofzo op goed geluk haakjes probeerde dicht te doen. Wat dus vaak niet lukte :’)

6 likes

Kwam er na de armbandstruggels ook achter dat je zo’n schuifje
image
door het oogje van de sluiting kan doen en dan zo je armband vast kan doen. Ervaring leert dat dit eigenlijk alleen werkt met dunne, lichte armbandjes. The saga continues :roll_eyes:

2 likes

Miss een beetje raar om het hier te vragen, maar ik weet niet waar ik deze vraag elders had kunnen stellen:

Ik had gelezen dat er een topic was op deze forum over break-ups/uitmaken/relatieproblemen, maar kan deze niet zo gauw (meer) vinden… enig idee waar ik terecht kan? :slightly_smiling_face: (vraag verder absoluut geen aandacht, maar ben gewoon benieuwd naar de ervaringen van anderen.)

https://www.forumfeminarum.nl/t/break-ups/1431

Hier istie. Wel members only dus je moet meer dan 50 posts hebben dacht ik.
En je mag gewoon aandacht vragen hoor, daar is het topic voor!

Ah bedankt! Heb bij lange na geen 50 posts haha dat is wel weer een beetje jammer.

Nou in onze vriendengroep van 12 was ik samen 2 anderen de singles in onze groep. En nu kondigen ze allebei ineens deze maand aan dat ze een vriend hebben. Allebei ook echt al jaren single.
Hahaha nu ben ik dus de enige single van al mijn vriendinnen (die allemaal al getrouwd en kinderen hebben) and I feel so damn lonelyyyyy (maar wel blij voor ze natuurlijk). Ik wil ook iemand om mee op vakantie te gaan :sob::sob::sob:

2 likes