Het leed dat single zijn heet

hi @Chuckie, thanks voor je reactie! heel fijn. Corona maakt het inderdaad niet echt makkelijker om dingen te ondernemen, maar gelukkig zijn er wel opties ja. Leuk een teken/boetseercursus zeg! Zoiets lijkt mij ook nog wel wat. En idd wat je zegt… nu de herfst eraan gaat komen is het wel goed om dat soort dingen te doen. Met het mooie weer ben je toch automatisch al wat meer op stap en buiten.

En je hebt gelijk hoor wat betreft het appen van vrienden… denk ook meer dat dat in mijn hoofd zit. Ik merk vooral dat mijn leven even helemaal op zijn kop is gezet en dat van iedereen verder natuurlijk gewoon rustig doorgaat haha. Dus ik moet vooral mijn eigen draai even overal in vinden. Het is natuurlijk heel leuk dat ik het liefst iedere avond gezellig met iemand zou eten, maar andere mensen hebben natuurlijk ook gewoon hun eigen dingen haha. Dus ja… dan ga ik maar weer sporten ofzo :joy:

Hi @Parasol! Leuk een taalcursus! En idd zo probeer ik het nu ook een beetje te doen. Beetje sporten en afleiding zoeken. Een teamsport is idd ook altijd leuk. Leer je ook weer nieuwe mensen kennen.

Kan mij voorstellen dat dat lastig is op je werk. Het is toch ook gewoon heel fijn om even te praten met mensen die ongeveer in dezelfde fase zitten. Wat betreft feestdagen wordt dit voor mij eigenlijk wel voor het eerst sinds hele lange tijd dat ik alleen ben, dus ben benieuwd hoe die dagen eruit gaan zien. Komt vast wel goed, maar heb er eerlijk gezegd niet bepaald zin in. Ook denk ik omdat ik weet dat al mijn vrienden wel met hun partner zijn die dagen. Zou idd leuk zijn om die dagen ook met vrienden te kunnen besteden ja!

1 like

Meh soms doet het opeens zo’ n pijn om single te zijn vind ik. Op de meest onverwachte momenten krijg ik zo’ n kutgevoel. En ik kijk idd nu ook al op tegen de feestdagen.

6 likes

Ja herkenbaar, ik kan ook wakker worden met zo’n rotgevoel en dan is gelijk m’n hele dag verziekt

1 like

Over het algemeen ben ik een hartstikke ‘happy single’ (:face_vomiting:), kan ik goed alleen zijn, leuk sociaal leven, allergisch voor mensen die denken dat een leven alleen compleet is met partner etc. Maar soms overvalt het me ineens en dat vind ik dan zó stom? Vooral als het echt om iets mega kleins gaat. Nu bijvoorbeeld in het Herfsttopic, iedereen is taarten aan het bakken, super gezellig en knus. Maar ineens denk ik dan: ‘tja, allemaal leuk en aardig maar dan zit ik in m’n eentje met zo’n hele taart?!’. En ik wéét dat het nergens op slaat (en dat er allemaal oplossingen voor dit specifieke voorbeeld zijn :grimacing:) maar vind het zo bijzonder dat ik me daar dan ineens rot over voel.

Edit: oh en ik hou niet eens echt van bakken dus de kans dat ik dit met een relatie wel ineens zou gaan maken is echt nihil :sweat_smile:

13 likes

Oh ja dat heb ik ook heel erg.

1 like

Het zijn (vind ik) vaak juist de hele kleine dingen waar je het ‘t meeste merkt. De grote dingen kun je sneller opvullen met vrienden en familie. Kan nog steeds naar zijn natuurlijk (zo vind ik oud en nieuw intens stom). Thuiskomen in een donker huis is bijv ook zoiets. Of alleen naar een verjaardag moeten. Kortom, ik snap het helemaal en het is echt niet stom. Nooit.

1 like

Als ik dit lees ben ik blij dat ik nooit een relatie heb gehad, want dit is altijd super normaal voor mij geweest en daarndoor waarschijnlijk ook lang niet zo vervelend

Hoop dat jullie het meer kunnen accepteren en tevreden kunnen zijn met het zijn met jezelf.

14 likes

Ik probeer heel erg ok te zijn met mijn single leven maar soms lukt het niet. Vorig jaar was ik dat en toen liep ik ineens mijn exdate tegen het lijf, voor mij het bewijs dat ‘loslaten’ van de zoektocht naar iemand wel kan werken.
Maar nu kan ik hem niet zo goed loslaten :pensive:. Het is al meer dan een half jaar geleden maar het was zo plots voorbij en hij was ook het dichtst bij een relatie wat ik ooit heb gehad. En nou ja ik hoop gewoon dat ooit weer mee te maken maar omdat dat in 30 jaar nog niet eerder is gebeurd ben ik soms op heel random momenten sip en verdrietig en bang dat ik niet weer op dat niveau verliefd zal worden of klikken met iemand.
Ugh ik moest dit f kwijt hier

1 like

Hoe vaak spreken jullie in een week ongeveer af met vrienden/familie denken jullie? Of zijn jullie wel de meeste avonden alleen/sporten/etc?

Hmmm wisselt heel erg sinds Corona, daarvoor een keer of 4/5? Nu wel minder

Bij mij gaat het altijd in vlagen, soms heb ik periodes dat ik heel erg happy single ben en soms ben ik heel verdrietig erover (zoals nu).
Beetje wat @Taro ook zegt is dat ik zo bang ben dat ik nooit meer gevoelens voor iemand zal hebben. Ik was smoorverliefd 2 jaar geleden en sindsdien is het alsof dat stukje op slot is. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit iemand tegen ga komen bij wie ik weer dat gevoel kan krijgen, ook omdat ik er lang niet meer zorgeloos in sta. Vind het echt jammer dat ik dat verloren ben… Ik heb nu ook weer de zoveelste vriendin die na een break-up weer snel iemand ontmoet met wie het serieus is en dan wens ik dat het voor mij ook een keertje zo makkelijk zou gaan. Voel me echt behoorlijk alleen de laatste tijd.

5 likes

Ohhja, Ja ik denk dat ik niet echt verder kom dan 2/3 keer per week eigenlijk. Merk dat iedereen erg zijn eigen leven en dingen heeft en dat veel ook wel van mijn kant moet komen… Nu heb ik echt het gevoel dat ik totaal niet sociaal ben? haha :joy:

Hmm ja het wisselt ook wel hoor en hangt denk ik ook af van je verdere levensfase/situatie? Veel van mijn vrienden studeren nog (ik zelf niet), niemand heeft kinderen, vrij veel zijn single en ze wonen bijna allemaal bij mij in de stad (net als mn familie). Toen ik vorig jaar in een andere stad woonde inzet buitenland was twee keer een sociale activiteit per week echt veel.

Bij mij is het eerder 2/3 keer per maand. Ik vind 2/3 keer per week best veel en echt heel sociaal hoor!

Ja misschien is dat het ook wel hoor. Ik ben net sinds kort vrijgezel, na in een lange relatie gezeten te hebben. Ik ben nooit echt singel geweest op deze manier en ik moet erg mijn draai vinden haha. Ik heb nog geen idee wat ik aan het doen ben eigenlijk:P

1 like

Ohja snap ik wel. Ja bij mij zit iedereen juist meer in de ‘‘serieus settelen en werken’’ fase, dus dat zal wel schelen.

@Taro en @lapzwans ja dat, ik ben al lang niet zo verliefd geweest terwijl ik nog wel goed weet hoe het was. Ik vermaak me over het algemeen goed maar zou het wel rot vinden om het niet meer mee te maken.

Ik zit er een beetje ‘tussenin’ in mijn omgeving merk ik.De ene helft heeft net een huis gekocht/vaste baan of gaan trouwen en zijn aan het nadenken over kinderen als in ‘nu of nog even wachten?’.De andere helft zijn mensen die geen zin hebben om volwassen te worden en die kloten nog een beetje aan.En ik hoor eigenlijk nergens bij.Ik ben te oud om nog aan te willen kloten en ik verwacht niet meer dat ik ooit nog echt verliefd ga worden.Ik kom ook gewoon niemand tegen? Tinderen heb ik maar afgezworen want dat is helemaal niks voor mij en ik zit ook niet de hele dag thuis ofzo.De vriendinnen die wel single zijn die hoppen van de een naar de ander,ik snap niet hoe ze dat doen.De keren dat er iemand interesse in mij heeft is op minder dan één hand te tellen.

1 like

@EllaFitzgerald @lapzwans ja precies dat. De angst om het niet nog een keer mee te maken. Ben er in mijn hoofd veel mee bezig merk ik, maar over het algemeen vind ik er wel een bepaalde rust in dat het in de toekomst wel weer een keer gaat komen (want die kans is immers groter dan dat het helemaal niet meer zal gebeuren). Maar het maakt me ook verdrietig dat dat misschien wel paar jaar zal duren en dat ik een half jaar geleden happy in love dacht hét eindelijk gevonden te hebben