Heel herkenbaar. Het zal idd vast wel weer een keer gebeuren, maar de onzekerheid is het lastigste vind ik. Dat je niet weet wanneer en ik ben dan wel bang dat dat nog lang gaat duren ofzo. Ik dacht dat ik het ook helemaal had gevonden, wat dus toch niet zo bleek te zijn. Soms ben ik bang dat ik dat dus niet nog eens ga vinden?
@Taro @Crest Heel herkenbaar! Ik zie nog steeds voor me hoe ik thuiskwam na onze derde date en God op mn blote knietjes dankte dat ik hem eindelijk was tegengekomen. En nuâŠ
Ja echt he! Zo herkenbaar. Ik moet ook zeggen dat ik hierdoor een beetje aan mijn eigen beoordelingsvermogen twijfel inmiddels haha. Ik wist het bij mijn ex zo zeker dat hij het voor mij was. Nou dat is even totaal anders gelopen⊠lijkt mij ook wel lastig met vervolg dates/relaties eigenlijk!
Ik heb al eens eerder zoân verhaal verteld maar oke. Ik heb mân opa uit Polen vandaag weer gebeld, want hij zit in een verzorgingshuis sinds kort en is al 95. Ik bel hem niet graag, WANT:
Bij het afscheid begint ie heel zwaarmoedig te worden âJa, weet je wat ik jou wens?â.
En dan komt er een hele rant:
Ik wens dat je een gezin krijgt, want alleen zijn is niks. Ik zit hier alleen en het is verdrietig, zoiets wens ik jou niet. Ik zie hier mensen van 80 en 90 die geen familie hebben en die weten niet wat ze met zichzelf aanmoeten. Ik wil dat niet voor jou.
En dan zeg ik dat ik vriendinnen heb en een prima leven heb. Zegt ie:
Vriendinnen zijn niks waard. Als ze hun eigen gezin krijgen, laten ze je vallen. Op vrienden kun je niet rekenen.
Dus ik zei van nou dan word ik een leuke tante voor mân vriendinnen met kinderen. Zegt hij weer:
Nee, die hebben dan genoeg aan hun gezin en die ga je niet meer zien.
Nou oke. Vervolgens begon ik over mân neef (mân opa heeft maar twee kleinkinderen, dus ik en mân neef) want hij woont in Kopenhagen en heeft al 5 jaar een relatie met een meisje dat in IndonesiĂ« woont. Dus ik zei van ja maar hij doet het toch ook niet op een traditionele manier. Zegt mân opa:
Ja ik heb al honderd keer tegen hem gezegd dat hij een normaal gezin moet stichten en een woning voor zichzelf en gezin moet zoeken. Op zijn leeftijd was ik al arts en had ik een vrouw en dochter. Waar is hij nou mee bezig. Als hij zân been breekt, wie gaat er dan voor hem zorgen??
Dus ik zei dat ie dan thuisbezorgd kan bestellen en niet voor zichzelf hoeft te koken.
Mân opa: MAAR HIJ KAN NIET LOPEN, ALLEEN IN BED LIGGEN ALS IE ZN BEEN BREEKT.
Naja oke opa. Ik denk dat mân neef prima voor zichzelf kan zorgen als ie hypothetisch zân been breekt.
Einde rant.
Paradoxaal. Ik haal hier dus uit: of je nou wel of niet een gezin hebt, als je later oud bent, eindig je wss alleen. Je kinderen gaan hun eigen gang (terecht).
Ja, zeker. Mân opa heeft twee kinderen (mân moeder en mân oom). Hij heeft ook een keer gezegd dat ie meer kinderen had gewild, zodat er iemand bij hem kwam wonen om hem te verzorgen:â)
Heb ik dan eindelijk nog eens seks, krijg ik meteen een blaasontsteking
Was het de seks waard?
Edit: was de seks het waard bedoel ik?
Ik denk altijd maar zo: je gaat ook alleen die kist in dus ja
Haha ja, vond hem al een tijdje leuk dus wel blij dat we eindelijk seks gehad hebben Ik denk wel niet dat er iets serieus in zit⊠zie hem zo heel af en toe. Ik had eigenlijk gehoopt op een ronde 2 dit weekend maar ja, met die blaasontsteking is echt kut. En ik wil hem ook niet laten weten dat ik nu een blaasontsteking heb want wil niet dat hij zich schuldig voelt of zo, hij kan daar niets aan doen
Elke keer als ik iets ga doen savonds, kom ik thuis, in een leeg huis en dan voel ik me zĂł extra alleen. Kan iemand me vertellen dat dit gevoel minder kut wordt?
Word minder kut!! Maak het vooral zo gezellig mogelijk voor jezelf. Lievelingsfilm, geurkaarsje aan en lekkere snacks. Leuke associaties maken voor alleen thuis avondjes
Zo herkenbaar! Ik heb het ook als ik nu van kantoor (mag sinds kort weer enkele dagen) thuis kom. Ben zo gewend dat er iemand is en dat je gezellig samen gaat eten⊠en idd als je savonds wat gedaan hebt.
Ik heb er ook nog de oplossing niet op, maar ik probeer het nu met lekker eten en snel het huis gezellig maken op te lossenâŠ
Ik was vanavond bij mân beste vriend en we hadden het over mijn 5-jarig singleschap en dat het me zo onzeker maakte, dat ik tijdens slechte periodes me veel zorgen maakte dat er iets mis was met mân uiterlijk, innerlijk, alles.
Flapt hij er uit zonder na te denken: mja je bent gewoon best wel een niche vrouw.
Hij legde daarna uit waarom maar dat hou ik even voor mezelf haha, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand met zulke duidelijke woorden eigenlijk mân onzekerheid heeft weggenomen. Het is niet echt een compliment, maar ook geen belediging maar gewoon statement of facts ofzo? Soort van rationele verklaring waarom en veel bevredigender dan âje bent zo leuk!! Ik snap niet dat iemand jou niet allang gesnatched hebt!! Het komt vanzelf welâ, of juist het andere uiterste âmaar je doet ook dit en dat verkeerd, je bent te dit en te dat etcâ. Echt heel erg fijn!
Dat klinkt fijn inderdaad! Ik vraag me nu af of ik ook een niche vrouw ben? Ik weet het oprecht niet!
Misschien een stomme vraag maar wat is de algemene definitie dan van niche vrouw?
En echt wat fijn dat iemand heel duidelijk verteld hoe en wat. Heb ik ook eens gehad en dat is idd heel fijn.
Ik snap heel goed wat hij bedoeld, want ik denk dat dit soms ook heel erg waar is! Totaal niet gek en ook niet negatief! Ik ben wel benieuwd naar de redenen, want ik krijg best vaak te horen dat mensen denken dat ik best wel overweldigend kan zijn(kan even niet op een beter woord komen) en ik vind dat dan soort van vervelend, maar soort ook van begrijpelijk?
@Sjern bedoel je dat in de trant heel zelfredzaam enzo? Want die heb ik wel vaak te horen gekregen. Te onafhankelijk, te zelfverzekerd en te feministische. Die was wel aardiger dan je hebt een bord voor je kop
Mwah zelfredzaam wordt niet genoemd, maar daar komt het wel op neer ja! Maar ik snap het ook wel weer, maar ik denk dat er ook genoeg mannen zijn die daar niet van onder de indruk raken!
Ik denk afwijkend van het gemiddelde, hoewel dat ook wel generaliserend is haha.
En ik snap de nieuwsgierigheid naar de redenen haha, maar zitten ook wat prive details tussen sorry haha