Ik zit nu in de levensfase dat leeftijdsgenoten om me heen gaan samenwonen, trouwen en kinderen krijgen. En daar krijg ik een beetje âstressâ van. Ik ben echt al jaren single, en ook geen behoefte aan een relatie. Ik word nooit verliefd, en de keren dat ik een relatie had was ik er eigenlijk heel ongelukkig mee.
Maar soms zou ik zo graag willen dat ik een relatie zou willen. Dan zie ik vriendinnen verliefd zijn en van iemand houden enzo, mij lukt dat gewoon niet en vraag ik me af wat er mis met mij is. Ik vind daten best leuk, maar daarna ben ik er eigenlijk wel klaar mee. En dan ben ik bang dat vrienden allemaal trouwen en kinderen krijgen, en ik heb super lieve familie, maar die gaan (waarschijnlijk) eerder dood dan ik. En dan ben ik eenzaam. Maarja om nou maar ongelukkig te zijn in een relatie omdat je niet eenzaam wilt zijn.
Word ook altijd gek van het lief bedoelde: âJa maar dit komt voor jou ook nog wel, je bent de juiste gewoon nog niet tegengekomen, dan wil jij ook echt wel een relatie.â Dat hoeft toch niet? Misschien is het gewoon niks voor mij en gaat dat ook nooit veranderen.
Sorry voor dit, waarschijnlijk enorm vage verhaal, maar ik wilde het even van me af typen omdat ik me af en toe soms zo âraarâ voel vergeleken met leeftijdsgenoten.