Wow, mij ook. Dankjewel. adem in, adem uit
Ik vind het ook wel lastig hoor en mijn vrienden hier in de stad zijn allemaal stelletjes, zij missen dat lichamelijke dus niet en zou me daarom ook bezwaard voelen hen te vragen geen afstand te houden/âknuffelmaatjeâ te worden (zie ze overigens ook niet vaak nu, voelt toch te spannend). In ieder geval, ik was vorige week aan het balen oa hierdoor en heb nu een elektrische deken gekocht, geen akelig koud bed meer en welke lekker zeesterren want dat is dan wel weer chill als single.
Ik ben blij dat ik morgen weer naar mijn werk kan en wat meer sociale interactie heb. Ik vind een week herfstvakantie dan toch lastig omdat ik niet zo veel mensen zie en niet zo veel te doen heb. Ik heb nu maar mijn hele huis schoongemaakt en ingepakt.
Mijn beste vriendin gaat samenwonen en nu ben ik echt de enige single in mijn omgeving en hoewel ik het meestal prima vind, baal ik daar echt van momenteel.
Ik was vandaag inderdaad ook aan het balen. Niet eens dat ik een relatie per se miste, maar gewoon iemand in mân buurt tegen wie ik aan kan hangen op de bank of tegen kan ranten of wat dan ook. Voelde me vandaag echt ineens heel verloren, alsof ik ook de enige zou zijn. Terwijl dat sowieso onzin is, zie je al in dit topic. Maar toch.
<3 voor iedereen die zich een beetje verloren voelt op deze donkere dag
<3
Of mensen die hand in hand door de stad lopen. Ik mis echt die vanzelfsprekende en simpele dingen die je in een relatie hebt
Zo herkenbaar allemaal Ik mis ook enorm de vanzelfsprekendheid en gezelligheid van een relatie. Dat thuis werken en alleen wonen vind ik ook wel echt pittig nu. Ik moet voor mijn gevoel de hele tijd opzoek naar leuke dingen en contact met anderen. Iedereen in mijn omgeving is ook gesetteld of druk bezig met settelen. Merk ook wel dat mijn vrienden dus een hele andere behoeften hebben aan afspreken. En naja in deze tijd is afspreken sowieso niet zo vanzelfsprekend en makkelijk. Grrrr even gefrustreerd hier
Ja ik zat hier ook 1,5 week in meh-mineurâŠ
Vanmiddag toch even de knop omgezet, leuke boek titels opgezocht en besteld, stretch oefeningen gedaan.
Ik snap heel goed wat je bedoelt. De situatie nu, nul perspectief, die donkere maanden, weinig aanspraak, maar ik bedacht dat ik echt de enige ben die het mezelf hierin moeilijk (of zo makkelijk) mogelijk kan maken. Beetje open deur misschien. Kortom ik herken wat je zeg, zag vandaag het licht en kon het wat positiever insteken
Hi! Thanks voor je reactie! Fijn zeg dat je het een positievere draai kon geven voor jezelf! Klopt hoor. Ik heb nog even moeite met die knop te vinden haha. Ik kom ook wel net uit een lange relatie en heb een pittige break-up achter de rug, dus ik denk dat ik daarom nog even wat extra in de meh-mineur zit momenteel haha. Ik weet gewoon nog niet zo goed hoe ik het moet doen, singel zijn;) en vind het gebrek aan afleiding wel lastig. Ik ben al mijn hele huis aan het opknappen, aan het schilderen, sporten en weet ik het wat haha, maar het lijkt nog weinig effect te hebben.
Ah dat mag er allemaal zijn! Wees maar extra lief voor jezelf. Of het nu afleiding is, helemaal niks doen, je lievelingseten of serie opzetten!
Een break up in deze periode is idd heftig. Pittig zeg
Heb eind april hetzelfde meegemaakt alleen wel vrede met de uitkomst en waren niet zo lang samen.
Van mijn vorige break up heb ik wel lang last gehad. Is toch een rouwproces met alle daarbij behorende emoties, en niet-lineair.
Ik zou toch ook je hart af en toe luchten bij een goeie vriendin, of hier op het forum of in een PB mocht je dat fijn vinden!
Maak van je hart geen moordkuil, hele logische reactie dat je jezelf continu wil bezig houden (en dat je gedachten alsnog afdwalen)
Super lief je reactie! Ja, het is inderdaad erg pittig⊠precies wat je zegt het is een rouwproces. Ik probeer mijzelf inderdaad bezig te houden, maar dat gaat in deze tijd niet zo goed merk ik haha. Maar goed ik ga straks maar koekjes eten en een serie kijken, dat helpt vast een beetje
Fijn om ook hier af en toe even te kletsen en te delen, thanks
Aah herkenbaar ook! Ik ben vlak voor de eerste golf op mezelf weer gaan wonen nadat ik vlak ervoor single was geworden.
Wat hier helpt om mezelf te vermaken is echt afleiding zoeken en het accepteren als je af en toe baalmomenten hebt. Ik noem die periode ook altijd een spoedcursus âweer alleen wonenâ
Wat mij specifiek helpt: het van me afschrijven (dan is het uit mijn hoofd), het gezellig maken voor mezelf met kaarsjes aan en een boek/film, veel wandelen (ik heb een hond dus dat scheelt wel), een oude hobby weer opgepakt, sporten wanneer het kan, met vriendinnen afspreken als dat kan, jezelf ook gewoon verwennen met lekker eten of een avond in bad liggen ofzo. O ja en sinds kort mediteer ik âs morgens en âs avonds 10 minuten. Het is niet veel maar ik merk dat ik er wel veel ontspanning uit haal.
Sterkte en vooral lief zijn voor jezelf. Het kost ook gewoon tijd
Ja en die âfilmâ die je blijft afdraaien, popt natuurlijk af en toe op.
Wat ging er goed, wat had ik kunnen doen?
Dat hoort ook bij de verwerking en zal ook wat tijd kosten
Ik ben al lang single en een vriendin van mij ook, maar sinds een paar maanden heeft ze een vriend. Ik ben best wel een beetje jaloers als ik eerlijk ben, dus misschien dat ik het daarom verkeerd interpreteer, maar ze doet opeens een beetje âneerbuigendâ tegenover mensen die single zijn lijkt het wel. Vertelde bijvoorbeeld dat een kennis iets vervelends tegen me had gezegd en daar reageerde ze dan op met âdat is omdat ze geen kerel heeftâ. Nu ja, geen wereldleed, maar vond het toch wel een beetje gemeen.
Ik merk zelf ook dat ik dit jaar meer moeite heb met de donkere dagen dan vorig jaar. Ook omdat we al zo lang in deze pandemie zitten en niet weren wanneer er een einde aan gaat komen. Ben zelf heel erg van het dingen alleen doen, daar heb ik helemaal geen problemen mee. Maar dat kun nu ook niet. Heb echt zin in een winterslaap ofzo haha. De sleur hakt er nu ook echt in.
Heel herkenbaar wat jullie schrijven. Ik probeer ook het leuker te maken voor mezelf en afleiding te zoeken. Ik ben bezig met een taal leren en ik probeer dagelijks yoga te doen. Morgen ga ik in mân pauze een koffie en taartje ergens halen.
Ik merk dat ik heel slecht tegen verhalen kan van bijvoorbeeld collegaâs die zeggen dat ze het thuiswerken allemaal zo zwaar vinden en dat het af en toe niet handig is met thuiswerken met zân tweeĂ«n. Ik begrijp het wel hoor, maar ik mis fysiek contact gewoon zo erg dat ik weinig zin heb in dat âgezeurâ.
Thanks voor je lieve woorden . Heel fijn om te lezen dat het voor andere meiden ook herkenbaar is of dat zij in een dezelfde soort situatie hebben gezeten. Niet fijn voor jullie natuurlijk, maar het voelt wel wat minder alleen ofzo.
Bedankt voor alle tips. Goed idee om te gaan schrijven en mediteren. Ik heb dit eerder in periodes ook gedaan, maar vergeet het vaak een beetje. Dan zit je vooral veel alleen met je eigen hoofd en poeh wat is dat vermoeiend zeg haha . Een hondje lijkt me nu zo onwijs gezellig!
Het kost inderdaad natuurlijk ook gewoon tijd. Ik hoop dat ik vanzelf mijn draai een er iets minder donkere momenten komen.
Snap ik heel goed je laatste stukje. Ik spreek ook veel mensen die hetzelfde ervaren, terwijl ze allemaal een gezin of partner thuis hebben. Ik heb niemand thuis en ook geen gezin waar ik bij hoor. Sinds de lockdown in maart zie ik alleen collegaâs (ik kan maar gedeeltelijk thuiswerken) en één vriendin die ik eens in de maand zie. Tijdens de pandemie ook nog moeten wisselen van baan dus ook niet echt een band met mijn nieuwe collegaâs.