Het leed dat single zijn heet

Ja precies dat! Heul vermoeiend en dan veel alleen zijn is niet echt fijn merk ik :see_no_evil:. Fijn om hier een beetje te kunnen kletsen en dat dingen herkenbaar zijn!

1 like

Ja zo herkenbaar! Ik heb normaal ook totaal geen moeite met de donkere dagen, maar merk nu wel. En idd de sleur :flushed:, hakt er idd behoorlijk in. Met werk merk ik het ook, waar ik normaal ook nog wel voldoening en energie uithaal. Graag even een versnelknop naar de tijd na corona :grimacing:

Goed zeg dat je het zo leuk mogelijk voor jezelf probeert te maken! Je laatste stukje is voor mij ook heel herkenbaar. Maar het maffe is… toen ik nog in een relatie zat werd ik echt gek van het samen thuis werken in een klein huisje tijdens de coronacrisis haha. En nu ik hier alleen zit denk ik bij mijzelf wat liep ik nou te zeuren joh :see_no_evil:.

1 like

In het begin was mijn werk ook echt iets waarvan ik dacht: gelukkig heb ik dit nog, want had toen het gevoel dat mijn leven nog aardig liep. Ook omdat ik daar niet kon thuiswerken, en met die mensen had ik zo’n goede band en nu heb ik een andere baan en met die mensen heb ik totaal geen klik. Dus ik sleep mezelf echt door de dagen dat ik fysiek aanwezig moet zijn heen. Ook dat de dingen die me normaal plezier geven (uitgebreid koken, boeken lezen, tekenen of Netflixen) nu een beetje mijn strot uitkomen. Heb echt het gevoel dat mijn leven nu stil staat. Dacht in het begin van de pandemie nog: hopelijk is het einde van het jaar weer normaal. Maar die hoop vervliegt langzamerhand, en dan heb je de feestdagen nog. Ugh.

Edit: dit klinkt echt alsof ik mezelf heel zielig vind maar zit er op het moment even doorheen.

4 likes

Hi zo herkenbaar! En alleen maar goed dat je het deelt als je er even doorheen zit. Ik heb hetzelfde en klink momenteel ook niet al te vrolijk :sweat_smile:.

Super vervelend van je nieuwe baan. Werk je daar allang? Kan mij voorstellen dat in deze gekke periode je draai vinden bij een nieuwe baan ook lastig is! Ik merk door het vele thuiswerken dat er een heel groot deel weg valt van wat ik normaal zo leuk vind aan mijn werk (contact met collega’s en clienten). Heel irritant.
Ook herkenbaar van dat de dingen die je normaal plezier geven nu je strot uitkomen. Denk ook dat het komt omdat het lang duurt en er nog weinig uitzicht is ofzo dat het weer anders wordt. Ik merk wel aan mijzelf dat deze halve lockdown en wellicht komende lockdown niet veel goed doet voor mijn humeur (bij wie wel? haha). Misschien omdat er toch wel weer wat meer mocht (horeca etc.) en er iets meer lucht in leek te komen en nu denk ik vooral noooo not again, hoe lang duurt dit nog joh :sweat_smile:

Als dit over is ga ik iedereen helemaal kapot knuffelen :sunglasses:

Pff ineens dat besef van vrijgezel zijn met de feestdagen en corona :sob: ik kan inmiddels best wel weer prima alleen zijn maar ik kijk zo op tegen die feestdagen. Voorheen vierde ik kerst een dag met familie en de andere dag gewoon met z’n tweeën, heerlijk vond ik dat. Nu dus een dag alleen waarschijnlijk. En dan oud en nieuw. Dat vind ik helemaal treurig om het nieuwe jaar alleen in te gaan. Stel dat je maar met max 4 ofzo mag samenkomen, denk niet dat ik dan ergens kan aansluiten. En of ik dat uberhaubt wil tussen stelletjes. Zit er echt aan te denken om via airbnb een huisje te boeken in the middle of nowhere samen met de hond en het dan maar uitzitten en doen alsof het geen oud en nieuw is :cry:

4 likes

Poeh ja die feestdagen… daar zie ik ook wel een beetje tegenop. Gekke is ook dat ikzelf echt nooit problemen heb gehad met het single zijn, maar sinds corona sta ik daar toch wat anders in. Waarschijnlijk doordat ik normaal gesproken een druk en vol sociaal leven heb, en het afgelopen jaar veel minder. Plus het feit dat je dan overal stelletjes om je heen ziet terwijl je als single nu grotendeels alleen thuis bent. Ben ook heel benieuwd of dat gevoel zich aanhoudt als alles weer ‘zoals vanouds’ is, of dat dat gevoel zich dan weer naar de achtergrond verplaatst.

3 likes

Ja wel herkenbaar, ik vermoed dat ik kerst een dag met mijn ouders en zusje vier, die tweede dag thuis vind ik wel lekker denk ik. Heb dat een jaar eerder gedaan en daar wel van genoten toen. Maar O&N vier ik normaal altijd met vrienden en nu zie ik dat ook een beetje somber in. Vind het ook wel spannend om voor het eerst misschien wel alleen thuis te blijven, word normaal al een beetje melancholisch van het idee van een jaar voorbij en dan nu alleen en al helemaal na dit rare jaar…

Afijn denk dat ik dan lekker met champagne in bed/bad ga hangen en gewoon duimen dat het volgend jaar beter is. Hier heb je niet zoveel aan haha, maar heel herkenbaar in ieder geval.

4 likes

Jaa dat is wel een kleine troost, dat meer mensen in hetzelfde schuitje zitten. Echt zo’n klote vooruitzicht. Heb dat zelf ook idd dat melancholische en al helemaal dit jaar (veel gebeurd) dus echt geen zin om mezelf letterlijk te verdrinken in verdriet. God dat klinkt wel heeeel dramatisch maar kans is aanwezig :joy::sweat_smile:

Maar in bad met twee flessen champagne lijkt me een top idee

2 likes

Dat is ook zeker waar. Stel dat je met max 3 personen mag samenkomen heb ik weinig zin om aan te sluiten bij een stel. Maar goed ik zou me ook heel erg bezwaard voelen. En dan die ‘druk’ om iets leuks te moeten plannen is ook al zo kut.

In bad, champagne en forummen is wellicht nog niet zo’n slecht idee.

2 likes

Een vriendin is een paar maanden single. Zij is de honing en de mannen zijn de bijen… Ik voel weer jaloezie en ben daar niet blij mee.

Even ongenuanceerd:

Ik wil ook samen een kerstboom versieren, samen naar feestjes, samen eten.
Ik ben verdorie 33…wanneer gaat het gebeuren??

Ik moet ook echt af van het blijven hangen in oude liefdes. Wat ooit was was ooit.

En nu wil ik verdorie wijn,maar ik heb vroege dienst.

8 likes

Ik heb eigenlijk geen behoefte aan een relatie maar voel me nu toch wel een beetje eenzaam in deze corona-tijd. Zeker nu ik een paar weken geleden nogal bot ben afgewezen door een man na een date, en ik zit daar nog steeds mee. Voel me nu een beetje lonely dus… vind het dan ergens toch ook wel fijn om dat hier te kunnen delen en te weten dat ik niet de enige ben.

3 likes

:heart::heart:

Ik baal er van dat ik nooit eens een leuke jongen tegenkom (dat is ook lastig nu). En tinder enzo is ook niks voor mij…

2 likes

Ik heb ineens zooooo’n kutgevoel over de feestdagen. Vorig jaar eerste keer kerst en oud en nieuw samen, ook knus in ons huisje waar we toen net een paar weken woonden. Nu ineens alleen… Sinds dit jaar hebben ook steeds meer vriendinnen een relatie, plus de corona situatie die onduidelijk is maakt echt dat ik er nu al zo tegenop zie. Ook nog niemand qua vriendinnen heeft gevraagd wat ik doe, terwijl dit wel de periode is dat er altijd plannen gemaakt werden… Ik durf er ook niet echt over te beginnen, omdat ik me bij niemand op wil dringen ook. Kerst gaat nog wel, mijn familie zal dan toch wel iets doen (indien dat kan natuurlijk). Maar oud en nieuw gaat zo emotioneel zijn denk ik, plus dat ik gewoon echt niet weet hoe en met wie ik het zou kunnen vieren? Vorig jaar stonden we samen op ons balkon met alcohol vrije champagne te proosten op dat 2020 echt ‘ons jaar’ zou worden, nou echt wat een ellendig jaar is dit geworden joh. Overweeg echt om gewoon om rond 22.00 met m’n hondje in bed te gaan liggen en te doen alsof het geen oud en nieuw is ofzo. Overdreven misschien, maar kan nu al janken als ik er aan denk.

3 likes

Niks mis met lekker in je bed kruipen, als je dat fijn lijkt. Ik doe het ook een paar jaar, ook een beetje voor mijn kat. Vorig jaar viel me op dat best veel mensen hier oud en nieuw om allerlei redenen ook liever skippen, dus je kunt hier terecht voor gezelschap tot het moment dat je wil slapen of juist nog wakker bent. Dat voelt misschien minder alleen.

Ik heb het vorig jaar ook alleen gevierd nadat mijn relatie uit is gegaan. Ik vond het helemaal niet zo erg, het voelde ook juist als een nieuw begin om met mezelf zo het jaar in te luiden. Het is ook maar net welk gevoel je eraan ophangt denk ik…
Logisch dat je het zo voelt natuurlijk maar hoop dat je het los kan laten of op een andere manier naar kunt kijken of je het nu wel of niet alleen viert :hugs:

3 likes

Ik zie ook zo op tegen de feestdagen! @Musa
Misschien kun je aan een goede vriend(in) vragen of je aan mag haken? Misschien zijn ze er nu met het hele Corona gedoe ook nog niet echt mee bezig om mensen uit te nodigen. En als je dat niet wil en thuis wil blijven is dat ook helemaal prima natuurlijk

Ik besefte me vandaag dat ik de 30 nu echt nader en dat dit zo niet is hoe ik me mijn leven had voorgesteld :sob:. En dan ook weer een kutopmerking van mijn moeder waaruit blijkt dat ze liever al kleinkinderen had gehad. Maar werd net ook echt ongelukkig na 2 minuten swipen… ik heb niet eens een mega kinderwens maar ik zou wel graag willen dat dit een bewuste keuze is. Pff mijn winterdip slaat ook lekker even in, zit ik weer te janken op de bank :sweat_smile:.

Haha o ik ben de laatste dagen ook in zulke buien, lekker janken om de deceptie die liefde heet. Ik ben ook muziek aan het schrijven, heel donker, een soort requiem voor het ideaalbeeld wat ik van de liefde had en dat ik de 30 gehaald heb zonder er ook maar iets van meegemaakt te hebben :’) Maakt mijn gemoedstoestand er ook niet beter op haha… En dan zo’n stomme jongen die me ghost, kan hem wel schieten.
Laat het maar snel lente worden.

2 likes

Biecht dit: maar eigenlijk voelt het door corona voor mij juist iets minder zielig dat ik nog geen plannen heb. Nu kan ik corona als excuus daarvoor gebruiken. Terwijl we allemaal weten dat ik zonder corona ook geen plannen had gehad, maargoed😅.

26 likes