Het leed dat single zijn heet

Goed idee wel. Heb gelukkig wel wat vrienden in m’n buurt en weet ook wel dat ik daar eens gewoon mag zijn en zitten terwijl zij werken. Vind het wel lastig vaak om dat echt te doen omdat ik me snel te veel voel en alsof ik me opdring, maar denk dat ik dit toch maar ga doen. Misschien zo net rond de middag dat ik meteen lunch kan maken ofzo. Doe ik ook nog eens wat nuttigs en heb ik wat om naar uit te kijken

En zulke berichten doen me al goed. Weten dat je niet alleen bent, en ik weet het ook wel maar soms voelt alles wel zo. Gelukkig werd ik echt net gebeld door de fysio en vanaf volgende week mag ik 2x per week een uur onder begeleiding gaan trainen! Daar zat ik ZO op te wachten, ben er zo blij mee. En mensen zien, en buiten voor de reis, maar ook aan mezelf werken. En op maandag en woensdagochtend, super fijn precies begin en midden week en dan ook ochtend. Hopelijk gaat dit alweer iets helpen, beetje meer doel op tenminste twee dagen

12 likes

Voor mij werkt het op de donkere dagen ook heel erg op wel actief bezig te blijven met sporten (en is moeilijk want koud en minder zin). Door toch paar keer per week wat te blijven doen (hardlopen/zwemmen/fietsen/yoga) voel ik me uiteindelijk toch een stuk beter. En elke dag stukje wandelen, koffie to go halen zoiets helpt mij heel erg.
En van die winterhobby’s (spelletjes, puzzelen, sieraden maken, boek lezen, serietje, uitgebreid koken, podcastjes luisteren, borrelen met vrienden). En soort nieuwe ‘projecten’ voor jezelf zoeken (bijv ergens veel kennis over opdoen etc).

7 likes

Gelukkig heb je wel vrienden in de buurt waar je af en toe terechtkunt! Zeker doen hoor!
Ben je langdurig ziek?

Helaas wel! En weinig vooruitzicht over hoe lang precies en wat er nog gaat komen, dus die onzekerheid helpt allemaal niet mee. Maar goed uiteindelijk gaat elke dag weer voorbij en komt niet terug, op naar betere

2 likes

Ja dit herken ik ook @monkeyslut. Ik heb vrienden om me heen, maar voor niemand ben ik de belangrijkste persoon in hun leven. Dan zijn degenen waarmee ze een relatie hebben. Ik zou ook best graag eens de prioriteit van iemand willen zijn. Dat iemand eens van iedereen het liefst bij mij wil zijn. Het besef dat ik dat niet voor iemand ben, kan me soms heel eenzaam en alleen laten voelen.
Alleen een relatie en veel van wat daarbij komt kijken, wil ik dan weer juist niet. En sekteleider worden lijkt me ook weer zo’n gedoe

18 likes

Ja hoor heel herkenbaar. Ik troost me maar met de gedachte dat ik wel voor een paar mensen nr 2 ben (denk ik) maar soms helpt die gedachte ook niet helemaal genoeg :woman_shrugging:

3 likes

Zeker. Omdat een relatie ook wel voordelen heeft uiteraard, het heeft niet alleen nadelen, net zoals alles (ben gaar van de week, lees dit nu terug en lijkt enorme dooddoener euh but bear with me).
In zo’n periode van weinig sociale contacten, de wat donkere maanden, ongezelligheid van 2020 spreken de voordelen (het “maatje” gevoel hoe corny ook bij de dagelijkse gang van zaken, de kleine dingen maar ook intimiteit, diepgaand contact) me best aan

2 likes

Ja, heb ik ook

2 likes

Ik ben dan misschien niet helemaal single maar heb mijn vriend door corona wel al 5 maanden niet gezien en met dit gure weer ben ik er even helemaal klaar mee, meh…

Wil ook lekker tegen iemand aanhangen of een kerstboom mee optuigen haha. Even lekker zeuren hier

Gelukkig is de kortste dag bijna geweest en zie ik het dan hopelijk weer rooskleuriger in

Joh, wat rot. Hoe komt het dat jullie elkaar niet kunnen zien?

ja ik snap dit ook! Ik hoef echt alleen een relatie als ik iemand tegenkom die ik helemaal fantastisch vind, maar het concept relatie boeit me ook niet zoveel. Maar herken wel wat @Merrow en @Eddie zeggen dat ik het mis om prioriteit te zijn voor iemand. Voorheen had ik dat nog wel eens met vriendinnen, maar die hebben nu vaak ook weer partners ofzo. Vind dat vooral ook rond corona dingen heel erg frustrerend, zeker als ik die posts nu lees in het coronatopic over dat je “gewoon” in quarantaine moet gaan als beide partijen en dan wel elkaar een knuffel kan geven, dat gaat gewoon niemand voor mij (kunnen of willen) doen.

Ik was vorig jaar ook single tijdens de feestdagen en toen interesseerde het me geen ene reet en was ik alleen maar blij dat ik lekker kon doen wat ik zelf wilde, maar ja, nu is het toch ook wel erg alleen-ig met alle beperkingen, en zonder mensen die vanzelfsprekend hun tijd met me door willen of kunnen brengen.

5 likes

Ah meiden, heel begrijpelijk die gevoelens! Ik snap dat je het gevoel heb dat je voor niemand op nummer 1 staat, maar ik denk dat jullie bij veel meer mensen echt onmisbaar zijn in hun leven :kissing_heart:.

Ik heb eigenlijk nooit single leed, want i love single zijn, maar nu heeft een vriendin een nieuwe relatie en toch steekt het ergens dat zij opnieuw iemand tegenkomt waarmee ze de klik heeft en hij met haar. Zo stom, want ik zat gisteren nog super content in mijn bed te denken aan hoe heerlijk ik single zijn vind en hoe weinig ik behoefte heb aan een relatie en hoe overrated het is. :joy:

Nouja hopelijk zijn gevoelens snel weer gezakt, want ik verwacht dat ze er de hele avond over wil vertellen. :nauseated_face:

6 likes

Haha dit is vast een goed tegengif tegen je gevoel van jaloezie haha :wink:

Ik denk ook zeker dat ik bij veel mensen onmisbaar ben hoor! Want ik heb zelf natuurlijk ook geen relatie en er zijn voor mij ook een aantal mensen onmisbaar. Maar vind het gewoon echt flink confronterend als je door corona opeens een soort top 3 moet maken vvan met wie je je verjaardag of kerst of oud&nieuw wil vieren, want daar val ik dan wel opvallend vaak buiten :")

Ah, ja ik kan me voorstellen dat dat dan niet leuk en confronterend is :frowning: dit is ook echt zo een rot periode daarvoor. Heb je wel nog single vriendinnen?

Mijn 2 goede vriendinnen, waren tot gisteren beide single en mijn zusje is ook veel closer met mij dan met haar vriendinnen, dus ik heb dat zelf nog niet zo ervaren gelukkig!

Misschien ook extra confronterend nu er plannen met de feestdagen worden gemaakt?

Ja ik heb ook wel single vriendinnen hoor! Maar mijn broertje heeft bijv. sinds kort een relatie en dat merk ik wel in ons contact en dat vind ik rond de feestdagen wel ingewikkeld (want wij zijn ook heel close, maar ja dit is z’n eerste relatie en volgens mij is 'ie helemaal verliefd dus ik gun 'm ook wel die eerste paar weken/maanden van echt helemaal in je partner opgaan haha). Veel van mijn single vriendinnen hebben ook andere close vriendinnen dus dat maakt het ook wat ingewikkelder met plannen maken zo rond de feestdagen nu, want dan kom je al snel op teveel mensen uit. Vroeger had ik altijd een vriendin met wie ik gewoon superveel samen deed, ook qua feestdagen enzo maakten we altijd samen plannen, zelfs toen we een relatie hadden allebei, maar zij is sinds een aantal jaar helaas aan huis gebonden door ziekte.

Aan de andere kant hoef je als single nu in elk geval maar met één familie rekening te houden en dat scheelt natuurlijk ook wel weer een hoop haha

Hier dus echt 0 vriendinnen die single zijn. Echt klote. En ook maar twee die geen kinderen hebben (waarvan een er wrl mee bezig is). Merk echt dat met daten enz er weinig aansluiting is omdat zij zo’n ander leven hebben.

Zou echt wel iig een iemand willen hebben als vriendin die lekker met me mee kan praten hierover of lekker de kroeg in en op ‘mannenjacht’ (wanneer dat ooit weer mag) :crazy_face:

3 likes

Ik merk ook dat ik veel minder aansluiting heb met mensen in mijn omgeving, niet alleen in mijn vriendenkring maar ook in de familie. De afgelopen maand hebben ook 3 stellen (!) bekend gemaakt dat ze een baby verwachten en eentje is net verloofd. Vrienden hebben allemaal een relatie en dan gaat het ook vaak over de relatie of struggles in de relatie. Mijn ex (en grote liefde) is nu ook verloofd. Dan voel ik me ook zo’n loser dat ik niet eens een leuke man kan vinden. Ook nu de 30 dichterbij komt, krijg soms al te horen van “nou ik zou wel opschieten als ik jou was”.
Maar aan de andere kant doe ik ook heel veel dingen die ik niet deed of zou doen als ik in een relatie zou zitten. En ik kan ook prima voor mezelf zorgen (ook financieel). Over het algemeen ben ik best tevreden met hoe het nu is maar toch denk ik de laatste tijd wel iets vaker dat ik gewoon niet leuk genoeg/aantrekkelijk ben. En meestal ben ik ook meer die sukkel die erbij hangt als mijn vrienden die wel single zijn weer eens aandacht krijgen en ik dan er een beetje bij hangt ofzo.

3 likes

Ik ben 28 en sinds vlak voor de eerste lockdown voor het eerst in 13 jaar single. Ik voel me klaar om iemand nieuws te ontmoeten maar dat is moeilijk nu door corona. Dating apps zijn ook niet zo mijn ding. Maar… nu heb ik voor het eerst een match met iemand die ik oprecht leuk vind (voor zover dat kan via een dating app :p). Maar aangezien ik hier 0,0 ervaring in heb: hoe spreek ik hem aan? Hoe houd ik het gesprek gaande/interessant?
Xoxo noobje

1 like

Ik begin persoonlijk bijna altijd over wat op de foto’s of in de bio’s staat: muziek, hobby’s, reizen, dat soort dingen. Wat mij ook soms hielp om het gesprek op gang te houden is als degene zegt ‘ik heb dan iets belangrijks/tofs te doen of ik ben met dit of dit bezig’ vragen of degene laat weten hoe het is gegaan, dan kom je geïnteresseerd over en zal diegene normaal gezien daarna sturen om je op de hoogte te brengen :blush:

1 like

Ah leuk! Veel dateplezier. In het datetopic kan je ook veel tips meelezen.

1 like