Haha nee ik ga dat niet doen hoor dat zal idd verkeerd geïnterpreteerd worden verwacht ik haha
Heb inmiddels weer wat matches dus hoezee!
Ik was net even het huizentopic aan het lezen. Ik vind het een heel leuk onderwerp en kijk ook graag woonprogramma’s en op Funda. Maar soms vind ik dat zo frustrerend, allemaal stelletjes die op zoek zijn naar een woning of praten over hun ervaringen, terwijl het als alleenstaande bijna onhaalbaar is om iets te kopen.
Ja ik heb dat ook. Mensen gaan er op mijn leeftijd ook wel een beetje vanuit dat de volgende stap een huis kopen is en niet weer huren. En ik heb een mooie spaarrekening maar zonder partner en vast contract is het iets wat ik me niet eens kan voorstellen. Ik hop van contract maar contract en ik wil helemaal niet afhankelijk zijn van iemand om een huis te kopen. De enige opties zij ergens in een onbekend dorpje in Friesland of Groningen, nou nee bedankt. Wil de stad never uit maar om er iets te kopen is onmogelijk
Ja hier ook mee eens. Heb het idee dat door de tweeverdieners singles juist van de markt worden gedrukt. Tweeverdieners lijken de standaard te zijn en de prijs van woningen te bepalen. Echt niet eerlijk. Huren wordt ook steeds onbetaalbaarder. Hoe ga ik een huis huren als ze gaan vragen dat je salaris 5x de huurprijs is?!
Ja helemaal eens! Nu ken ik wel wat singles die alleen gekocht hebben, maar in deze tijd is dat wel gewoon heel moeilijk, zeker als je in een grote stad woont.
Ik zou met mijn inkomen wel kunnen kopen, maar dan vind ik mijn hypotheek echt hoog en ik twijfel daarom zo. Ook omdat ik dan niet heel veel keuze heb in wat ik zoek in een woning.
Zelfs als stel is dit al lastig, want het tweede salaris telt vaak maar voor de helft of zelfs 1/3 mee. Als je single bent is het dan helemaal onmogelijk. Sowieso denk ik dan, als ik 5x in de maand zou verdienen ging ik niet deze mini studio huren, maar oke.
Oh wauw dat wist ik niet! Ben dan ook al eeuwen single. Laat dan het salaris van die tweede beter gewoon helemaal niet meetellen zeg. Dan heeft de rest van ons tenminste ook een (mini) kans.
En dan inderdaad over wat je krijgt voor je geld nog maar niet te speken. Grrrr. Ik wil huis! Ik ben ook een mens!
Ja precies, echt vervelend. Ik wil nu ook helemaal nog niet kopen, maar op den duur zou ik dat misschien wel willen. Ook om wat @anon81733682 aangeeft. Ik probeer veel te sparen in ieder geval.
Ik kijk wel eens voor de grap op Funda met als filter het maximale bedrag wat ik aan hypotheek zou kunnen krijgen nu. Er staat nu letterlijk 1 studio te koop en het is kleiner dan mijn huurappartement nu.
Pff ja zo frustrerend dat de woonopties als single zo beperkt zijn… ik zit nu in een studio in de stad maar betaal daar al eigenlijk veel te veel huur voor en zou graag ooit wel wat groter willen wonen met een aparte woonkamer (zonder huisgenoten aub). Maar dat is haast onmogelijk tenzij je enorm veel verdient of rijke ouders hebt die je wel even financieel ondersteunen bij het kopen van een huis.
Belachelijk wat ze voor een studio vragen eigenlijk hè. Vind je samenwonen met 1 huisgenoot nog een optie? Ik heb dat vorig jaar gedaan, samen met 1 vriendin. Het was niet zo zeer goedkoper maar we hadden wel meer ruimte.
Die zoektocht zou niet eens veel makkelijker zijn trouwens, want om een duistere reden vinden verhuurders een stel betrouwbaarder dan 2 vrienden.
Ik had heel veel geluk dat een vriendin uit haar appartement ging. Anders had ik nu nog bij m’n ouders gewoond ben ik bang.
Ik heb dan wel het geluk dat ik echt niet veel betaal qua huur maar sommige mensen die huren van datzelfde bedrag dan een heel huis. Zit ik dan in mijn studio van 30m2 zonder balkon. En ik huur nu particulier en heb het idee dat je daar ook meer kans maakt als je contacten hebt, mijn huurbaas die heeft in het verleden ook een familielid als huurder gehad en daardoor kreeg ik voorrang.
Er worden wel een aantal nieuwbouwappartementen neergeplant maar daarvoor ben ik duidelijk niet de doelgroep met meer dan €1000 aan huur, en idd die inkomenseisen. Alsof ik met een inkomen van €5000+ in een appartement met 1 slaapkamer zou gaan zitten? De enige optie op dit moment is idd veel sparen @Parasol.
Soms ben ik echt bang dat ik over 10 jaar nog steeds op die 30 vierkante meter loop te kloten.
Misschien een andere kant van het verhaal, maar ik heb een appartement gekocht als single in de tweede grootste stad van NL en ga minder betalen dan wat ik nu betaal aan huur. Voor ongeveer een even groot appartement, terwijl ik nu huur van een vriendin in een stad naast die grote stad (dus voor mij qua locatie echt veeeeeeel minder).
Al mijn nichten en neven hebben sindskort een relatie (en dus ben ik de enige single), maar ja dit jaar is er natuurlijk geen kerstdiner met alle kleinkinderen dus niemand die er een opmerking over kan maken
Haha ja inderdaad! Ik studeer ook nog en leid normaal gesproken best wel een ‘actief’ studentenleven om het zo maar even te noemen, dus ik reageer inderdaad vaak met zoiets en vertel dan gewoon iets over al mijn leuke scharrels van afgelopen jaar.
Haha ik wou dat ik deze mindset ook over kon nemen
Of de opmerking “als je niet op zoek bent dan kom je hem vaak tegen”.
Lol, niks van gemerkt anders. En ik sluit me (pre-corona) echt niet op in huis hoor. Ga alleen op vakantie of een langere tijd op reis, onderneem zelf dingen of in mijn eentje ergens eten. En ik kom vrij gemakkelijk in contact met nieuwe mensen, maar gewoon een fatsoenlijke vent tegenkomen ho maar. Maar ik hoor ook vaak dat ik te onafhankelijk bent en dat zou mannen afstoten. Nou jammer dan. Ik ga mezelf of mijn doelen in het leven niet veranderen voor een man, en als iemand dat niet aanstaat dan maar niet.
I.v.m. als single iets kopen: ik dacht ook altijd dat het onmogelijk was. Ik woon in een van de top 10 duurste steden van België en wil hier graag blijven wonen. Volgens die online leningsimulaties maak ik geen schijn van kans, ondanks dat ik wel oké verdien. Begin deze week had ik een afspraak met de bank gemaakt om eens te horen wat de mogelijkheden zijn, en het was een stuk beter dan ik dacht / dan de online simulaties doen uitschijnen. Toch nog wat hoop dat ik wel iets zal kunnen kopen voor mezelf.
Ja want stel je voor dat je eisen gaat stellen aan een partner.
Hopelijk blijft het bij deze opmerking!
Haha 23 ook echt wat een eeuwigheid moet je dan wel niet single zijn haha.
Ik heb die opmerking ook wel eens gehad, maar ik date echt alles wat kan praten en lopen, dus hoezo kieskeurig
Ik zou gisteravond met een vriendin AYNIL kijken maar ze voelde zich niet goed en ging liever naar haar vriend. Toen heb ik het forever alone maar met m’n konijnen gekeken.