Het leed dat single zijn heet

Ja echt he! Ik mag de liefde ook wel vergeten dan, want ja, ik loop bij een psycholoog!!! :roll_eyes:

Dat laatste is echt een rotgevoel. Hopelijk valt 't mee als hij er is. :kissing_heart:

Ik ben net zo oud als jij en snap je wel. Alleen heb ik niet echt de angst dat iemand trash is (heb ik een supergoeie radar voor, misschien trash recognize trash Haha), maar eerder dat ik diegene dan toch weer zat ben (gebeurt me heel snel)

Maar denk dat als je je nu zo top voelt en over het algemeen gelukkig met je leven, dat dat letterlijk de allerbeste basis is die er is. Iemand moet je nu wel echt impressen en je nog liever hebben dan je jezelf hebt leren hebben voor je diegene toelaat. Dan valt trash vanzelf af.

Weet je een beetje wat je zoekt? Want de tijd dringt echt nog niet zo dat je nu direct de juiste moet vinden, als je iemand tegenkomt met wie het even leuk is en je wel volledig respecteert is dat misschien juist heel goed, qua ervaring. Dat je evenwicht en verwachtingen weer herstelt is qua ā€œwat is normaal/wat kan ik van een man verwachtenā€. De ā€˜ware’ vinden in welke vorm dan ook is toch ook vooral een kwestie van veel proberen/daten/mensen ontmoeten (ook als het niet romantisch klikt) voor je ā€˜beet’ hebt.

Edit: en er is niks mis mee om iemand eerst op afstand te houden, ze hoeven niet direct langs je huis als dat je ā€˜veilige plek’ is, of je vrienden te ontmoeten, etc.

13 likes

Nou ik merk dat die verlenging van de lockdown en die mutatie wel echt fuckt met mijn hoofd op singleleed gebied.
Ik ben altijd een heel erg optimistisch persoon maar merk gewoon de laatste jaren dat ik steeds cynischer word door alles wat er gebeurt en het zit me echt dwars.
In 2018 begon het eigenlijk toen mijn ex zei dat hij geen kinderen wilde, toen in 2019 na veel shit daarover dus uit elkaar, huis verkocht, weer op mezelf gaan wonen. Toen dacht ik, aah lekker daten (feb 2020) en toennnnnn kwam corona. Alles dicht, doei sociaal leven, doei alle leuke dingen die me energie geven.

Vind het zo’n rot gevoel maar ik tik over een paar maandjes de 32 aan en ik zie gewoon echt niet voor me dat ik nog iemand ga vinden. En ik wil toch ook wel heel graag kinderen nog ooit.
Mijn ex woont sinds vorige week gewoon alweer samen met zijn nieuwe vriendin, ik had nog twee vrijgezelle vriendinnen maar die hebben allebei afgelopen jaren een vriend gekregen (wat ik wel heel leuk vind voor ze uiteraard!) en echt letterlijk al mijn andere vriendinnen hebben allemaal al kinderen; ik heb gewoon echt het gevoel dat niemand begrijpt hoe ik me nu voel :cry: En dat niemand echt naar me omkijkt behalve mijn ouders dan (gelukkig).
Ook echt het gevoel dat ik ergens een boot heb gemist.

Sorry voor het hoge lief dagboek gehalte maar ik merk steeds vaker dat dat gevoel van moedeloosheid me overvalt :disappointed:

7 likes

Aaah vind ik rot dat je je zo voelt. Ik heb dat ook wel een beetje. Ik ben nu 33 en ben net ook weer uit elkaar na de zoveelste mislukking, althans zo voelt dat. Ik vind het ook soms moeilijk dat iedereen een relatie heeft en ik weer alleen zit. En iedereen zegt natuurlijk van ja je bent zo’n leuke meid bla bla je komt echt wel iemand tegen en dat is lief bedoeld maar daar koop ik nu niks voor. ik heb nog wel een bff die geen relatie heeft, met hem doe ik veel dingen samen en dat is leuk maar toch mis ik wel dat wat je in een relatie hebt zeg maar.

We hebben heus de boot niet gemist, voor ons komt het echt wel weer! En dat is hetzelfde als wat mensen tegen mij zeggen en dat is mega irritant maar ergens moet ik ze wel gelijk geven, het komt heus wel.
Al heb ik soms ook wel het gevoel van ja shit straks krijg ik geen gezin ofzo terwijl ik dat heel graag wil. En weet je, soms mag je er gewoon ook echt even van balen. Ik hou me dan wel soms vast aan andere dingen haha als ik er dan aan denk dat mijn vriendinnen soms ook wel eens relatieshit hebben en de shit die ik met mijn ex had dan denk ik ok dat heb ik dan weer niet.
Lang verhaal maar weet dat je niet alleen bent, en het komt echt wel voor ons daar geloof ik in. En je mag je echt wel eens rot er om voelen. Het helpt mij wel om me te focussen op de dingen die ik dan wƩl heb zoals lieve vrienden en vriendinnen en toch coronaproof dingen te doen zoals wandelen op afstand of lekker even facetimen ofzo.

4 likes

Een en al herkenning! Ik moet me dat ook gewoon voorhouden inderdaad. Maar vind het gewoon lastig nu met corona en de vooruitzichten. Maar zie in de andere topics dat ik niet de enige ben die het er nu lastig mee heeft.

Het is wel ā€˜fijn’ om te weten dat ik niet de enige ben. Dankjewel voor je lieve woorden :kissing_heart:

2 likes

Ahh nee hij was toch voor jou naar NL gekomen en meteen samenwonen? Wat jammer dat het niks is geworden.

@Airy-fairy ik snap die angst wel als je een kinderwens hebt. Maar echt, je hebt nog wat jaren! Vertel ik mezelf ook. Vroeger dacht ik altijd rond 30 wel een kind/gezin te hebben. Maar nu denk ik van ja ik heb nog tot eind 30 de tijd. Een vriendin legde trouwens best druk op die kinderwens met daten, maar sinds ze heeft beseft dat ze het eventueel ook alleen kan doen, is die druk van ā€œik moet opschietenā€ weg en is ze over haar kinderwens iig chiller. (Moet je wel een kinderwens hebben en niet zozeer een gezinwens)

2 likes

Klopt inderdaad. Maar helaas is het niet gelopen zoals we hadden gewild. Ook door corona etc. Hebben geen ruzie ofzo maar een relatie is het ook niet voor ons. Weten we dat ook weer, dat was het risico natuurlijk.

Er komt heus wel weer een keer een prins op het witte paard. En anders ga ik op zoek naar een Hans whahaha

4 likes

Ja ik kan dat gelukkig wel redelijk loslaten met daten! Ik ga ook echt alleen verder met iemand qua daten als het 100% goed voelt en niet om dan maar niet meer alleen te zijn. Dat zou ik sowieso niet kunnen.
Heb wel zeker meer een gezinswens maar denk dat als ik niemand heb ontmoet met 35 wel serieuzer ga nadenken over alleen een kind krijgen. Maar wil daar nu ook nog niet te veel bij stil staan (al doe je stiekem toch wel een beetje in je hoofd).

@Sneakers, ik heb je verhaal denk ik gemist! Maar rot dat het niet zo is gelopen zoals je hoopte. Een Hans klinkt ook goed :grin:

1 like

De troost die ik me voor houd is dat door Corona er steeds meer single mensen zullen komen (relaties die uitgaan/niet werken/dergelijke) en minder snel relaties zullen ā€˜gevormd’ worden omdat dat nu echt wel een stuk moeilijker is. Dus dat na Corona er enorm veel gedate zal worden en iedereen losgaat of zo? Ofwel leef ik teveel in een fantasie hahaha. Ik denk gewoon oprecht dat er veel mensen in hetzelfde schuitje zitten en zeker nu in Corona tijden.

10 likes

Ah @Airy-fairy best wel een heel erg herkenbaar verhaal. In alle opzichten eigenlijk wel. Wat ik mezelf blijf zeggen is kijk eens naar hoeveel er in een jaar is veranderd? Waarschijnlijk super veel, er kan zoveel gebeuren in een jaar. Je voelt je nu even kut maar waarschijnlijk is je leven over een jaar weer totaal anders (op wat voor manier dan ook). Ik vind dat altijd een geruststellende gedachte. En dan die kinderwens, pff ik heb dat ook. Barstte gister ineens ook in tranen uit bij een scene van een serie (sloeg nergens op) maar dan raakt het me gewoon even heel diep. Ik hou me maar vast aan katja schuurman die op haar 45e nog een kind heeft gekregen hahaha.

En dat gevoel dat niemand naar je omkijkt omdat iedereen in een relatie zit en/of al kinderen heeft en niemand je echt begrijpt, voel ik zo erg. Echt een klote gevoel is dat.

7 likes

Dat is zeker zo! Vorig jaar zat ik rond deze tijd zelfs nog in het koophuis van mij en mijn ex. Aan de andere kant gebeurt er nu juist niet zoveel als ik had gehoopt door corona. Maar dat zal ook vast gelden voor mensen die wel een relatie hebben…
Ik hoop dat we hier allemaal over zeg 5 jaar, heel anders kunnen posten. En sowieso niet meer in dit topic hoeven te posten :grimacing:

Digitale knuffel voor jou ook!

2 likes

Hahah ja precies. Wie weet zitten we volgend jaar rond deze tijd allemaal te klagen in het leed dat een relatie heet over dat hij zn vieze sokken en boxers niet in de wasmand gooit :wink: :blush:

4 likes

Jaa precies dat! En al lijkt de wereld nu even stil te staan, hij is over een jaar sowieso niet meer hetzelfde als hoe het nu is. Al is het maar een persoonlijke ontwikkeling oid! Maar goed dat betekent niet dat dat niks veranderd aan de situatie nu. Dikke knuffel voor alle singles idd :heartbeat:

2 likes

Oh I feel you :pensive:
Wat je beschrijft met je ex is bijna exact wat ik heb meegemaakt, met timings en al erbij. Ik was bijna 12 jaar met hem samen. Ik ben een paar jaar jonger dan jij maar ik voel ook die biologische klok enorm tikken, als een soort zwaard van Damocles boven m’n hoofd. Het voelt gewoon alsof er ons een jaar afgenomen wordt, een jaar waarin ons leven stilstaat en je de kans niet krijgt om iemand te leren kennen. We hebben uiteindelijk nog tijd hĆ© objectief gezien. Maar het voelt niet zo.

1 like

Ik herken me ook wel heel erg in wat hierboven wordt gezegd, alleen heb ik dus nog nooit een lange relatie gehad (alleen een paar korte mislukte date periodes), waardoor ik soms echt het gevoel heb dat het niet voor mij is weggelegd (en dan zo’n diepgeworteld gevoel dat ik ook niet begrijp hoe het het andere mensen wel keer op keer lukt).
maarrr ik ben met een vriendin tot de conclusie gekomen dat ik een soort attitude ga aannemen van ā€˜fake it till you make it’… en daarmee bedoel ik dat ik heel hard ga doen alsof ik er in geloof dat ik uiteindelijk iemand tegen kan komen/dat het ook voor mij is weggelegd, en dat ik dat vast uiteindelijk ook ga voelen

8 likes

Ja dat van dat ā€˜afgenomen’ herken ik ook heel erg. Dacht begin 2020 ook echt nog van: dit wordt mijn jaar! Had allemaal leuke reisjes geboekt, zou alleen gaan backpacken in Bali. Had echt zin in die reset. Nou ja, we weten allemaal wat daarvan terecht is gekomen :grimacing:
Hopelijk hebben we snel weer wat meer mogelijkheden!

@Taro, ik denk oprecht dat dat een prima houding kan zijn! Ik had voor mijn ex ook nog nooit een relatie gehad en vriendinnen wel al allemaal. Toen ik hem leerde kennen moest ik alsnog in het begin een paar drempels over bij mezelf, maar dat ā€˜pushen’ zorgde uiteindelijk wel voor iets duurzaams (nja ook 6 jaar dan :sweat_smile:)! Als de persoon het je waard lijkt dan komt het vast goed :grin:

2 likes

Ik zit al een jaar op Tinder, Bumble, IC en zoveel gefaalde ā€˜talking stages’ gehad waardoor ik er helemaal doorheen zit… En net gisteren liep ik in de supermarkt met mijn huisgenoot en zag ik een enorm knappe man, helemaal mijn type en we konden maar niet stoppen met het kijken naar elkaar. Ik weet niet wat me overkwam en stond helemaal perplex. Mijn huisgenoot had het ook opgemerkt en zij dat hij de hele tijd naar me keek terwijl hij voor ons aan het afrekenen was. En nu heb ik zooo een spijt dat ik geen move heb gemaakt :sob: Door al die apps ben ik in het echt socially awkward geworden. Ik baal er zo van…

4 likes

Nee, van alle dating apps heb ik die precies niet! Moest er ook meteen aan denken… Nu ga ik iedere dag terug naar die supermarkt haha…

2 likes

ga volgende week op dezelfde dag op hetzelfde tijdstip!!!

5 likes

Jaaaaa, ga ik echt doen! Heb stiekem nog wel hoop dat ik hem tegenkom!