Het leed dat single zijn heet

Oh I feel you!!! Hopelijk snel wat meer vrijheid.

2 likes

Wil je wat dingen delen? Ik kan wel wat inspiratie gebruiken :wink:

1 like

Jaaa tuurlijk! Maar het is niet heel bijzonder hoor en vrij vanzelfsprekend denk ik voor de meeste mensen haha :crazy_face: Beetje suf, maar wel fijn om het in lijstvorm te hebben voor als ik eens even geen inspiratie heb:

• Met vriendinnen/familie uiteten of terrasje
  • Reizen (weekendjes/midweek weg & vakanties). Ik heb 10 weken vakantie per jaar dus veel flexibiliteit en mogelijkheden daarvoor :partying_face:
  • Sporten in de gym (groepslessen en krachttraining)
  • Rondje stad wandelen en nieuwe plekken ontdekken, koffie to go halen etc.
  • Winkelen (jaaa dit kan hopelijk weer wat beter vanaf volgende week)
  • Bibliotheek browsen of boekwinkels
  • Suppen
  • Geocachen of stads/omgevings speurtochten
  • Musea bezoeken
  • Dagje naar een stad in Nederland/Duitsland en stadswandeling doen of met de auto rondtouren
  • Hondenvijver (haha ok. deze zal niet voor iedereen gelden maar vind het fantastisch daar en altijd aanspraak)
  • Lezen en podcasts luisteren
  • Wandelen (in een nieuwe omgeving)
  • Bordspellen

Nou begrijpen jullie ook meteen wat ik bedoelde met mijn corona maakt alles wat leuk is kapot :rofl:đŸ„Č
Edit: en eigenlijk zijn dit dingen die ik ook nog 100% wil doen als hopelijk weer eens in een relatie beland maar dan samen :relieved:

6 likes

Ah nee leuk om te lezen juist! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Maar corona helpt niet echt mee inderdaad :sob:. Gelukkig gaat t langzaam weer de goeie kant op!

2 likes

Ik heb er wel vertrouwen in dat we straks weer wat meer kunnen, dus hopelijk gaat dat uitkomen :crossed_fingers:t2:
Heb ook eind augustus een heel tof hostel geboekt in Portugal dus beter kan dat doorgaan haha

Misschien leuk als meer mensen een lijstje willen delen? Kan ook nog wel wat inspiratie gebruiken!

Leuk om je lijstje te lezen, ook al vind jij het misschien simpel en zijn het ook niet de meest ingewikkelde dingen. Ik merk zelf dat ik vaak moeite heb om ook nog maar iets te verzinnen! En simpel vind ik juist vaak onderschat en super leuk. Hoeft niet altijd hemel en aarde te bewegen voor een activiteit.

Ik wandel nu al best veel en haal regelmatig koffie to go, maar ik zou als het weer kan ook vaker zelf stedentripjes willen maken en naar hostels willen gaan. Heb die ‘vrijheid’ best gemist toen ik jaren een relatie had, want dan gingen we altijd samen. Hadden we soms ook wel aanspraak, maar minder. Hoop dat het snel kan want wil die tijd die ik daarmee destijds heb gemist echt inhalen. Althans, zo voelt het. Zelf ben ik nu veel bezig met veranderen van m’n interieur en daar word ik echt blij van. Alsof ik ineens na 4,5 jaar ook op een heel andere plek woon ofzo. Veel meer mijn plekje ook. Heel fijn! Edit; of woonkamerdisco! Alleen of met een vriend(in). Muziek, discolamp, drankje en dansen :tada:

Afgelopen weekend leuke avond gehad met een man. Weet niet echt wat het van me is. Niet echt een date-date, maar ook (nog?) niet echt een vriend. Spreken elkaar ook niet mega vaak, soms appen en dan soms afspreken. Afijn, was super gezellig. Wel gezoend, verder niks. Wel daar geslapen. En voelde echt zo fijn om gewoon weer een beetje gezelschap en affectie te hebben. Maar nu zo achteraf voel ik me dan nog sipper dan eerst omdat het me weer even opnieuw heel bewust maakt van dat ik dat soms toch heel erg mis en nu weer alleen ben. En ook dat het als single in deze tijd echt heel moeilijk is om dit gevoel zo enigszins te ervaren, en wat voor moeite daar allemaal wel niet ingestopt moet worden voordat het ‘zover is’. Dat vind ik best confronterend af en toe

7 likes

Ik heb het goed, ik vind single zijn fijn.
Ik heb een mooi huis en een goede baan. Toch doet het wat dat inmiddels drie mensen om mijheen gaan samen wonen en een huis gekocht hebben.

Ik vind dit best rare gevoelens want normaal heb ik dit niet.

3 likes

Zo raar is het denk ik niet hoor.
Ik ben single en ben daar blij mee, maar als je ziet dat mensen om je heen gaan samenwonen (of bv kinderen krijgen) dan voelt het soms alsof ze ergens heen gaan waar ik niet mee naartoe kan. En ik wil daar ook niet heen, maar zij gaan wel gewoon.
Bij mij komt en gaat dat gevoel meestal in vlagen. Dat betekent niet dat ik zelf niet tevreden of gelukkig ben, maar dat dingen veranderen buiten mij en dat ik daaraan moet wennen. Dat kan soms inderdaad vreemd voelen, ik herken het zeker.

18 likes

Thanks vóór je bericht. Het is fijn dat ik niet alleen hierin ben.

2 likes

Ik ben er ergens zo klaar voor om weer helemaal verliefd te worden. En gewoon iemand te hebben waarmee je onbeperkt kunt knuffelen, zoenen en meer. Maar aan de andere kant moet ik ook totaal niet denken aan alle onzekerheden die horen bij daten/een relatie, en lijkt het me ook verschrikkelijk om uberhaupt weer door het hele proces te moeten van iemand leren kennen en kijken of het klikt.

8 likes

Ah meis, wat vervelend en kut zeg. Dikke knuffel :hugs:

1 like

Ah dit is zo shit altijd :frowning: sterkte!

1 like

Ah @backto505 dat is inderdaad heel vervelend! Zeker als je er zelf anders in stond. En die drie maanden is vaak zo’n punt van; of ja, verder
 of dus nee. Maar dan zit er bij jou ook al grotendeels gewenning in van elkaar leuk appen dagelijks (bv.) en afspreken. Nouja herken het helemaal dat het dan gewoon nu even shit is omdat zoals je zelf zegt die afleiding wegvalt! Moet je zelf weer even een nieuw patroon zonder hem ‘aanwennen’. Hopelijk voel je je snel weer beter

3 likes

Ik heb van t weekend een avondje met een vriendin zitten swipen op tinder en ben er al wel weet klaar mee. Wat een treurnis haha

10 likes

Ik heb echt van die periodes dat ik me verveel en dan zin heb om te daten. Om na een paar gesprekken te besluiten dat dat een kansloos idee was idd. Zat deze week weer te twijfelen maar door jouw post denk ik: oh nee dat doe ik mezelf niet aan, kan mijn tijd wel beter besteden!

Maarja soms vraag ik me wel af waar mensen hun dates dan ontmoeten. Zeker als je zoals ik zo iemand bent die niet echt houdt van dingen als festivals, feestjes, uitgaan etc. Dus af en toe, als ik ineens random zin heb om te daten, trap ik weer in de tinderval haha. Behalve een paar grappige verhalen, heb ik er nog nooit echt iets uitgehaald.

4 likes

Bij het maaltijdsaladeschap van de Plus moeten we zijn toch? @Rose_Gold

5 likes

Volgens ‘flirtcoach’ Judith reinsma zou dat idd ideaal zijn en is het ook wel normaal om op die manier te flirten. alleen niet echt hier in nl heb ik het idee

3 likes

Aan de ene kant lijkt me dat best leuk, maar ik moet ook wel zeggen dat ik hier waarschijnlijk 9 van de 10x ook he-le-maal niet op zou zitten te wachten haha. Als ik daar in mn dooie kloffie rondloop :sweat_smile:

1 like

Haha ja helemaal eens! Een van haar tips was wel om elke dag rond dezelfde tijd dan boodschappen te gaan doen (17:00u volgens mij) en dan te letten op mannen met een mandje.

Maar sowieso haar flirt tips. Ik durf ze niet perse uit te proberen, maar ze klinken allemaal wel heel succesvol.

Nou toevallig zag ik laatst wel een leuke gast in de supermarkt! We kwamen elkaar ook in elk gangpad tegen en uiteraard liep ik erbij als ma Flodder maar oké. We hadden wel oogcontact, denk ik. Maarja en dan? Uiteindelijk rekenden we allebei af en dat was dat
 :joy: Durf hem niet aan te spreken en al zou ik het durven, wat zeg je dan

11 likes