Het leed dat single zijn heet

Het was goed bedoeld maar inderdaad helemaal waar, mijn post past inderdaad beter in het ‘geluk dat single heet’ topic (hebben we die eigenlijk?).
Het was vooral vanuit de helpende kant geformuleerd, maar erkenning was wellicht beter op zijn plek geweest in dit topic.

Ik hoop dat we snel allemaal iemand tegen komen met wie we die romantische klik wel hebben :hugs:

2 likes

Oh ja herkenbaar:(. Zo n ruk gevoel is dat he😘. Hoop dat het snel wegtrekt en dat je op je volgende verjaardag samen met iemand wakker wordt als je dat wilt!

2 likes

[quote=“Airy-fairy, post:2451, topic:6293, full:true”] ‘geluk dat single heet’ topic (hebben we die eigenlijk?).
[/quote]

Jazeker!

Happy belated birthday! :champagne:

1 like

Over een dik jaar studeer ik af en ga ik werken, maar hoe de fuck ga ik iets alleen kunnen huren? Mijn startersloon zal maar iets van 1700 netto zijn dus hoe moet ik dan iets huren als de huurprijzen tussen 700-800 euro zijn, de woonkosten, boodschappen, auto kosten, kosten van mijn kat??? Ik haat het dat alleen wonen bijna onmogelijk is.

2 likes

Heb je geen sociale huurwoningen in België? Of is de inschrijfduur ook nog te lang?

En ja het is super stom en oneerlijk! Maar ik moet zeggen dat al mijn single vriendinnen uiteindelijk wel iets hebben kunnen vinden!

Heel veel van mijn collega’s zijn hierom ook nog in hun studentenhuis blijven plakken :frowning: Ik zou het ook krap vinden hoor, als er nog g/wl/l en boodschappen en alles bijkomt

Deze Nederlander is jaloers.
Ik ging dus nav mijn post in het ergernistopic op verhuurwebsites in dorpen kijken. Jeetje ik kwam van een koude kermis thuis, ook daar zijn de huurprijzen €1100 of hoger. Wtf ik dacht dat dat alleen voor grote steden in NL was.
Ik vind €1700 met zon lage huur en dus ook geen zorgverzekering heel goed te doen @fysicus. Ik zou er ook goed van kunnen sparen.
Edit; en wat een discriminatie trouwens. Ik vind het al kut dat een 2e inkomen hier vaak wél meetelt, en je het in je eentje dus qua inkomenseis heel lastig hebt (en 99/100 niet kan betalen). Maar bij voorbaat uitsluiten is helemaal raar. Ook dus ook al verdien je goed? Werken ze in België niet met 4 maal/4,5 maal de huurprijs moeten verdienen?

1 like

Dankjullie voor alle reacties! Was eerder een beetje paniek reactie omdat m’n huisgenoot gaat samenwonen met haar vriend en zij samen een redelijk budget hebben… daarna ben ik op immosites eens ‘voor de lol’ voor mezelf gaan kijken.
Het gaat er me gewoon om dat ik echt niet zoveel zal kunnen sparen als alleenstaande en ik wil echt graag ooit een huis kopen.
Stel dat ik iets voor 800 euro vind, 150 euro internet/elektriciteit/verwarming/water per maand, 250 euro boodschappen/eten per maand, 50 euro verjaardagscadeautjes/drankjes doen/uit eten gaan, 50 euro voor mijn kat, 50-100 euro autokosten per maand en dan hier en daar eens een belasting of verzekering die moet betaald worden, dan schiet daar toch niet zoveel meer van over?
Het probleem is dat mijn beroep een soort schijnzelfstandigheid is, heel shitty en nadelig dus ik weet ook niet hoe dat met hospitalisatie verzekeringen enzo zit.

Ik vind het gewoon echt oneerlijk dat sparen als alleenstaande en iets kopen zoveel moeilijker is. Maar goed, dat gevoel waait vast wel over, was nu gewoon even een piekergedachte nadat ik zag voor welk budget mijn huisgenoot iets kon zoeken én nog veel overhoudt per maand

1 like

Verbeter de positie van alleenstaanden - Petities.nl je bent niet alleen! het is ook niet makkelijk/leuk. Maar ik herken die paniekgedachtes van je wel. Je bent nu nog niet afgestudeerd, je woont nu nog met b in je appartement toch? De rest komt later wel!

@Eddie moet je meteen uit je kot als je afgestudeerd bent? Ik huur van de studentenwoningbouw en heb een half jaar om wat anders te vinden, maar er zijn hier ook genoeg huizen voor werkenden. Dus particuliere huizen ipv van de studentenwoningbouw. Is dat in België anders?

1 like

@fysicus ik heb met een lager salaris in mijn eentje een appartement gehuurd in een grote stad in Belgie en dat was wel te doen hoor! Kan me voorstellen dat het nu een beetje krap lijkt, maar het valt echt mee. Neemt niet weg dat het makkelijker is met een partner, scheelt gewoon heel veel geld als je de kosten kan delen. Is cohousing geen optie?

Ahh en dan telkens opnieuw een jaar? Wel efficient

Ik ben nu aan het co-housen maar merk wel aan mezelf (ik ben volgend jaar 26 als ik afstudeer) dat ik toch geen jaren meer zonder échte eigen plek het wil doen!
Het zal roeien zijn met de riemen die ik heb :slight_smile:

Ja het is per jaar verlengen! Ik heb bv 4 jaar op hetzelfde kot gezeten tot de kotbaas mij opeens de boodschap gaf dat zijn zoon in mijn kot wou, dus dan ben ik maar voor een appartement gaan kijken met een vriendin…

Ja dat begrijp ik wel, denk dat je het met je werk ook druk genoeg krijgt dus dan is het fijn als je thuis met niemand rekening hoeft te houden. Verder sluit ik me bij @grace aan! Ik denk dat jouw stad ietsjes duurder is dan mijn stad (Antwerpen) maar hier kan je tussen de 600-800 euro echt goede appartementen vinden! Maar dan nog; snap waarvan je baalt hoor, dat gevoel mag er ook zeker zijn. Hoop dat dit je misschien een beetje gerust kan stellen

2 likes

Nou, zijn jullie klaar voor de beste, life changing speech die ik ooit gehad heb?!?! :roll_eyes:

Het begon allemaal met dat ik ooit een BN’er aan de telefoon sprak op mijn werk en dat die niet op mijn DM na ons gesprek had gereageerd.

Dit vertelde ik gister aan iemand en hij begon ineens te vertellen wat ik qua uiterlijk moet doen en dat ik dan misschien een leuk iemand aan de haak kan slaan. De pareltjes:

• “Zorg dat je haar verzorgd zit” (ik was aan het thuiswerken, dan is er niets verzorgd aan mij)
  • “Koop een echte handtas, want met die leren rugtas lijk je wel een student”

Heb ik weleens tegen hem geklaagd over mijn relatiestatus/dating perikelen/eenzaamheid? Ja, MAAR dit was echt compleet ongevraagd???

2 likes

Late to the party maar oh wat fijn om dit te lezen! Je beschrijft het echt goed.
Ik word daar altijd beetje verdrietig van en daarna bekruipt het gevoel van ‘ben ik een misgunner’ mij.
Maar zoals jij het omschrijft zo voelt het echt en ik denk niet dat dat misgunnen is.

1 like

Wtf, wat een eikel. Je hebt wel gezegd dat ie zn bek moet houden, toch?! Of wat heb je gereageerd?

Ik kreeg een paar dagen terug ook zulk advies van mn broertje. Ik had geen makeup op en hij zei super random: nou als je nog een man aan de haak wilt slaan, dan moet je toch echt makeup op doen. ??? :unamused::unamused:

1 like

Lekkere meloenen gekocht vandaag?

Ja maar niet te veel he! Want daar houden mannen niet van :face_vomiting:

Als je om ons heen kijkt zijn relaties ook alleen weggelegd voor de allermooiste mensen, dus hij heeft natuurlijk helemaal gelijk :+1:

4 likes

En als ‘ie zegt nee kan ik zeggen; ok je krijgt de mijne :smirk:

1 like