Dankjullie voor alle reacties! Was eerder een beetje paniek reactie omdat m’n huisgenoot gaat samenwonen met haar vriend en zij samen een redelijk budget hebben… daarna ben ik op immosites eens ‘voor de lol’ voor mezelf gaan kijken.
Het gaat er me gewoon om dat ik echt niet zoveel zal kunnen sparen als alleenstaande en ik wil echt graag ooit een huis kopen.
Stel dat ik iets voor 800 euro vind, 150 euro internet/elektriciteit/verwarming/water per maand, 250 euro boodschappen/eten per maand, 50 euro verjaardagscadeautjes/drankjes doen/uit eten gaan, 50 euro voor mijn kat, 50-100 euro autokosten per maand en dan hier en daar eens een belasting of verzekering die moet betaald worden, dan schiet daar toch niet zoveel meer van over?
Het probleem is dat mijn beroep een soort schijnzelfstandigheid is, heel shitty en nadelig dus ik weet ook niet hoe dat met hospitalisatie verzekeringen enzo zit.
Ik vind het gewoon echt oneerlijk dat sparen als alleenstaande en iets kopen zoveel moeilijker is. Maar goed, dat gevoel waait vast wel over, was nu gewoon even een piekergedachte nadat ik zag voor welk budget mijn huisgenoot iets kon zoeken én nog veel overhoudt per maand