Het legpuzzel-topic

Wat voor een puzzelaar ben jij?

• Ik puzzel zonder naar de afbeelding te kijken, dus puur eigen inzicht
  • Ik puzzel door af en toe een puzzelstukje op te zoeken en verder leg ik het zelf neer
  • Ik puzzel door elk stukje te zoeken via de afbeelding

0 stemmers

Ga deze denk ik inlijsten!

30 likes

Die heb ik ook gekocht!
Ik ben nu nog met deze ellendige puzzel bezig:

13 likes

Ik heb ook net een panorama gelegd!

29 likes

jaa

1 like

Haha! Ik ging eens bij een vriendin een puzzel maken. Helemaal af, miste 1 stukje. Na een week vond ik dat stukje terug in een zijvakje van mijn tas. Echt zo raar!

1 like

Sorry voor de dubbelpost. Ik krijg door deze meteen flashbacks naar mijn cupcakepuzzel met heel veel wit. Deze puzzel is wel heel leuk trouwens, maar ik ga mezelf wel tegenhouden om 'm te bestellen want al dat rood is een drama denk ik :cold_sweat:

1 like

Ja dat rood is echt killing. Per dag zet ik maar paar stukjes.

1 like

Ik heb via marktplaats deze puzzels op de kop getikt voor 5 euro per stuk. (Bij 1 verkoper dus 1 keer verzendkosten). Keer wat anders dan alleen maar Disney.

9 likes

Deze van de week gemaakt. Was nog verassend moeilijk, maar wel superfijne kwaliteit! (Is een van de Disney puzzels van Thomas Kinkade)

11 likes

o woooooow ik zag die van de week op amazon! Lijkt mij inderdaad een hele pittige. maar damn prachtig weer! Ik houd echt van de Thomas Kinkade puzzels.

1 like

Kreeg met Koningsdag een puzzel, is van de Lidl

14 likes

Ja Thomas Kinkade maakt echt prachtige puzzels! Vind vooral de manier waarop hij licht schildert zó mooi. De lucht op die puzzels van jou is ook al zo mooi! :heart_eyes:

1 like

Ik ben sinds quarantainelife begonnen met puzzelen, meteen 1000 stukjes want er was even niks anders voor handen maar ik vind het ZO lastig! Heeft iemand tips? De randen heb ik al maar daarna loop ik gewoon compleet vast, ik zoek nu kleuren bij elkaar maar zit nu dus met 40 stukjes die een mand (MAND!) zouden moeten vormen maar niks past in elkaar en ik word er zó gefrustreerd van maar wil ergens ook niet opgeven? Is er een tactiek mogelijk of gaat het gewoon écht om volhouden en doorzetten tot je toch iets hebt gevonden wat past? Want dan moet ik daar nog even in trainen geloof ik haha

2 likes

In een middag gemaakt :grin:
@iloveblush helpt ook wel om naar vormen van de stukjes te kijken!

7 likes

Heb je een foto van de puzzel waarmee je bezig bent? Dan Zou ik kunnen zeggen hoe ik het zou aanpakken

2 likes

goed bezig!

Heb deze puzzel heb ook thuis in de kast liggen. Jan van Haasteren puzzels zijn leuk he!?

Ja dit is een dubbele, zit ook nog een andere in de doos. Best leuk, maar maak liever puzzels van afbeeldingen zoals dat schilderij dat ik eerder postte :grin:

Hangt heel erg van de puzzel af. Eerst de randen inderdaad, en daarna sorteren op kleur en/of op iets dat heel centraal/opvallend is in de puzzel (hoofdpersonage, opvallend kleurvlak, huisje, …). Eens je een goed begin hebt, ga je vaak meer details zien in de puzzel, of kan je over gaan naar een tweede onderwerp/kleur. En eindigen met de lucht/de zwarte vlakken/de moeilijke stukken.

Maar als het een troost mag zijn, ik vind het begin (nadat de randjes gelegd zijn) en het einde (als je enkel nog heel veel moeilijke stukjes over hebt) ook vaak het lastigst. Eens je wat vorderingen ziet, gaat het beter.

Als het echt allemaal gelijkaardige stukjes zijn, sorteer ik ze op vorm. Je hebt bij de meeste puzzels “lange” en “brede” stukjes, die afwisselend in elkaar passen. Dus dan zoek ik alle lange stukjes samen en alle brede stukjes en ga ik ze gewoon 1 voor 1 proberen. Maar ik heb een grote haat voor puzzels die alleen maar dat soort vlakken hebben, haha. Het hoeven geen Jan van Haasterens te zijn, maar een beetje drukte in de puzzel heb ik liever.

1 like

Ik heb weer eens een poging gedaan tot ‘sorteren’ . Kijken of dat een beetje helpt. Soms als ik gewoon echt vanuit de doos werk heb ik het idee dat ik veel langer bezig ben.
Heb mijzelf nog nooit zo voldaan en op orde gevoeld. Bakjes zijn gewoon van HEMA.

3 likes