Het legpuzzel-topic

Jaa hij is wel echt heel mooi idd! Ik heb de plaat zelf gewoon bij de bouwmarkt gekocht, los latje gekocht en in stukjes gezaagd en er op geplakt haha. Heb de cms er op geschreven zodat ik een beetje weet hoe ver ik losse stukjes kan neerleggen en dan de puzzel er nog naast kan maken.

Goed bedacht, dank voor de tip!

Jullie zijn mijn motivatie om deze af te maken haha

Aangezien alleen dit nog moet: dit gaat me lukken

22 likes

Godzijdank af
Hey blauw duurde nog wel even voor ik het af had. Helaas miste er 1 stukje, ik had de puzzel op marktplaats gekocht dus altijd weer een verrassing… hij was wel echt leuk om te maken!

34 likes

Wow, petje af! Wel balen van dat ene stukje. Hoelang heb je hier uiteindelijk over gedaan?

1 like

Gelukkig miste hij op een plek dat het niet zo opviel haha. Ben er iets meer dan een week mee bezig geweest, maar ik zit op het moment ziek thuis dus tijd te veel💀

2 likes

Ik heb deze net afgemaakt, heb hem bij de kringloop gekocht dus ben blij dat hij compleet is :blush:

21 likes

Gisteren deze gemaakt met m’n zoontje: geen hele moeilijke puzzel maar wel heel erg mooi met het goud dat er in is verwerkt! Is van Christian lacroix en je kunt m dus aan twee kanten maken maar ik vind de andere kant niet heel spannend.

11 likes

Misschien dat ik hem ga inlijsten :star_struck:

19 likes

Heel mooi

1 like

Bij Lidl zag ik Disney Thomas Kinkade puzzels voor 6 euro! Ze hebben Mulan en de Lion King. Online al uitverkocht maar heb in de winkel de Lion King versie kunnen scoren.

6 likes

Ik doe het ook op jouw manier, en dan nog een beetje schudden met de zak of doos. Meestal is dan het meeste wel uit elkaar.

Ik heb er weer eentje van 3000 stukjes gemaakt, was echt een hele leuke om te maken. Precies moeilijk genoeg, niet dat je gefrustreerd raakt van hele stukken

Tafel lag weer goed vol

24 likes

Prachtige puzzel, wordt er vrolijk van!

4 likes

Ik heb vanavond deze gemaakt:

Echt erg leuk. Ik zal geen foto posten van het proces of het einde, want dan verklap ik al een deel, maar het is een aanrader. Van moeilijkheid ook erg goed te doen, je bent wel even bezig met de raadsels, maar ze zijn niet ver gezocht.

Ik heb vorig jaar ook deze gemaakt:

Maar hier vond ik het escape-gedeelte en de raadsels heel onduidelijk. Misschien dat ik bij een tweede puzzel al sneller weet wat de bedoeling is, maar ik vond het bij de eerste nogal vaag. Dat is bij de Escape Room Puzzle Adventure wel véél duidelijker.

Ik heb ook nog “The Baron, The Witch And The Thief” liggen, maar ik denk dat ik nog even wacht om die te maken, aangezien je ze slechts 1 keer kan doen.

7 likes

Die laatste hebben wij thuis ook gedaan.
Wat je zegt herken ik wel, was een bijzondere puzzel maar de escape gedeelte vonden wij ver gezocht toen

2 likes

Hoe werkt dit? Moet je puzzelen om de escapevragen op te lossen of andersom?

Bij de Escape Room Puzzle Adventure heb je 6 vakjes in de doos met steeds een puzzel en een raadsel in. Je begint met de puzzel uit het eerste vakje te maken, daarna kan je m.b.v. aanwijzingen op de puzzel en extra attributen vinden welk vakje het volgende is. Daar terug puzzel maken en raadsel oplossen om het volgende vakje te vinden, enz. Er is ook een overkoepelend verhaaltje/thema.

Bij die van Ravensburger heb je 1 grote puzzel die je moet maken en als die af is, kan je de raadsels op de puzzel oplossen. Maar die stap is dus nogal onduidelijk (waar je juist naar zoekt, zeg maar).

4 likes

Had deze puzzel voor Sinterklaas gekregen, vond hem heel leuk om te leggen! Je herkent telkens kleine stukjes waardoor hij niet zo moeilijk is.

16 likes

Deze! Ravensburger Puzzel Disney Disney Speelgoedwinkel | bol.com

2 likes

Een nieuwe puzzel toegevoegd aan de Thomas Kinkade collectie. De lucht was echt horror, maar de rest was wel te doen.

20 likes