Gisteren deze puzzel van That’s life afgemaakt die al een jaar onaangeroerd bleef liggen. Telkens geen zin om er weer verder mee te gaan, maar gisteren dus eindelijk weer opgepakt. Er missen 3 stukjes, maar ja dat krijg je als je hem ook een paar keer verplaatst🥲
Ik wil hem afhebben voor 12 uur vannacht, maar denk dat ik het een beetje onderschat heb ben al uren bezig. Wel gezellig zo!
En is het gelukt?
Deze was zo leuk om te maken! Vooral de posters en covers van boeken. Op tweederde werd ik wel een beetje gek van alle verschillende vormen en printjes boeken Maar verder was ie goed te doen.
Ik heb deze ook en heb alles gemaakt behalve de lucht. Word niet heel enthousiast als ik dit lees
Neee, hij is best moeilijk! Zoveel van dezelfde kleur wit. Ben nog niet eens op de helft.
Nee snap ik, ben uiteindelijk gekke stukjes met elkaar gaan verbinden en meerder stukjes gaan passen op één plek. Het lukte anders echt niet…
Wat geweldig! Welk merk puzzel is dit?
Haha snap ik! Op je foto lijkt het inderdaad ook maar een kleur. Succes!
Is dit een geschikt kado voor iemand die zowel puzzelen als escaperoom spellen leuk vind? En kun je het alleen doen (of misschien juist voor bedoeld)?
Deze is van Falcon!
Ik heb deze ook nog liggen daarvan.
Ik heb m af! Ben denk ik zo’n 3-4 uur met de lucht bezig geweest. Het viel me mee, maar makkelijk was het zeker niet
Haberdasher te gek!!
Zeker! Op de doos staat 1-2 personen en ik heb hem ook specifiek gekocht om alleen te doen. Hij is niveau 2 (van 5), dus misschien is hij wel aan de gemakkelijke kant als je veel ervaring hebt met escape room-spellen. Ik heb hem zelf tegen de tijd gedaan met (nipt) de hoogste score als resultaat, maar ik vond hem niet te simpel.
Waarop maken jullie de puzzel? Ik heb nu een plaat waarop ik de puzzel maak, zodat ik die kan verplaatsen zodat het niet continu in de weg ligt. Maar zo’n puzzelkoffer ziet er ook handig uit, omdat het veel compacter is en ook eenvoudig op te bergen. Dus ik vraag me af is het het geld waard of ziet het er alleen handig uit, maar maakt het niet zodanig veel verschil?
Volgens mij komt deze vraag vrij geregeld voorbij, maar ik heb beide. Een grote mdf plaat met wat latjes er op geplakt zodat de stukjes er niet af vallen. Die haal ik vrij makkelijk van de tafel af en kan m dan overal over schuiven. Ik heb ook zo’n tas zeg maar, met van die flappen. Maar nadeel daarvan is dat de ondergrond vrij stroef is dus bij het klaarleggen en omdraaien van de puzzelstukjes gaat dat niet heel makkelijk. Denk ook niet dat je hem rechtop kunt zetten met stukjes er in, dan glijdt alles naar beneden denk ik. Dus uiteindelijk gebruik ik voornamelijk de houten plaat, tenzij ik 3000 stukjes heb dan moet ik alles gebruiken om de stukjes op kwijt te kunnen
Ik gebruik een kleed wat ik kan oprollen, maar dat rollen gaat niet echt lekker zonder dat ie deels uit elkaar valt dus ik laat hem nu maar liggen. Ik zat idd ook te denken om zo’n grote map te kopen die ook dicht kan, onze hond wil nog wel eens stukjes van tafel jatten .
Afgelopen week deze puzzel gelegd. Deze heb ik in Disneyland Parijs gekocht en het helpt wel als je het park een beetje kent want de tekeningen/teksten zijn vrij klein. Daardoor was ie ook wat moeilijker dan de vorige, maar alsnog heel leuk.
Ja, ik heb nu ook een mdf plaat inderdaad. En dat is opzich prima, maar zo’n map lijkt me wat handzamer. Maar als ik jouw ervaring hoor dan weet ik niet of het echt een verschil maakt. Het moet wel comfortabel zijn om te puzzelen.
Ik vind zo’n map echt ideaal, vind het prettig leggen en bewaren.
Ik heb zo’n puzzelmap en vind het heel fijn, kan hem ook gewoon rechtop zetten. Ook heel fijn dat er nog 2 losse platen bij zitten om op te sorteren, dan kun je de boel netjes bij elkaar houden.
Ik vind puzzelen zo leuk, maar ben bezig met die zilveren krypt en die is vet moeilijk waardoor ik hem niet pak. Maar ik mag van mezelf geen andere maken, voordat het af is . Toch maar weer eens erbij pakken en proberen. De zwarte is me ook gelukt