Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen.
Ik ben/was een tijdje aan het daten iets wat ik al lastig vond omdat 2 van de 3 relaties die ik heb gehad me nogal zacht uitgedrukt niet netjes hebben behandeld, ik heb daar nogal wat littekens aan over gehouden. De jongen in kwestie waar ik dus mee aan het daten ben/was is een hele lieve jongen. Eigenlijk gaf ik hem vanaf het begin af aan al gelijk een signaal dat ik niet openstond voor liefde maar toch begon ik veel over hem te praten tegenover vriendinnen, voelde ik zelfs af en toe kriebels hebben we toch al een aantal leuke dates gehad. Soms stond ik er ook helemaal voor open terwijl ik na een tijdje niks van m wil weten en mezelf liever opsluit om terug bij mijn blije ik te komen.
Op het moment kan ik er alleen verdrietig om zijn. Afgelopen weekend heb ik enorm hard moeten huilen toen ik een stukje las over bindingsangst. En dan vooral een stuk tekst dat ging over dat ik me onafhankelijk wil blijven voelen maar eigenlijk over het algemeen herkende ik me wel in veel dingen. Ik merk ook op dat ik afstand probeer te nemen door mezelf naar beneden te halen tegenover hem. Eigenlijk een soort verkapte poging om te zeggen dat hij meer waard is dan zo’n psychisch verpest mens als ik. Ik heb het zo moeilijk gehad met mezelf en ben / was zo blij dat ik het afgelopen jaar weer meer geluk kon vinden in mezelf.
Liefde en/of daten geeft me zoveel stress dat ik mezelf op het moment weer voel afglijden en kruip ik liever weer terug in m’n hol waar niemand me ziet, niemand me kent en niemand me hoort.
Ik heb ook niet echt het idee dat ik er met iemand over kan praten die me misschien erbij kan helpen. Ik heb alle emotionele banden volgens mij inmiddels al wel verstoten.