Dit is ongeveer 3 jaar geleden, het is pas echt uit de hand gelopen toen ik per ongeluk een veel te grote bak voor hem had gekocht, sindsdien explodeert hij
Wauw, haha, dan is die wel enorm geworden. Echt gaaf!
Ik zoek nog een plantje voor in m’n keuken die lang en smal is en blijft, potmaat is ongeveer 10 cm wat er past. Hebben jullie leuke ideeen? Ik wilde eerst een philodendron birkin, maar die valt al te wijd uit helaas.
Waaaauuuuw zo leuk dat je het laat weten. Heel mooi
Misschien een kleine schefflera of een ficus elastica?
Dank je wel! Die laatste is leuk, ga ik even naar kijken straks als ik m’n monstera ga kopen
Beetj afgezaagd maar een sansevieria?
Whale fin sansevieria?
Klein behuisde pothos of klimmende philodendron omhoog leiden langs een kleine stok? Je hebt ook hoya’s die om cirkels gewikkeld zitten, dat kan natuurlijk ook de hoogte in. Mosstokken zijn meestal best dik, maak ik maak zelf wel eens kleintjes van bamboestokken en jute touw.
Of andersom, een plantje ophangen dat smal groeit zoals een senecio of ceropegia!
Dank voor al jullie tips! Ik heb uiteindelijk deze meegenomen, maar hij is alsnog iets te breed maar vond hem wel leuk haha
@Juuldie Wat een geluk! Ik wilde eerst ook daarheen, maar vond er uiteindelijk een dichterbij een intratuin hier in de buurt. Mijne was ook €80, maar gelukkig had intratuin 20% korting t/m morgen. Ik heb nu 5 blaadjes.
Wat gek, ik dacht dat ze het bij alle intratuinen hadden. Je moest bij de ingang een foldertje pakken en dan had je 3 keer 20% korting
Sproeien heeft niet zoveel zin, je kan voor de luchtvochtigheid beter een humidifier neerzetten. Is dr grond nu kledder nat of licht vochtig?
Spint denk ik. Mijn Calathea’s hebben hetzelfde Ik heb ze meerdere keren afgespoeld, spray gebruikt, dode bladeren eraf gehaald en nu gaan ze weer iets beter
Ik heb voor het eerste een calathea een paar maanden goed weten te houden en ik denk dat dat voorheen niet lukte omdat ze te licht stonden. Mijn blaadjes werden ook altijd helemaal bruin etc. Heb m nu voor mijn gevoel donker staan, zou andere planten hier niet neerzetten, maar het lijkt nu wel goed te gaan.
Hm nee dan weet ik het niet. Het zijn ook echt bitches.
Ik heb biologische spray van Pokon gehaald bij het tuincentrum. Nu spoel ik ze twee keer per week goed af in de douche. Ze leven bij mij ook al een tijdje in de badkamer zodat ik ze niet steeds nat hoef te verplaatsen. Mijn huis wordt ook echt heel heet in de zomer en dat vindt spint blijkbaar heel erg leuk -_- In de badkamer is het koel en vochtig dus de planten lijken het daardoor beter te doen.
Calathea’s zijn ook gevoelig aan tocht Staat deze soms bij een raam / deur of loop je er vaak langs? In mijn ervaring doen calathea’s ook vaak gewoon moeilijk
Ik heb op m’n alocasia en bananenplant spint ontdekt, dus die staan nu buiten en ga ik nog sprayen. Ben nu panisch m’n andere planten aan het langslopen en zie op m’n pannekoek dit soort gaatjes op de onderkant van het blad.
Is dit een symptoom van spint (of andere beestjes) of hoef ik me hier niet druk om te maken? Ben meteen bang dat al m’n planten besmet zijn.
Dat hebben ze altijd.
Oh thank God.
Had al even googled maar ik kon het zo snel niet vinden.
Heb inmiddels wel andere beestjes gevonden op m’n dieffenbachia dus ik ga even ergens in een hoekje huilen.
Als je de plant in een binnenpot zet hoeven hydro korrels op zich niet meer. Want door de gaatjes aan de onderkant kan het overtollig water dan weg.