Het Plantentopic #2 (Deel 1)

En zij adverteren op die site met speciale bezorging… Echt doe niet als je het niet waar kunt maken? Mijn schefflera’s kwamen toen wel via die bezorgdienst en dat was echt perfect. Maar kneuzenboxen, kneuzenbezorging

1 like

Dat dus. Zag op social media zoveel mooie pakketten. Stom. Hopelijk reageren ze snel op m’n mail.

Heb wel het idee dat in elk pakket zo goed als hetzelfde zit. Op de foto’s die ik hier voorbij zag komen en wat ik van anderen hoorde zijn ze echt heel gelijk. Ik had vrijwel alleen plantjes met kweekpotten van 12 cm diameter.

Omg ja van alle 4 de mensen die ik ken en ikzelf die de kneusjesbox hebben besteld kwam die echt fucked up binnen!! Kut Gls.

Ik had ook een slechte bezorging met beschadigde planten, het duurde door drukte een tijdje voordat ik reactie van ze kreeg. Nu heb ik de bestelling opnieuw gekregen en ze hebben 2 mini’s vervangen voor een grotere variant. Dus ik ben wel tevreden met hoe ze het opgelost hebben.

Leuke potten! Waar heb je die gekocht?

1 like

Ook de kneusjesbox?

Nee 5 andere planten

Ooh ok. Wel van plantje.nl? Of ergens anders.

Ja, via plantje.nl

Bij een lokale winkel BijStox (intratuinachtig, zit ook in Roermond en nog wat zuidelijke locaties dacht ik?)

1 like

Ik baal heel erg dat mijn vakantie van twee weken niet doorgaat deze zomer, maar tegelijkertijd ben ik wel blij dat ik dan de verzorging van mijn plantjes niet uit handen hoef te geven :sweat_smile:

3 likes

Ik haal altijd alles wat toch al verloren is er zsm af. Inderdaad vanuit de gedachte dat de energie dan naar het gezonde deel kan gaan. Nooit nagedacht of de wond misschien extra energie vraagt… maar mijn planten doen het altijd prima na amputatie.

2 likes

Nog voor de liefhebbers mijn Philondendron plowmanii :heart_eyes:

17 likes

Thnx, ik ga er maar voor :+1:

1 like

Haha, exactly my thoughts :sweat_smile:

Ik ga morgen als goed is een monstera variegata ophalen. Nu de vakantie niet doorgaat wilde ik niet meer wachten. Hoop dat hij mooi is in het echt.

2 likes

Deze leukerd bij de AH gekocht vandaag :smiling_face_with_three_hearts:

35 likes

Ik heb toch maar een poging gewaagd. Het was nogal een werkje, nam zo ongeveer de hele woonkamer in beslag en heeft een paar stengels gekost, maar hij is uit de knoop! Het zijn 3 lange stengels, dus ik heb 3 bamboestokken van 180cm gekocht en daar zitten ze nu aan vast. De mosstok kon er eigenlijk wel uit, maar ik maakte een knak in 1 stengel en er zat een luchtwortel van het stuk daarboven door het centrum van de mosstok in de grond geworteld, dus dat heb ik maar zo gelaten. Het is nu wel een beetje kaal, maar ik heb goede hoop dat dat nog bijtrekt als de bladeren weer een beetje uit de knik hangen.

40 likes

Wauw, wat een grote! Hoe groot was hij toen je hem kocht en hoe lang heeft hij erover gedaan om zo groot te worden? Echt geweldig! Alleen moet ik dan denk m’n eettafel wegdoen in m’n huis :rofl: