Dank je wel! Ik heb hem vorige week en deze week gesproeid en daarna zijn de vlekken inderdaad erger geworden…
Ah ik zou wel ook een binnenpot gebruiken als je toch gaat verpotten. Nu kun je niet controleren of je genoeg of te veel water geeft en kan het water nergens heen. Maar is aan jou natuurlijk.
@bonfire goeie vraag/tip van het sproeien!
Deze knop zit aan mijn caladium en ruikt echt heel sterk! Groeit dit uit tot iets moois of kan ik deze gewoon weg knippen?
Als je niks anders hebt om er tegen aan te houden, komt er niks moois uit . Je kan het gewoon afknippen.
Aha, mee stoppen dus en hopelijk wordt het dan niet meer erger! Succes
Ik erger me soms zo aan dat ik zo fussy ben met mijn monstera variegata (veel meer dan met andere planten, gewoon omdat hij zo duur was), zo erg dat ik overweeg om hem te verkopen. Al mijn planten zouden equal moeten zijn. Herkenbaar voor iemand?
Je hebt gelijk, dit moeten mog stukjes ban het oude potgrond zijn, ik heb nu een beetje andere waardoor ik het niet herkende. Maar dit plantje was dus met doos en alle andere planten (kneusjesbox) helemaal op de kop neergegooid enz dus zal dat nog wel zijn geweest. Poh gelukkig geen beestjes. Thaaaanks!
Ik weet niet helemaal wat je bedoelt… dat ronde witte plekje? maar ik vermoed dat het geen nieuwe stam is als er daarboven gewoon een blad zit. Mijn monstera’s hebben in ieder geval nog nooit een extra stengel gemaakt opeens (tenzij ik 'm echt afgeknipt had erboven).
aah ja als je 'm erboven heb afgeknipt kan het wel goed een nieuwe stengel zijn! fingers crossed
Lekker laten gaan! Hoort erbij
Ik had dat ook en die van mij was heel breed geworden. Ik heb gelezen dat je de stengels onder die luchtwortels kunt afknippen en dan in het water kunt zetten, dan krijgt het vanzelf nieuwe wortels. Dus dat ben ik aan het proberen!
Ja ik en heb hem na 1 maand ofzo inderdaad ook weer verkocht haha. Was hem wel binnen 5 minuten kwijt.
De plant staat! Nu hopen dat hij niet te snel dood gaat. Heeft iemand nog de tip om een Hoya te verzorgen?
Niet teveel water geven. Dus die is niet zomaar dood
Haha! Via mp verkocht? Ben nog aan het twijfelen waar ik m ga verkopen. Heb m zelf voor 90 euro gekocht maar ga denk ik 10 euro meer vragen want hij heeft inmiddels 2 grote nieuwe bladeren gekregen
Jaaaaaaa m’n monstera, begonnen als kleintje met 3 bladeren, heeft het eerste blad met gat gemaakt! Zo trots haha.
De luchtwortels gaan ook als een malle trouwens
Ja via MP. Heb dat ook gedaan 10 euro meer want al een nieuw blad en de 2e was al onderweg. Denk dat ik er als ik niet meteen had toegezegd bij de eerste dat ik hem wel voor meer had kunnen verkopen.
Jaa mijn Monstera gaat ook super goed nu! De luchtwortels liggen al op de grond haha.
De mijne maakt helemaal geen lange luchtwortels. Ook al weer eventjes geen nieuw blad. Eerder dit voorjaar wel maar op het moment staat het stil. Het meeste aan nieuwe groei is ook maar dun met fragiele bladeren.
Niet afknippen inderdaad!
Je kunt ze ook in de grond stoppen. Dan gaan ze daar verder wortelen en krijgt de plant nog een sterker wortelstelsel.