Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Ik wilde ZO graag een calathea white fusion, dat ik mn principes overboord heb gegooid en er een online heb besteld. Maar wat een biiiiitch is die plant zeg. Heb m ruim een half jaar en is al maanden aan het kwakkelen. Gisteren zag ik WEER spint dus ik denk dat ie nu maar gewoon de groenbak in gaat.

Duux ovi

Ik knip de afgelopen drie dagen steeds gele bladeren uit deze plant (heb er denk ik al wel 10 weggeknipt). Ik snap niet waarom ie opeens zo moeilijk doet:/ Is het een tekort aan water?

Weet iemand hoe ik deze plant kan redden? Heeft hij te veel of te weinig water gehad?

Ik denk te weinig aan het krullen van de blaadjes te zien, maar het kan ook wortelrot zijn. Is de aarde altijd nat of juist droog? Dat is een goede indicatie al :slight_smile:

Ik heb net gevoeld en de aarde is droog. Moet ik dus meer water geven?

Zou ik doen.

Is de aarde kurkdroog? Want dan zal ik eerst verpotten als ik jou was.

1 like

Jep! Ga ik doen

1 like

afbeelding

Er komt zo’n mooi nieuw gatenblad aan mn Monstera :smiling_face_with_three_hearts:

19 likes

Oeh, 2 zelfs toch :grin:

Jaaaaa! Maar die ander is nog niet zo goed ontrold dus ik kan niet goed zien of er veel gaten in zitten :wink:

1 like

Ik onderschat elke keer hoe gevoelig planten zijn voor verhuizing. Ik woon hier ruim zes weken en nog steeds zijn ze niet gewend en van slag. Ze drinken bijna niks, heb er al een paar bijna verzopen omdat ik als normaal water gaf. Heb m’n trandescantia nu maar helemaal gestekt want die was ook bijna kassiewijle door teveel water. Monstera doet niks en is een hoopje ellende. Strelitzia ging eigenlijk nieuwe bladen maken maar die zijn uitgerold en blijven steken, stengels groeien niet meer. Zanzibarus huppeldepup doet al helemaal niks en bijna verdronken. :pensive::pensive: Ohja zelfs m’n graslelie vertikt het

Misschien water geven met plantenvoeding? Daar zijn mijn planten wel van opgeknapt na de verhuizing!

Dat krijgen ze al geregeld :weary:

Oh shit! Hopelijk knappen ze komende weken een beetje op

Cordyline met spint :roll_eyes: Ik heb hem apart gezet en ingespoten met spray tegen rupsen, luizen, witte vliegen en trips. Hopelijk werkt het dan ook tegen spint, weet iemand dat? (Het is van Pokon). Anders morgen nog even groene zeep en spiritus halen.

1 like

Als er een wortel uitkomt zou ik hem in een grotere binnenpot doen. En dan ook gelijk een ruimere buitenpot erbij.

Waar kopen jullie goedkope binnenpotten? Bij m’n tuincentrum hebben ze alleen van elho.

Ja hier ben ik ook op zoek naar! Ik heb buiten wel een paar elho potten, wist niet rat dat binnenpotten zijn?

Wist niet dat dat bestond! Wat leuk.