Dankjewel! Goede tip
Dank je wel voor de tip! Dat wist ik niet van de klaver.
Gebruikt er hier iemand neemolie? Op plantenyoutube veel positieve verhalen gehoord dus ik heb net een flesje gekocht. Hopelijk daarmee de spint/trips/gedoe een beetje buiten de deur houden.
Ja ik maar het stinkt echt heel erg. Tot nu toe wel het beste wat ik heb gebruikt tegen trips gemengd met een beetje groene zeep en water.
Hier heb je niks aan, maar ik heb het ook net gekocht n.a.v. Youtubevideo’s! Nog niet gebruikt, dus ben inderdaad ook benieuwd naar ervaringen.
Wat wil een diefenbachia??? Er sterft soms een blad af als hij te lang geen water heeft gehad en nu houd ik hem goed vochtig en sterft er ook een blad af.
Oh en hebben jullie een goed idee welke plant ik een vriendin cadeau kan doen? Ze houdt veel van planten, maar ze is niet super goed :p. Ik wil een mooie grote kopen, maar hij maar niet te breed zijn! Ik dacht zelf aan een epipremum aurum die aan ene mosstok staat(volgens mij heeft onze intratuin die) of een moneymask.
M
@Philo Ik vind het ergens wel lekker ruiken haha, beetje aardse geur. Heb een mengsel gemaakt met water, beetje zeep en scheutje neemolie en alles mee ingespoten. De bladeren zagen er daarna wel mooi uit, heel schoon.
Groeien er nieuwe blaadjes bij jouw dieffenbachia?
Vindt jouw vriendin misschien een ananasplant leuk?
Ik geef mijn vrienden altijd Lepelplanten, maar als ze er een beetje van weet dan valt dat misschien wat tegen?
Ik denk dat ze alles goed vind, maar ik vind die zelf best standaard, haha. Ananas plant vind ze vast wel leuk! Maar ik wilde echt een grote. Ik zal eens kijken bij het tuincentrum!
Oh en ja er komen wat nieuwe bladerne maar erg langzaam
En nu zie ik dat mijn nieuwe calathea weer een nieuw geel blad heb. Heb ik hem toch iets te nat? Terwijl hij in een binnenpot staat
Misschien een strelitzia?
Een dracaena misschien?
Ja ik vind 'm ook standaard hoor, maar met mijn vertrouwen in mensen om iets levend te houden, schat ik daar de overlevingskans hoger mee in. Vooral als je ook zegt ‘als ie slap gaat hangen moet ie water!’
Een kokospalm? Hoog maar smal
Na enthousiaste verhalen hier over plantenvoeding Liquid Gold Leaf ben ik geinfluenced en wil ik het ook. Waar kopen jullie dit? Ik vind alleen vloeibaar bladgoud.
Kan het echt meer dan 2 weken duren voordat een monstera blad uitrolt? #duurtlang
En ik maak me zorgen dat de planten te weinig zonlicht krijgen, met alle gordijnen etc dicht. Maar volle zon verbranden ze…what to do?
Moet een varen nou wel of niet veel water? Ben bezig met mijne vermoorden maar ik had t te laat door (teveel gegeven dan denk ik?)
Je kan ze verder weg bij het raam zetten, dus meer naar het midden van de kamer. Verder kan een blad wel de tijd nemen om zich te ontrollen.
Ik heb eindelijk een beetje door wat mn planten nou precies van me willen qua water, vochtigheid en standplaats. Het is een soort mini-jungle momenteel met hoge luchtvochtigheid, raam op het westen en plakfolie om de felle zon wat te breken maar ik heb nu nog een plekje vrij in dat hoekje. Mn palm stond daar eerst maar die vindt het toch iets te fel dus ik wil iets anders groots. Zat te denken aan een musa maar ben bang dat die weer teveel schaduw geeft aan de palm dan. Iemand suggesties?