Mijn persoonlijke ervaring met trips is dat het bijna niet weg te krijgen is, maar zolang het niet de overhand krijgt kunnen planten er prima mee verder groeien. Althans, die monstera op de foto heb ik ook af en toe een verdwaalde trips op gevonden, en daar blijft het vaak ook bij. Gewoon vaak aanpakken als je het ziet denk ik, op sommige planten gaat het dan wel helemaal verkeerd en hoor soms ook horrorverhalen. Maar als je ze er vaak afhaalt, moet je naar mijn idee wel echt pech hebben mocht het ontsporen!
Trips ook mijn ergste nachtmerrie had ze alleen altijd op mijn Calathea en die heb ik na 5x behandelen uiteindelijk weggedaan. Geen geduld meer voor. Afgelopen dagen heb ik alle deuren en ramen opstaan en planten staan dus ook op de tocht. Ben dus benieuwd wanneer ik beestjes ga spotten op mijn planten.
Dit geeft me hoop voor de rest van mn plantenmoederbestaan
Ik heb net weer een potting party gehad. Deze planten heb ik allemaal gestekt.
Volgens mij zijn west en zuid hetzelfde alleen die pasten niet meer in dezelfde pot. Ik denk dat ik west omhoog ga laten groeien in een grotere pot, deze week ga ik er een mosstok voor regelen.
Ik ben blij dat mijn vriend luistert naar het geen 2 ramen tegenover elkaar open lijkt me vreselijk die beesten.
Heb nu luizen op mijn blauwe regen maar dat is dat al gelukkig buiten, vind dat al erg naar.
Wat is jullie impopulaire plantenmening?
Mijne is dat ik die variegata monstera niet boeiend vind (lol sorry) en de monkey mask vind ik ook maar naar
Oja en sansevieria’s vind ik te gek.
Ik loop altijd voorbij aan de bananenplant en alocasia’s vind ik ook niet zo interessant
(Sorry @musa)
Ik heb geen enkele interesse in sanseviera en heb er ook geen een.
I love alle sansevierias haha heb er ook veel. 17 ofzo. Ze zijn zo heerlijk makkelijk en decoratief simpel. Maar snap dat ze niet zo bijzonder mooi of delicaat oid zijn.
En nu? Knip je die dan af en zo ja waar?
Ik ga ff kijken of hij het overleeft, en zo ja of de volgende ook weer helemaal wit is. Als dat zo is ga ik ‘m onder dit witte blad afknippen en dan hoop ik dat de volgende weer wat meer groen heeft
Staat hij op een hele lichte plek? Dat kan namelijk de oorzaak zijn van te witte bladeren. Als je m iets verplaatst kan hij meer energie stoppen in het aanmaken van groen.
Haha ik sluit me bij jou aan. Ik vind sowieso bijna alle variegated planten niet leuk, maar met name de monstera variegata vind ik gewoon echt niet mooi. Sorry iedereen die er honderden euro’s voor heeft neergelegd Monkey mask vind ik ook creepy, doet me denken aan een pasgeboren baby die nog helemaal verfrommeld is of zo. Pannenkoekenplanten vind ik eigenlijk ook niet echt leuk meer, hoewel (of misschien juist doordat) ik er zelf een hele familie van heb.
Que hahaha, ik denk dat ik deze opmerking bij me zal blijven dragen tot het einde der tijden, die omhoogkomt elke keer als ik mijn monkey mask zie
Ja is dat echt waar? Want zoals ik heb gemerkt maakt puur de kleur van de stam uit voor hoeveel groen of wit hij heeft. Het nieuwe blad komt nu uit een wit deel van de stam, en dus is het blad ook wit. Zo zie ik het ook bij m’n andere variegata die veel groen in de stam heeft. Hij staat bij een raam op het noorden, heb er wel een groeilamp boven dus hij krijgt redelijk wat licht
Nee ben veel meer van de aroids. Daar heb ik er weer iets van 17 van
Ik geloof dat ik gewoon niet zo hou van planten met dunne bladeren die snel slap gaan hangen, calathea’s vallen voor mij ook in die categorie trouwens
Syngonium is ook een beetje die categorie trouwens maar die heb ik dan weer wel!
Mosbal? Met bal en al geplant? Heb je een foto voor me?