Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Ik zag het op instagram bij iemand. Was wel geen monstera variegata, maar een philodendron ghost (?) misschien dat die anders werkt dan.

Gisteren tijdens t verpotten van m’n alocasia polly 18 bulbs in de aarde gevonden. Nu allemaal in grond gestoken en kijken of er iets uit groeit. Eentje zou in theorie wel moeten lukken toch? Drie hadden al flinke wortels.

1 like

OOOOh ja nu snap ik je! Ik dacht dat je bollen bedoelde zoals in de grond bij een zzzzamionogwat of calathea bijvoorbeeld

Dacht precies hetzelfde bij mijn Chinees lantaarnpaaltje. Maar ik ben lui dus laat ze er gewoon inzitten.

1 like

De mijne heeft deze bloei ook maar groeit ondertussen vrolijk door en die bloei valt er inderdaad af zoals @Rockabye al zegt. Nog niks van gemerkt?? Bij mij vallen er best regelmatig uitgebloeide delen af

Help, er zijn drie stengels van m’n alocasia zebrina geknakt, bij een zelfs op twee plekken :sob: ik geef 'm twee keer per week water en ze heeft net twee nieuwe bladeren dus lijkt me niet dat ze te weinig water krijgt? Er is wel minder licht geweest de laatste tijd omdat alles dicht zat ivm met de hitte, zou het daar door kunnen komen?

Ik heb het idee dat de zebrina een echte diva kan zijn. Ik heb er al eentje vermoord…nu weer een gehaald want vet mooie plant, maar serieus, zo wispelturig! Vorige week de stengels alle kanten op, nu de gordijnen weer open zijn staan alle stengels weer omhoog.

Ik heb geen kant en klare oplossing voor je helaas. Geef je lauw water? Heb gelezen dat ze dat wel fijner vinden dan koud water…

1 like

Ja ik vind ze ook zo mooi maar qua verzorging verschrikkelijk! Snap echt niet wat ie wil. Ik geef geen ijskoud water maar ook niet echt lauw, zal eens proberen wat warmer water te geven!

Kan ik hier nog iemand blij maken met stekjes van de mother of thousands?
Ik heb de twee grote planten vandaag leeg gehaald en ben opnieuw met stekjes begonnen, maar heb er nog heeeeel veel.

5 likes

Ja ik! :grin:

Jaa, ik ook!

Ik ook graag!

Jaa heel graag!

Ik probeer je een berichtje te sturen, maar dat lukt niet. Wil je mij ff dm’en? :slight_smile:

1 like

Weet iemand misschien wat er met mijn syngonium is? In 1 week zijn er al 5 bladeren geel geworden en eraf gevallen. Ook ontstaan er allemaal bruine plekjes op mijn plant. Ik zie geen beestjes zitten, hij staat niet in fel zonlicht en de grond is vochtig.

Edit: oke na beter kijken zie ik toch kleine zwarte beestjes.

He kuuuut! Mijn syngonium verliest verder alleen blad bij te veel water

1 like

Heb een mospaal gemaakt.

Voor:

Na:

33 likes

Mosstok gemaakt? Hoe heb je dat gedaan?

Met kippengaas en sphagnummos :slight_smile: heb wat foto’s gemaakt van het proces, als je een turtulio wilt.

2 likes

Kom maar door met de turtolio

1 like

Komt ‘ie

1. haal ergens kippengaas vandaan en een goed tangetje om te knippen. Maak niet zoals mij de fout om 2 uur te gaan schelden op een verrot tangetje ipv 5m naar de praxis te gaan en een nieuwe te halen. Ik heb iets van 80cm bij 15 cm breed gedaan.

2. buig het kippengaas tot een cylinder en vul het met het mos wat je een kwartiertje hebt geweekt in water.

3. vullen maar, beetje aanduwen

4. kippengaas dichtknijpen en daarna heb ik de uiteinden aan elkaar gemaakt met een tiewrap (boven- en onderkant) en de rest dichtgenaaid met visdraad.

Dat is t! Bedankt voor het kijken en vergeet niet te liken :+1:

36 likes