Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Hij kreeg precies genoeg water dacht ik. Laatste keer misschien wat meer. Aarde voelt vochtig. En ik zie nu ook dat er witte paddestoelen tussen groeien?! :open_mouth:
Hij staat nog in het oorspronkelijke bakje, daar zit denk ik geen perliet in? Het bakje staat weer op een laag hydrakorrels.

@jeg zag net jouw string of hearts op insta, echt megalang haha. Heb je tips? Heb nu voor de 2e keer een mini, maar die begint ook langzaam te verschrompelen

1 like

Die eerste stond niet in de zon, die ik nu heb wel. Die houdt het in ieder geval al langer vol! Vind water geven aan deze echt lastig. Voor je het weet verzuipt ie, maar als je net te weinig geeft dan gaat ie ook dood

Ik zou hem eerder te weinig dan teveel geven. Mijn string of hearts doet t ook lekker op beetje droogte en veel zonlicht.

1 like

Mijne geef ik eens in de week, of eens in de twee weken water. Hij groeit hier ook super goed! Heb hem inmiddels al ergens overheen gehangen zodat hij niet op de grond komt.

1 like

Hoe lang is jullie string of hearts? Ik heb hem afgelopen week gekortwiekt tot ongeveer 1.60m, maar hij was denk ik wel 1.90 lang.

1 like

Ik heb hem even opgemeten, hij is 2 meter 10!

2 likes

Gewoon naar de blaadjes kijken. Die geven vanzelf aan wanneer ze water willen. Is niet erg als ze even kort droog staan. Ik verzend ze ook meestal helemaal droog ivm wortelrot.

1 like

Ah cool!! Ze blijven maar doorgroeien!

Is jouw plant al beter geworden? De mijne hangt nog en wordt alleen maar erger.

Mijn ficus, waar ik ergens in juli advies voor vroeg, is nu helemaal kaal. Ook niet verbeterd. Heb ook nog een crasulla ovata (uit m’n hoofd) die hopeloos is.

Weer wat pareltjes gevonden vanochtend. Kijk hoe schattig, die mini whale fins. Had nog grote staan dus die maar geskipt. En verder nog wat Philodendron Florida en Ceropegia Woodii Variegata gescoord. Weer een goede ochtend!

27 likes

Ik voorspel dat die bovenste een trend wordt. Nou is de wereld nog niet klaar met variegata maar de volgende stap is vast zo veel mogelijk kleur.

In heel ander nieuws ik lees nu jullie berichten over QoH en hou mijn hart vast. Vorige week heb ik hem denk ik overgoten. Hij zit in een kokodama maar na het watergeven kwamen er druppels uit de onderkant zetten. Gisteren heb ik er twee gele bladeren uitgehaald. Op zich zie ik verder niks en hij lijkt goed te groeien maar misschien handig om alvast te gaan stekken in case of loss. De mijne is ook wel 2meter denk ik.

Hahah ik dacht juist bij die eerste foto dat ze in een plantenasiel was en deze het erg zwaar had met al die gele bladeren.

2 likes

Ja ik zie het ook :joy:

1 like

Waar heb je de Ceropegia Woodii Variegata gehaald?:heart_eyes: Ik ben echt wanhopig op zoek hier naar en vind het prettig om ze eerst in de winkel te zien.

Ik heb een eigen webshop dus ik koop ze niet in de winkel.

1 like

Vraagje: als ik een stuk van mijn monstera adansonii afknip om te stekken, groeit de plek waar ik heb geknipt dan vanzelf verder? Of wordt dat een soort wond die in feite dood is?

1 like

Ik heb 3 planten met (ik denk) spint en ik had ze gisteren helemaal behandeld voor de 3e of 4e keer (ook met combi middelen just in case t toch wat anders was) maar ik kan het niet over mn hart verkrijgen om ze weg te doen want ze zijn vannacht weer helemaal opgeleefd? :sob: Een is ook de plant die ik al t langst in leven houd (ze staan in een groepje van mn andere planten af).

De vorige keren kon ik niks meer vinden na t behandelen en dacht ik dat t weg was, maar nu ook weer de dag erna… ugh.

Zo! Hij groeit niet uit hetzelfde takje verder maar ernaast

6 likes

Ah bedankt voor de foto’s! Zoals een deliciosa dus eigenlijk. Ok dan ga ik vandaag aan de slag met stekken, ik heb één sliert waar bijna geen blaadjes aan groeien dus die kan er wel af :woman_shrugging: