Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Dan zou ik hem ook iets lichter zetten!

1 like

Ik heb bedacht dat ik van die hangpotten aan de muur wil en heb hele dunne binnenmuurtjes waar je met gemak een haakje in draait. Maar het enige muurtje waar plek is, is de muur waar mijn badkamer achter zit en nu durf ik niet, want ben bang dat er leidingen achter zitten. Zijn van die holle muurtjes en ook echt geen idee hoe ik erachter kom waar die leidingen lopen. Maar wil zo graag planten aan die muur

@Remy @Lula @QueenOfEngland vertel me meeeeer. Wat voor lampen hebben jullie en hoe vaak zet je ze aan? Ik twijfel over hoe ik ze moet installeren. Heb zo’n bureaulamp besteld die je kan uitschuiven en richten op verschillende planten, maar weet nog niet hoe handig dat is. Moeten ze elke dag aan op dezelfde plant bijvoorbeeld? Hoeveel planten kunnen onder 1 lamp?

Daarvoor heb je leidingzoekers!

1 like

Ja hij staat eigenlijk al vlak bij een raam op het zuidwesten, maar ik denk dat die sliert gegroeid is toen ik op vakantie was en hij twee weken samen met de andere planten op de eettafel (verder van het raam) stond!

1 like

Voordat het groeiseizoen voorbij is, worden er nog even snel wat nieuwe bladeren uit geduwd :heart_eyes:

7 likes

Thanks, dan blijf ik hopen dat ik er daar eens 1 tegen kom.

Mijn monstera uit de kneuzenbox krijgt z’n eerste gatenblad :heart_eyes:

14 likes

Blehhh een paar van mijn planten hebben (denk ik) trips en ik krijg het maar niet weg :worried: Gisteravond zag ik één wit beestje op een baby monstera, gelijk afgespoeld met water, daarna ingespoten met zeep/spiritus en apart gezet, en vanmorgen was het nieuwste (nog deels opgerolde) blad helemaal aangetast en zat onder de beestjes. Waar komen ze vandaan?! En waarom gaan ze niet dood? Aaarghhh.

Ik heb m’n groeilampen op verschillende plekken staan:

1: om een donkere hoek te verlichten, deze staat op een cycle van 12 uur. Dit is er een met wit licht en gebruik ik dus vooral omdat ik anders op die plek geen planten kwijt kon.

2: staat in m’n groei rek, hier staan baby plantjes en stekjes en heb ik op een cycle van om de vier uur staan. Hier staat ook een humidifier bij. Hij staat op vier uur zodat de groei cycle sneller zou gaan.

3: staat in m’n terrarium om m’n bijzondere planten een boost te geven deze gaat ook om de twaalf uur aan. Hier staat ook een humidifier bij maar deze lamp is paars en rood tinten. Je merkt dat de planten hierdoor bladeren eruit blijven gooien.

5 likes

Oeh thanks :pray: ik denk er nu ook over om m in een donker hoekje te zetten. Kijken wat er gebeurt :slight_smile:

Die beesten leggen de eitjes in de bladeren. Dus het is best moeilijk ze dood te krijgen voordat ze uitkomen. Dan kan het lijken alsof je er vanaf bent en dan opeens komt er weer een bende eitjes uit.

Ik twijfel nu of ik een plantje al gekocht heb, die ik al had?

De kleine staat marble queen op, maar is veel geliger en anders gevlekt? Ik dacht de grote hetzelfde was.

Daarnaast huilde mijn planten hart om de plant op het werk van vriend.

1 like

Ik denk dat de linkse foto een epipremnum aureum is en de rechtse een marble queen :thinking:

@Pepernoot, ik heb ze online gezet. Mocht je interesse hebben. Ze zien er in ieder geval precies zo uit als op de foto, iets anders kan ik er niet over zeggen :blush: Maar mocht iemand ze ergens in de winkel hebben gezien, laat het vooral weten.

15 likes

Ik denk ook dat je gelijk hebt!

1 like

Oooo zo mooi! Ik ben om en heb er net 1 besteld!:heart_eyes:

Ik heb een rood/blauw groeilamp op m’n Begonia maculata stek gezet die al een tijd niets deed en binnen 4 dagen twee nieuwe bladeren.

5 likes

Ze heeft regelmatig beestjes! Zij gebruikt natuurlijke vijanden van deze beestjes. Dus ze laat nog meer beestjes los in haar huis, moet er zelf niet aandenken.

4 likes

Ze gebruikt roofmijten en neem olie om ze onder controle te houden. Als je zoveel planten hebt horen beestjes er eigenlijk gewoon bij en kan je ze maar beter accepteren haha.

3 likes