Oeh Nice. Wanneer komen ze online?
Vanavond. Heb even een crazy dag haha. Eerst op en neer gereden om in te kopen, daarna naar huis racen om 10 pakketten in te pakken en nu foto’s bewerken. Het leven van een #planterpernoer.
Ps. zal jullie niet telkens dood spammen. Heb nu toevallig vakantie waardoor ik veel tijd heb om in te kopen en hier mee bezig te zijn Volgende week ben ik weer druk met mijn andere werk.
Oh ik vind het juist leuk en kijk vaak in je shop wat je nu weer gekocht heb!
Leuk juist!
Hoyaaa’s!
Ben je al eens bij Paul Shirley geweest? Het is totaal niet in de buurt van mij dus ik ben benieuwd of het de trip waard is.
Ja, is leuk! Je moet 'm gewoon even mailen en dan ontvangt hij je. Wel de tijd voor nemen. Hij vertelt veel, heel veel Stekjes zijn rond de 8 a 10 euro.
Oh ik vind 'm juist prachtig!
Lijkt we een bowtruckle, wat cute!
Jammer dat je verzendkosten naar DE vrij hoog zijn en ik momenteel weinig budget heb, ga hier maar eens op zoek
Mijn crassula ovata sunshine verliest de hele tijd blaadjes… Terwijl hij kurkdroog is en voldoende zonlicht krijgt. Heb er 2 en die krijgen dezelfde verzorging, degene die het beter doet staat zelfs een fractie donkerder! Echt heel raar… Kom die blaadjes in die hoek overal tegen
Ik heb alocasia hulp nodig. Ik wil een nieuwe, voor in een redelijk donkere hoek maar wel met natuurlijk licht. Goed idee of geen goed idee. En in geval van dat laatste: is een bananenplant dan een beter idee?
Bananenplant heeft in mijn ervaring meer licht nodig dan een alocasia. Wij hebben een alocasia zebrina op 3 meter afstand van een raam op het noorden staan, dus krijgt niet veel licht. Hij groeide niet snel maar bleef wel gewoon leven en bladeren maken! (Nu hebben we er een groeilamp op en nu doet ie het wel beter, vertelde ik paar posts hierboven voor als je dat wil lezen)
Mijn alocasia calidora staat relatief donker (maar een uurtje per dag echt direct de zon erop, verder gewoon natuurlijk licht) en maakt nog wel blad aan. Het is alleen superklein blad en dat vind ik zelf wel jammer. Een bananenplant zou echt kapot gaan daar.
In mijn ervaring doen calatheas het het beste op donkere plekken. Heb er nu twee en die zijn onwijs mooi sinds ze wat verder van het raam af staan.
Micans gestekt en voor het eerst heeft het nog helemaal opgerolde blad het overleefd! Ook al een heel nieuw groeipuntje uit de grond.
Mijn vriendin Roos heeft net haar video online gezet. We zijn vorig jaar al een keer geweest maar dan krijg je een idee van hoeveel hij nog steeds te vertellen heeft en wat je kunt verwachten haha.
Heb altijd moeite met naar haar te luisteren. Misschien het accent ofzo? Terwijl ik wel leuk vind wat ze allemaal filmt. Ik zal deze eens proberen, ben benieuwd.
Mensen door jullie heb ik ineens ook 2 hoyas gekocht?? Ik vond ze eerst niet bijzonder, maar ik wil ook meedoen met de obsessie
Ja ik ben ook bijna op dit punt haha, wist niet van hun bestaan af en nu wil ik ook Maar mag niet meer planten kopen tot ik t idee heb dat ik t beter onder de knie heb
Ik hoor het wel als je me gepasseerd bent. De teller staat op 27 (zijn niet allemaal planten uiteraard, ook stekken).
Edit: het zijn er 29
Ik werd al enthousiast van alle hoya bij de video van de vorige rondleiding maar bij deze video zou ik bijna met pen en papier meeschrijven voor mijn planten wensenlijstje Ik heb jaren geleden een keer bij Paul besteld, toen alleen ceropegia woodii stekjes, was wel netjes verzonden en gelabeld.
@Lula: welke hoya soorten heb jij? Ben benieuwd naar je “collectie”
Samenvatting
- Mathilde
- Bella
- Minibelle
- Burtoniae
- Carnosa
- Linearis
- Krimson Queen
- Gracillis Memoria
- Polyneura
- Wayetii
- Thomsonii
- Serpens
- Lacunosa
- Fitchii
- Lyi
- Cumingiana
- Longifolia
- Pubicalyx
- Verticillata
- Kerrii
- Heuschkeliana Variegata
- Obovata
- Curtisii
- Compacta
- Crinkle 8
- Macrophylla Albomarginata
- Sunrise
- Sigillatis
- Rebecca (deze komt nog binnen)
Ben begonnen met de huis, tuin en keuken hoya’s uiteraard. Het is heel moeilijk afwegen wat wel/niet te kopen want het zijn er zoveel en veel soorten lijken op elkaar en dan is het leuker om meer diversiteit te hebben. Plus heb ook nog veel andere planten en het moet wel werkbaar blijven.