Ahh ik wist niet dat jij bevriend met haar bent! Keek haar video’s inderdaad al een tijdje. Kleine wereld haha.
Ik volg hausofhoya op insta en nu wil ik ze ook ineens haha
Ik durf het bijna niet te vragen: Wat is er zo bijzonder aan hoya’s?
Zou het je niet kunnen vertellen. Ik kocht die Gracillis Memoria, de linker, een paar jaar geleden, ging info googelen en toen was het hek van de dam haha. Ik raad het je vooral af
Mooie plantjes! Ik ga ze niet googlen, want dan raak ik misschien ook verslaafd. (al heb ik toevallig wel een hoya carnosa tricolor besteld, ECHT TOEVALLIG)
Ik zie op internet de laatste tijd mensen die bananen schillen gebruiken als plantenvoeding. Zoals de schil in water laten weken voor een dag of 2.
Iemand hier ervaring mee? lijkt me best leuk om te proberen.
Mn monstera is helemaal opgevreten door spint en de bladeren zijn opeens bijna allemaal geel en Ik ben al zolang bezig en heb zoveel geprobeerd en bij andere planten sloeg t wel aan, maar rip… hij ging zo goed
Oh lekker! Zie ook nieuwe blaadjes daar op links. Heb al heel wat mensen blij gemaakt met die Mathilde haha. En dat alleen maar omdat hij wortelluis had toen ik ‘m binnen kreeg en ‘m in stukken moest knippen.
Yaaas, deze Hoya Rebecca komt mijn kant op. Love it wanneer je plantenvrienden aan de andere kant van NL planten voor je fixen. Kijk hoe mooi als je ze veel zon geeft:
Bedankt voor de opsomming, prachtige planten heb je! Ik ken niet alle namen, ik ga eens googelen. Je nieuwste aanwinst ziet er ook mooi uit, wat een volle plant! Ook fijn om plantenvrienden te hebben om planten mee te delen.
Ik snapte eerst de liefde voor hoya’s niet zo maar nadat een vrij kale krimson queen na twee maanden nog steeds niet verkocht was bij het tuincentrum, heb ik 'm toch maar zelf meegenomen. Inmiddels blijft 'ie maar groeien en lijkt het een compleet andere plant dan die in het tuincentrum stond. Later heb ik ook een pubicalyx gekocht en nu wil ik meer hoya’s.
@Kauai: wat een mooi blad! Gelukkig inderdaad niet helemaal wit.
@Deurklink: kan je nog een steelstek maken eventueel? Ik heb van één van mijn planten die aardig kaal was na de trips ook steekstekken genomen en er groeien inmiddels al wortels aan dus ik heb goede hoop dat het toch weer een plant wordt. De moeite waard!
Dat is zo’n goed idee! Ik ga morgen de mooie stelen nog stekken. Heb ook net stekpoeder in huis. Dankje!
Aaah help welke Hoya zal ik meenemen? Prijs is voor alle 3 hetzelfde, heb echter maar ruimte voor 1… Is de ene Hoya nog makkelijker qua verzorging dan de andere? Heb nog nooit een Hoya gehad
Edit: links gaat mee naar huis!
En iemand ervaring met een Hoya los halen? Deze zit helemaal om zo’n boog heen gewikkeld. Wordt dat wel mooi als ik hem los maak zodat hij kan hangen?
Iemand nog een goed adresje voor aaltjes tegen rouwvliegjes? Zie er heel veel en ook vrij veel prijsverschil
@Deurklink Ecostyle. Aaltjes zijn perfecte oplossing tegen rouwvliegjes.
Ik heb niet zoveel met hoya’s. Ik heb een crimson tricolor (geloof ik) en die is mooi groot, maar ik ben niet verliefd. Enige Hoya die ik nog graag zou willen is de heuschkelina variegata. Maar die is lastig te vinden.
En die is nu ook echt achterlijk duur. Ik betaalde daar destijds €25 voor en dat vond ik al veel. Maar nu is 'ie al €40!! Maar goed, alsnog binnen no time uitverkocht als ze ergens verkrijgbaar zijn.
Haha ja. Het lukt me er niet eens een te bemachtigen.
Ik heb een blaadje + stengel van een peperomia watermelon gekregen en lees dat je kan stekken door het blad in twee te snijden of door de stengel in water / potgrond te steken. Hebben jullie ervaring met de verschillende methodes? Wat heeft het meeste kans op slagen?
Blad doormidden snijden!