Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Werkt bij mij even goed. Als je de blad methode gebruikt moet je hem wel op de nerf doormidden snijden. Daarna zou ik er een bakje oid overheen zetten zodat het lekker vochtig blijft.

1 like

Bedankt allebei!

1 like

@Pinkbeliever @C3PO thanks!

Mijn nicolai staat helemaal scheef. Vandaag verpot en geprobeerd recht te krijgen maar het lukt me niet. Iemand tips? Of gewoon maar opbinden.

Vragen ze er nou 140 euro voor :fearful:

1 like

Deense kronen denk ik? Dus eerder € 14

Oh schrok al, was helemaal vergeten dat je in Kopenhagen zit.

Ik vind opgekweekte pileas altijd zo lelijk op de een of andere manier. Zo slungelig? Die ik zelf heb als stekjes zijn veel compacter. Alsof ze in de kas teveel licht krijgen.

Stiekem allebei meegenomen? Ik heb niet echt iets met de meeste Hoyas (al vind ik de paar die ik heb heel leuk), maar als ik ze zo zie denk ik Hmm toch wel heel cute

Haha heb van de eerste foto de linker meegenomen en idd ook de Hoya op de boog. Dus twee ja :flushed:

1 like

Yes ik zie nog amper trips op mn monstera en hij is drie nieuwe bladeren aan het maken!! Lekker bezig monster

4 likes

Hier ook een nieuw blad :raised_hands:t4:

17 likes

Zo laat nog! Heb je een groeilamp erboven?

1 like

Weten jullie wat dit voor plant is? Hij heeft in de drie maanden dat ik m heb helemaal niks gegroeid en er laten alleen maar blaadjes los. Hij had eerst ook allemaal blaadjes uit de grond maar nu zijn t echt een paar stengels. Het gaat helemaal niet goed! :sweat_smile: help

1 like

Nee, staat voor het raam op het zuiden.

@the.rebel.club Hoya Australis Lisa. Ik zou de wortels even checken.

@Juuldie kan je helaas niet helpen. Ik heb lampen van de Ikea maar die verkopen ze niet meer.

4 likes

Ik heb er eentje van GE, maar die moet ik nog uitproberen. Lijkt bij een vriend van me erg goed te werken. Gewoon een led.

1 like

Waarschijnlijk staat hij in normale aarde een heeft hij wortelrot waardoor hij langzaam dood gaat. Hoyas moeten in een heel luchtig mengsel waarbij water er snel uitloopt en sowieso niet zo veel water.

1 like

Het gaat wat minder met mijn pannekoekplantjes en snap niet zo goed waarom, ben al gewisseld van plek en geef ze vaker maar dan minder water.

De blaadjes blijven alleen hangen en de stengels zijn nogal rood. Iemand tips?

1 like

En wat voor een! Wauw!

2 likes

Ik wil een kast opvullen met planten, er zit 25 cm afstand tussen de planken.
Tips voor planten die (lang) klein blijven?