Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Die rode stengels zijn normaal, dat is vaak zo bij nieuwe groei, ze worden dan na een poosje groen.

En het is ook normaal dat de wat oudere stengels en bladeren wat gaan hangen. Het helpt om hem regelmatig plantenvoeding te geven, maar je zult dat altijd wel een beetje houden. Ik vind hem er zo op de foto eigenlijk ook helemaal niet slecht uitzien hoor!

thanks voor jullie reacties! ik ga is plantenvoeding proberen en ben allang blij dat jullie vinden dat het niet zo slecht met ze gaat :wink:

1 like

Dit had echt niet gehoeven jongens
 :face_with_raised_eyebrow:

10 likes

Whyyyyyyyyyyyy

1 like

Oh dit doet gewoon een beetje pijn. Wie doet nu zoiets?

Ik was vandaag in een grote botanische tuin en ik vind dat altijd zooo tof! Nu voelt mijn collectie planten thuis wel weer een beetje zielig haha

1 like

oh ik heb ook zin om naar de botanische tuin te gaan nu!

1 like

Ik weet nog dat ik een tijd terug vroeg om tips omdat ik zo’n planten noob ben, maar ben echt trots op mezelf alles leeft nog en ik krijg nieuwe bladeren. Zelfs op mijn eerste stek ooit (een monstera). Nu nog wachten op wortels zodat ik hem weg kan geven aan een vriend

6 likes

Planten maken de leukste cadeautjes!

1 like

Lekker late reactie maar ik heb deze ook sinds een paar maanden staan en zei toevallig tegen m’n vriend gisteren dat ie wel erg wild wordt. Vond hem zo leuk als klein pruikje maar nu is het meer een wilde haardos haha :sweat_smile: Die van jou is héél enthousiast!

1 like

Oke goed nieuws, het volgende blad lijkt weer groen te hebben :partying_face:

15 likes

Ik kan niet stoppen met stekken :sweat_smile:

afbeelding

18 likes

Intratuin 3 voor 5 got me once again

Ik ging voor t eerst echt heel goed op beestjes letten en nu ga ik dat nooit meer vergeten :astonished:

Mijn schefflera staat eind van de dag vol in de zon en doet het daar prima op.

Ik lachte stiekem m’n oma altijd een beetje uit omdat ze plantjes door het huis heen verplaatst ivm de zon, maar ik doe het nu zelf ook :see_no_evil:

3 likes

Even wat hoya stekken besteld :rofl: Niet alleen voor mezelf!!

11 likes

Eens even zien of dit wonderen gaat verrichten. Eind van deze maand is het alleen wel echt einde groei seizoen geloof ik hĂš?

5 likes

Oee waar heb je die gekocht? Ben heel benieuwd!

Mijn strelitzia maakt ook nog steeds nieuwe en mooie bladeren, is denk ik m’n favoriete plant qua groeiproces. Dit blad is ook weer zo groot, en ik ben vooral benieuwd hoe hoog ie uiteindelijk uitkomt: ik heb m gekocht als een plant van ±70 cm en de hoogste bladeren komen inmiddels, 1.5 jaar later, tot ±165 (ooghoogte voor mij haha en ik ben 175, vandaar)

15 likes

Overplanten in je tuin voor next level herstgevoel :smile:

Ik ben nu onderweg naar huis na een weekje vakantie en ik ben benieuwd hoe ik m’n planten aantref na een week warm weer.

Hier! Weekje ongeveer op moeten wachten.

2 likes

Heb deze plant van mijn ouders voor me verjaardag gekregen, ben echt verliefd maar hij is best groot en mijn studenten kamer begind nu echt vol met planten te raken!

2 likes