Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Op de verpakking van m’n plantenvoedsel staaf t/m oktober, dus ik denk dat ik het tot dan doe

1 like

Oh wauw die palm :star_struck: mijne is aan het doodgaan, alle bladeren worden bruin. Hoeveel water geef jij? En heb je nog tips? Of iemand anders hoe ik hem redden kan… :grimacing:

Thanks!! Ik denk dan dat ik mijne heb laten verdrogen. Ga m zo direct even in een emmer met water zetten, kijken of ie nog te redden is :sweat_smile:

1 like

Is hier toevallig iemand in de buurt van DH/delft die vetplantstekjes (klein) heeft? Ik wil ze volgend jaar augustus ongeveer kado doen dus ze moeten wel al een beetje iets zijn :sweat_smile:

@Lula wat is de naam van jouw webshop? Ik woon nu in een plaats zonder tuincentrum en ik heb hoognodig nieuwe plantjes nodig!

Ik zag vandaag in twee verschillende winkels op monstera’s trips zitten, waarvan één winkel een bloemist betrof. Heb bij beide winkels een medewerker aangesproken om ze erop te wijzen maar vrees dat de planten bij het vuil zullen belanden. :frowning_face: Ik ben een weekje weg van huis geweest en ben zo benieuwd hoe het met mijn planten gaat, haha. Hoop thuis geen trips meer te zien!

M’n monstera variegata van Global Garden is nog bezig met een nieuw blad :smiling_face_with_three_hearts: dat is al het tweede blad en heb hem nog geen maand. Die van intratuin heb ik langer en heeft pas 1 nieuw blad gehad en bijna al het wit is bruin geworden.

1 like

Mijn begonia bloeit!!!

1 like

Pics or it didn’t happen…

1 like

3 bladeren in de maak op mn monstera!!

3 likes

Mijne maakt ook nog effe een groei speurt door.

1 like

Kan het veel kwaad omluchtwortels bij een monstera af te knippen? Ik las dat je dat beter niet doet, maar het zijn er zo veel en ze zijn echt megalang!

Logische vervolgvraag: hoe voorkom ik deze luchtwortels?

Het kan niet per se kwaad maar ze maakt ze met een reden. Waarschijnlijk wil ze klimmen! Heb je een mospaal?

Je kan ze trouwens in de aarde stoppen, dan groeien ze daar verder en wordt het niet zo’n chaos.

1 like

Deze begonia was eerder echt meer dood dan levend (er was nog maar een blad over) en de laatste tijd gaat het zo goed inclusief deze bloei nu. Ik ben er een beetje ontroerd van heheh.

En voor deze geldt eigenlijk hetzelfde. Ik postte ooit al eens een foto van een bijna kale croton en nu staat deze te bloeien. What is HAPPENING

2 likes

Nee, ik heb geen mospaal, ik bind ze aan een stok. Is een mospaal beter? Want dan mag ik wel een van bijna 2 meter halen :flushed:

De wortels kunnen aan/in de mospaal groeien, dus dat biedt meer stevigheid voor de plant :slight_smile:

1 like

Dank je! Hij is toch toe aan een grotere pot dus dan maar een mosstok er bij!

1 like

Mijn monstera negeert die mospaal volledig hoor, die wortels draai ik er een beetje omheen zodat ze niet in de weg hangen maar ze groeien er niet in of door. Ik heb 3 bamboestokken van 2m en daar bind ik de plant aan vast en de luchtwortels vlecht ik er dan tussendoor naar beneden.

2 likes

Oh dat is ook een idee zeg, dank je!

Heb je een echte mospaal of heb je zo’n kokosding?

1 like