Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Hij komt uit de kneusjesbox, dus die vlek zat er al in geloof ik. Hij staat op het zuid-westen en kan hem eens aan de andere kant van de kamer zetten!

Ho ho nooit zomaar een alocasia aan de andere kant zetten, dan moet ze wennen aan heel ander licht stel je voor. Ik zou zeggen uit direct zonlicht, maar dan eerder een meter van het raam af ofzo. En klopt het dat je de aarde nog niet vervangen hebt?

4 likes

Haha fuck ik wist niet dat ze zo’n uitgebreide handleiding had. Aarde is idd nog niet vervangen, maar durf haar amper aan te raken. :joy:

1 like

Ze hangen al helemaal uit de pot, kan dat dan als het kouder wordt?

Hier groeit alles ondertussen door op mijn magische stek-vensterbank.

@Deurklink, hm toch maar verpotten dan, zou ik denken.

6 likes

Weer leuke dingen gevonden :blush: Oh ja, voor degenen die de eerste niet kennen, hij wordt zo:

Nu eerst ff thuis bijkomen en dan foto’s maken en online zetten.

16 likes

Zoiets als die onderste, gaat dat nog lukken voor de winter? Creëer je met je sluitzakjes en magische vensterbank het hele jaar rond het juiste klimaat?

Ben benieuwd!

Dit is die van mijzelf momenteel. Is geen pijl op te trekken, op die dingen :smile:

4 likes

Heel erg benieuwd naar deze!! In wat voor soort grond zet je de bulb?

Wat leuk! Dat blad lijkt wel op een Indische Kers!

Ik heb een plantje overgenomen van een vriendin, maar ik snap deze niet zo goed!

Hij staat op een kast, indirect zonlicht. Tijdje wat verwaarloosd qua water geven, maar de grond is nu nat en ik hou m vochtig. Weet iemand wat voor plantje dit is en wat hij nodig heeft? Hij lijkt nu zo uitgedroogd :frowning: geen beestjes volgens mij!

Het ziet er voor mij uit als een plantje dat al snel te natte voeten heeft en dan zou schimmelen bv. De dorre blaadjes zijn dan misschien wel door te weinig water maar die zijn dan waarschijnlijk onherstelbaar beschadigd. Door te veel water nu krijgt hij dan (te) natte voeten. Maar dit is speculatie, je zou het eigenlijk even zelf moeten opzoeken? Ik herken deze plant niet.

Een ficus pumila?

Voor mijn gevoel post ik hier altijd alleen maar als er iets mis is met m’n planten, dus voor de afwisseling eens een succesverhaal, wie weet heeft iemand er wat aan :slight_smile: Volgens mij heb ik de trips op mijn monstera zo goed als uitgeroeid met de volgende methode:

• Zodra ik trips spotte heb ik de plant eerst in de douche gezet en helemaal afgespoeld om zo veel mogelijk beestjes weg te krijgen.
  • Daarna buiten gezet voor 4 dagen en om de dag ingespoten met groene zeep/spiritus/water mengsel in een plantenspuit.
  • Daarna waren er al een stuk minder beestjes, dus weer binnen gezet. Om de dag de bladeren schoongemaakt met een doekje met weer datzelfde mengsel voor ongeveer 2 weken.
  • Soms zag ik gedurende de dag nog een random beeste, die veegde ik dan weg met een wattenstaafje gedipt in dat mengsel.
  • Extra goed opletten op omgekrulde stukjes blad, bij mij zaten ze daar steeds massaal in. Voorzichtig open rollen en met doekje + spul schoonmaken dus.

Ik na deze operatie:

23 likes

Ja! Dit moet hem zijn! Thanks! Nu kan ik gericht informatie opzoeken haha

Hier groeit ook alles nog gewoon door alsof het geen herfst is! En ik ga binnenkort verhuizen naar een huis met veel beter licht dus ik hoop stiekem dat het dit ook nog even een extra groeiseizoen gaat geven.

Ik heb net op aanraden van iemand hier de amazon humidifier gekocht! Ben heel benieuwd of nu eindelijk mijn calathea stopt met bruine randjes krijgen. En tis ook fijn vooruitzicht voor de aankomende winter.

Ik weet niet of ik de tip hier van had. Maar de calatheas krijgen blijkbaar bruine krokante punten van kraanwater en zou dus niet meer moeten ontstaan als je gedestilleerd water gebruikt .

Ahh heb gelijk de Stephania besteld bij je!

1 like