Wow na een half jaar weet ik eindelijk wat mijn woestijnroos wil! Elke week water! De bladeren zijn keihard en staan mooi omhoog. En ik maar super voorzichtig doen omdat het een vetplant is
He kut. Ik had van de zomer een spint plaag en had een aantal planten bestreden, maar zie nu dat de alocasia (die godzijdank nog in de logeerkamer in quarantaine stond) weer volledig onder zit. Die gaat morgen dan maar de groenbak in, ik heb geen zin om weer dit proces door te gaan
En de andere twee planten die in de logeerkamer ook nog in quarantaine staan ook maar heel goed checken en nog zeker niet terug de woonkamer in. Mehh.
Heeft er hier iemand ervaring met het verhuizen van hele grote planten? Ik heb een 3-meter hoge Monstera en ik vind het zoooooo eng om die te gaan verhuizen. De stam hangt ook aan een haak in het plafond, dus hij kan niet zelfstandig staan.
Mijn monstera na trips eindelijk weer teruggezet bij de rest van zn vriendje. Wel beetje bang dat de trips nog niet helemaal weg zijn, maar word er gek van.
Ik heb geen tips maar ben wel onwijs benieuwd naar een foto eerlijk gezegd 3 meter hoog, haha wow
Wauw! monstera’s kunnen wel wat hebben hoor. misschien in een fleece dekentje ofzo inpakken? Je kan denk ik wel de stam een beetje in elkaar rollen, als een soort donut. Of is die te stevig? Grote bladeren oprollen en een los elastiek eromheen.
Ja zoiets zat ik ook te denken! Als een soort burrito inrollen…
Omg ik heb rouwvliegjes Ik ga voor de aaltjes, en bakjes met wijn. Heeft iemand wellicht betere tips?
Aaltjes hebben bij mij heel goed gewerkt.
Ja dan komt het vast goed!
Ik heb morgen letterlijk een uur om het te kopen en bij alle planten te doen, want daarna ben ik 5 dagen van huis. Hopelijk lukt het.
Is het dan slim om het bij alle planten te doen? Ik heb net bij ze allemaal gewroet in de aarde en niet bij elke plant komen vliegjes af. Zal ik die dan misschien overslaan?
Dankjewel voor de geruststellingen!! Ik hou zo van mn plantjes
alleen via internet? Brb even panikeren en googlen
Maar hoezo paniek? Je planten gaan niet zomaar dood van een paar rouwvliegjes. Laat de aarde opdrogen die paar dagen dat je weg bent, dat scheelt al enorm in vliegjes en dan doe je die aaltjes als je terug bent.
Nu en morgen even flink veel vliegjes opstofzuigen. Is m’n beste truc everrr. Schudden aan de potten en zuigen maar
Aaltjes hebben bij mij super goed geholpen moest wel twee kuren doen. Daarna heb ik zand op de potgrond gedaan bij mijn planten en ben gestopt met mijn planten dagelijks te sproeien en heb ze niet meer gezien. Nu hopen dat het zo blijft.
Ik was bang dat ik dan thuiskom volgende week en alles vol vliegjes is omdat ik net las dat ze 200 eitjes per vlieg kunnen leggen.
Ik heb nu de aaltjes besteld. (achteraf logisch dat het niet in de winkel ligt haha wat dacht ik)
Dankjewel dames ik ben weer gerust gesteld
Ik heb nog nooit wat aan rouwvliegjes gedaan en het gaat helemaal prima
Rouwvliegjes zijn inderdaad niet zo’n ramp (alleen een beetje irritant). Als je 5 dagen wacht met aaltjes is dat inderdaad echt geen probleem.
Ik heb vandaag wolluis ontdekt op 2 planten. Ik heb ze van de betreffende planten afgehaald en alles wat er verdacht uit zag aangestipt met alcohol. Ik ga morgen even al mijn planten nalopen (ik heb er ongeveer 50, dus dat is wel even een klusje haha) maar geloof dat ik er redelijk op tijd bij ben.
Oh en mij Hoya-stekjes van Paul Shirley zijn er! Super blij mee, ze waren ook veel groter dan ik had verwacht.