Ja dat is ook mijn favoriet
Had all een tijdje deze plant niet gecontroleerd en nu ik hem uit de sierpot haal snao ik waarom hij er zo zielig uit ziet. Het spijt me
Haha, die is wel toe aan een grotere pot. Was ie misschien ook al wel een tijdje geleden haha.
Haha denk het ook. Hem hem snel een nieuwe gegeven, hoop dat hij nu blij is
Hoop het ook! Heb voor het eerst plantjes verpot vandaag, en echt een gigantische stek met wortels en al gevonden in 1 van mn moeders planten, dus was een geslaagde ochtend!
(de sansiveria is het stekje)
Ik heb sinds kort een nieuw huis met een flinke tuin… die nog errrug leeg is (heg en bomen zijn er al wel, ik mis vooral leuke (sier)planten).
Heeft hier iemand een tip waar je goedkoop (een beetje grote) buitenplanten kan kopen? Mag ook online. Intratuin hebben we dit weekend al uitgespeeld
Niet Lula, maar ik zou zeggen carnosa! Heb deze zelf ook, maar had een stek van mijn moeder en die wist niet meer welke het precies was (en ze heeft de plant al +30 jaar inmiddels) en na mijn research kwam ik op carnosa. Ik heb zelf een publicalyx en de bladeren zijn langer en smaller. Maar misschien heb ik het wel helemaal fout, dus ik hoor ook graag wat @Lula zegt haha
Carnosa als ik uit die twee moet kiezen. Publicalyx is langwerpiger. Maar er zijn honderden soorten waarvan veel van die basic bitches op elkaar lijken dus ja, af en toe blijft het een raadsel tot je de bloemen ziet.
LOL @ mijn kinderhandje in die laatste foto.
Je kan een tuiny forest bestellen!
Dit is zooo leuk! En cheap zeg. Wou dat ik een tuin had!
@Falula @Lula Thanks! Ah ja publicalyx lijkt me dan sowieso niet inderdaad, deze bladeren voelen alleen veel dunner aan dan mijn andere carnosa vandaar dat ik twijfel. Bloemen gaat hierbij nog wel even duren ben ik bang.
Valt wel mee, 32 . Het verschilt. Op het moment deze, denk ik:
Elliptica
Minibelle
Curtisii
Rotundiflora
En geen hoya maar wel verre familie. Dischidia Ovata
Zo leuk dat ze allemaal zo verschillend zijn! Die minibelle en de laatste zijn zo schattig met die kleine blaadjes
Had jij nou nog een rotundiflora over?
En was het toch een dischidia? Of heb je dan ook de Fitchii?
Ja maar ik doe ‘m nog niet weg. Ze hebben al die planten niet lang genoeg laten acclimatiseren na import en ze krijgen hier en daar wat gele blaadjes. Dus ik doe ‘m pas weg als ik zeker weet dat ‘ie oké is.
Oh shit, zo irritant als shops dat doen. Laat ‘m maar lekker bijkomen.
Ik heb groeilampen besteld bij bol.com en die komen morgen als het goed is binnen! Hopelijk gaan mijn planten het dan wat beter doen in mijn donkere hol