Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Wat doen jullie met je tradentcantia? Bij de mijne zijn de blaadjes erg zacht en krijgen bruine punten, maar ik geef heel weinig water. Geef ik te weinig?

Laaaaaaf Zwinkels

1 like

welke ben jij voor gegaan? ik zit al weken te dubben op welke lampen ik moet kopen

Thanks voor de tip. Ik woon redelijk in de buurt, maar ben er eigenlijk nog nooit geweest! We gaan binnenkort op verkenning (als de corona het toelaat) :slight_smile:

1 like

Ik heb deze vandaag gekregen :heart_eyes::heart::pleading_face:

Ben echt Alocasia fan. En hoya. En calathea haha:

20 likes

Ben zo blij met mijn lieve nieuwe Begonia Amphioxus en Ceropegia Woodii :sob:

12 likes

Ziet eruit alsof er iets wilde groeien maar het puntje nu dood is. Of is het niet droog/dor? Zou die lange slierten een stukje inkorten en stekken. Kun je ‘m weer voller maken.

1 like

Eindelijk een monstera dubia in de collectie!!! Speciale herinnering aan vanwege mijn onderzoek dat ik doe in Panama, waar ik ze elke dag dus in het bos zie.

14 likes

Ik ben bang dat ik het antwoord al weet, maar zijn dit trips? :sob:
Wat kan ik hier ook al weer het beste tegen doen? Plant staat inmiddels al in quarantaine

Kut, wat is dit?

Spint! Ik heb het alleen nog gehad op calathes! Opzich wel makkelijk te behandelen :slight_smile:

1 like

Nee, lijkt op wolluis!

Thanks! Heb meer zin om ‘m nu gewoon weg te flikkeren maar dan toch maar eens kijken hoe ik er vanaf kom. Staat al in quarantaine in de badkamer maar daar is geen daglicht helaas.

Spint ja :sleepy: Ik heb er een calathea door weggedaan. Die plant bleeef het maar krijgen en kwam er niet bovenop helaas.

Nee haha zeker niet, dit is een Scindapsus

1 like

Heb een stekje van een knolletje (met babyknolletje ernaast) en al wortels, kan ik dit oon op water zetten? Of beter grond in meteen…

Heb jij een ultimate tip ertegen? Ik had het van de zomer veel te laat door dat ik spint had op m’n alocasia en banenenplant en toen hebben nog zes planten het gehad en ik kreeg het maar niet onder controle, dus heb die planten weggedaan. Heb echt m’n best gedaan met de banaan en de alocasia, maar het kwam constant terug wanneer ik dacht dat ik het grondig had behandeld.

Oh wat stom!! Ik die nu afnemen met een microvezel doek met een oplossing van groene zeep, water en spirtus. Vaak na 1 behandelingen is het dan weg!

1 like

Wat zijn jullie favo plantenblogs of youtube kanalen?

Ik vind Planterina heel leuk! :blush:

1 like