Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Plantwithroos
Kaylee Ellen
Harli G
onlyplants

1 like

Kan iemand me vertellen wat er met deze plant aan de hand is? Het ene na het ander blad wordt geel en verdord, er worden wel nog nieuwe bladeren aangemaakt en de onderkant van de bladen ziet er bij de gele bladen raar uit.

Ik kan niks van de bladen afvegen en zie niks lopen.

Ohja die staat te licht. Of te donker. Of te koud. Of te warm. Heb je m recentelijk toevallig een paar cm verplaatst? Want dan gaat het al mis met mevrouw de drama queen. Kraanwater mot ze ook niet, wel voeding maar niet te veel. etc etc etc.

6 likes

Ik heb dit ook en hij staat nu een week meer in t licht. De bladeren zijn al wat steviger geworden. De gele heb ik er maar afgehaald, die waren ook erg slap… ik hoop dat iemand nu niet gaat zeggen dat dat helemaal fout is :see_no_evil:

1 like

Hahaha :green_heart:

Deze deed nooit moeilijk bij mij, maar nu opeens wel. Het enige wat ie deed was heel dramtisch bladeren dicyt doen als ie dorst had, verder niks. Heb hem nu op een lichtere.plek gezet in de hoop dat ie weer normaal wordt. Dramaqueen plant.

Ik denk te nat

1 like

Weet iemand wat dit voor beestjes zijn? De planten van een vriendin gaan allemaal dood.

Bladluis

1 like

Dankjewel!!!

1 like

Ik zag voor het eerst een monstera variegata in het echt, en het was net alsof ik een celebrity zag hahaha.

25 likes

• Wel een pannenkoek
  • Geen pannenkoek, maar…

0 stemmers

(Ik denk geen pannenkoek, maar de ander zegt van wel.)

Lijkt mij een peperomia raindrop. De mijne althans kijkt hierop :sweat_smile:

Lijkt wel een beetje, maar deze bladeren zijn veel puntiger (en ook veel groter, aan de mijne zitten althans bladeren zo groot als m’n hand bijna) en de stengels zijn ook anders.

1 like

Ja dat dacht ik dus ook, maar ze was zo stellig. Nu ik het heb uitgelegd lijkt ze toch wel overtuigd. In de winkel hadden ze er een bordje met pannenkoekplant bij gezet.

1 like

Die fout wordt zooo vaak gemaakt, maar die op de foto is inderdaad een peperomia raindrop. Groeit totaal anders dan een pannenkoek en stek je ook op een andere manier.

1 like

Weet iemand wat er aan de hand is met deze plant? Ik heb hem 1.5 week geleden gekocht en er werd gezegd dat het een Philondendron is en dat hij makkelijk in de schaduw zou kunnen staan. Is dat ook zo?

1 like

Ik snap daar niks van. Ze lijken niet eens op elkaar. Ja allebei groen :joy:

Nou ja, ik kan me er wel wat bij voorstellen dat er mensen zijn die het verschil (nog) niet zien.

Oh no! Onze bonsai heeft spint :pensive::pensive:
Wat kan ik hieraan doen?

Mijn Calathea Orbifolia heeft baby’s en ze doen het zo goeeeed, ben een trotse plantenmoeder :joy:

De eerste foto’s zijn 12 oktober en de tweede gisteren:

6 likes

Weet een van jullie wat hier fout gaat?