Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Mijn nicolai maakt nu nog een nieuw blad. Hoop niet dat dat kwaad kan en hij m wel helemaal uitrolt. Moet ik m dan voeding blijven geven?

Zeker! Ga je hem voller stekken of laat je het zo?

Wat stof van een gat boren in de muur :joy: en aan de onderkant zie ik niets, alle bladeren gecontroleerd. Hij gaat maar even in isolatie op een minder lichte plek. Bedankt :)!

1 like

Ik denk een philodendron imperial green

1 like

Het is een Alocasia dus wen er maar aan. Dat zijn bitches die af en toe een (oud) blad verliezen tot er niks meer van overblijft. Althans, dat is mijn ervaring tot nu toe. #ikdoenietmeermee
Maar misschien dat dit gewoon pech is en dat het bij dit ene blad blijft :smile:

2 likes

Haha ik heb die philodendron ook @anon50301661 maar ook nog nooit ergens rekening m’n gehouden bij het verzorgen qua zogenaamd giftig zijn

1 like

De bloei gaat gewoon door :flushed:

5 likes

Nieuw blad bij m’n Macodes petola

34 likes

Wat een beauty :heart_eyes:

1 like

Ik ben een enorme plantennoob dus ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen. Ik heb een grote bananenplant gekregen, in een pot van ongeveer 35 cm.
Wat kan ik nu het beste doen? Gelijk verpotten in zo’n zelfde plastic pot met gaatjes (en dan in een sierpot zetten) of deze huidige pot in een andere (sier)pot zetten?

Voor de mensen met een caladium: hoe bewaren jullie de knol tijdens de wintermaanden?

1 like

Of je moet verpotten hangt ervan af of de pla t heel rootbound is of niet. Haal de plant eens uit de pot en check de wortels eens dus. Sowieso wordt meestal aangeraden om te verpotten in het voorjaar.

Als je gaat verpotten, zou ik altijd kiezen voor een binnenpot met gaatjes zodat overtollig water kan weglopen :slight_smile:

1 like

Yes ik was sowieso al van plan een pot met gaatjes te gebruiken (en die dan in een sierpot te zetten). Maar ik twijfelde even omdat er op sommige plekken staat dat het een goed idee is de plant gelijk te verpotten als je 'm krijgt en op andere plekken staat inderdaad in het voorjaar. Maar ik ga wel even naar de wortels kijken, dank je!

1 like

Nooit last van gehad! Groeit heel makkelijk en mooi. Ik heb er eentje van de straat geplukt die heel zielig zonder aarde half dood in een hoekje lag en is helemaal opgebloeid nu :heart_eyes: zijn heel sterk dus!

Dat houtskool is niet nodig hoor.

Ik ben ook benieuwd! Heb mijne al wel uit de grond gehaald maar ligt er nog op…

Ik moest nodig mijn uit de kluiten gewassen monstera temmen dus vanmorgen een mosstok gekocht en aan de slag gegaan en hij is nu echt prachtig!:two_hearts:

59 likes

Dit zijn de glow-ups :clap:t4:

2 likes

Mooie transformatie!

Iemand in de buurt van Antwerpen zin om een graslelie baby te adopteren? Ik heb nog 5 stuks beschikbaar. Contactloze ophaling.

8 likes

In dit geval zou ik de plant verpotten, alle aarde vervangen en in een andere pot zetten. Deze pot steriliseren.

“Actieve” houtskool is sowieso een product wat niet bewezen werkt, maar mensen vaak erbij doen onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet. Ik zou m’n geld er niet aan uitgeven in ieder geval!

That said, ik heb ooit een terrarium gemaakt bij een workshop. Met die actieve houtskool. Drie weken later zat dat ding helemaal onder de schimmel, omdat dat in de plantjes zat. Nou bedankt houtskool :joy:

1 like