Wat supertof! Ik ga ook hunten, staat zo gezellig
Ja sorry, is ook wel een beetje de bedoeling
Ik heb drie planten in m’n mandje zitten
Welke plant is dit en is ‘ie nog te redden?
Ik wil deze het liefst vervangen, maar vriend is het er niet mee eens haha!
Waar heb je die mooie begonia snowcap vandaan?
Neee, ik kijk al weken uit naar dit weekend, want ik zou dan eindelijk naar global garden gaan en uitgeven. Mijn vriendin kon steeds niet, dus vandaar dat we niet eerder konden en nu wordt shoppen voor fun afgeraden
heb echt spijt dat ik niet alleen ben gegaan afgelopen weekend.
Nouja nou hopelijk is die domme diefenbachia straks wel dood als er nieuwe plantjes komen.
Shittt m’n stukje maranta is afgebroken:(
Kan ik hier een stekje van maken? Zo ja, hoe??? Gewoon in glaasje water zetten?
Ja, als je op de onderste knobbel kijkt, daar zitten kleine witte puntjes. Dat worden vrij snel wortels. Gewoon in water zetten. Komt goed, sterker nog, ik maak zo vaker stekjes om mijn marantha breder te maken ipv dat’ie alleen maar langer groeit.
Dus die ‘‘knak’’ moet in het water staan? Hoe lang duurt het ongeveer voordat ik ‘m weer in de grond kan doen?
Ik wilde m’n marantha al een tijd wat voller maken, nu moet het wel :’)
Ja, en het duurt best wel lang, zeker omdat het winter wordt en het licht minder. Er moeten wel flinke stevige wortels zitten, anders mislukt het bij mij. Hoewel er ook methodes zijn die dergelijke stekjes gewoon in de grond stoppen. Deze stekjes heb ik begin sept afgeknipt. Vrij snel wortels en nu beginnen de wortels voorzichtig te vertakken. En er blijven nieuwe bladeren groeien.
Ohhh dat ziet er goed uit! Hopelijk lukt het mij ook.
Oké ik snap niks van mijn Hawaï Palm…
Op internet staat dat ik hem maar weinig water moet geven en op het kaartje dat erbij zit staat 2 x per week. Nu doe ik het 1 x per week en na een aantal dagen beginnen de bladeren er zo uit te zien.
Weet iemand hoe ik dit ding het beste verzorg?
Ik merk dat ze sneller wortelen als de luchtvochtigheid hoog is en evt op een wat donkerdere plek. Je kan bijv. een zakje om je stekje heen doen om het effect van een kasje te genereren
Hallohallo, ik was dit topic een beetje uit het oog verloren maar ik heb een verdrietige monstera dus kom weer even binnenvallen. Twee bladeren hebben bruine plekken gekregen, en ik zie denk ik beestjes. Ik kom er alleen niet goed uit wat het zijn, ze zien er niet uit als trips (worden ook niet groter dan dit) of een vorm van luizen, ik dacht heel misschien spint maar zie nergens spinnenwebachtig spul. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? De plant lijkt verder gewoon gezond, maakt nieuw blad aan en ik zie deze beestjes ook maar op een paar bladeren.
Trips
Ja toch wel? Kut
Ja dit zijn trips larven