Fuck Quarantaine en water+groene zeep+spiritus behandeling dus?
Ben bang van wel⦠kan wel een week of 3 duren als je gaat spuiten met dit mengsel, zijn hardnekkige beestjes
Ja kut wel Nouja, ik ga mān best doen!
Deze zijn een beetje vreemde vogels. Volgens mij groeien ze namelijk juist in de winter en rusten ze in de zomer, in tegenstelling tot bijna alle andere planten. Laat je de grond opdrogen voor je opnieuw water geeft? Het stammetje slaat veel water op, dus ze hebben maar weinig nodig!
Check ook je andere planten. Volwassen trips kunnen vliegenā¦
Ja ik was al een ronde aan het doen inderdaad, thanks! Het gekke is dus dat ik deze beestjes wel eens eerder op een plant heb gezien maar toen dacht ik dat het geen beestjes waren (zag ze helemaal niet bewegen en vond het niet op iets lijken dat ik op het internet kon vinden). Daar heb ik toen niet echt iets mee gedaan, maar heb nog helemaal geen volwassen trips kunnen ontdekken in mn huis. Denk dat ik daar dan gewoon geluk mee heb gehad?
Volwassen trips zitten bij mij vaak onder het blad of op de stam en die witte larven vooral aan de bovenkant. Misschien zit daar ook nog een verschil? Of je hebt misschien wel geluk dat ze ergens door snel dood gaan haha.
Ik denk geluk haha! Gelijk even gekeken maar kwam alleen ƩƩn verdwaalde fruitvlieg tegen
Ugh dan denk ik dat ik inderdaad te veel water heb gegeven de knopjes waar bloemen uit zouden moeten komen zijn ook zwart⦠zal dus wel geen bloemetjes meer krijgenā¦
Misschien komen er nog nieuwe knopjes beetje licht zetten en voorlopig geen water meer geven dan! Als de grond echt extreem nat is kan je 'm verpotten naar drogere aarde.
Thanks nog voor de tips voor mān stekjes, er zijn wortels onderweg
Heb ook leuke kleine vaasjes gekocht:
Volgens mij werd hier een tijd geleden een middel tegen bladluizenen en spint genoemd wat je dan bij je gietwater doet en preventief ook helpt. Maar kan het niet meer terug vinden. Weet iemand toevallig welk middel dat is?
Ik ben een offline plantenwinkeltje begonnen met mān slaapkamerraam als afhaalpunt, en het is echt te leuk! Tot nu toe 2 typische Gerdaās en een tragische hipsterboy aan het raam gehad, helemaal happy met hun plantjes. Love deze knullige hobby.
Hoe vaak per week doe je dit mengsel?
Iedere dag minder werkt bij mij nietā¦
Mn clusia begint opeens alle bladeren los te laten, vind elke ochtend een stapel op de grond. Even janken.
Oké plantennoob hier⦠heb deze plant al 6 weken en een aantal bladeren gaan hangen⦠is dit normaal?
Nee, dat was het niet. Kan het echt nergens meer vinden. Ik had het toen opgezocht en iedereen was er lyrisch over.
Het is dus een goedje dat je bij je gietwater doet en iedereen zegt dat het helpt tegen alle soorten beestjes.
Ik heb nu allemaal hele kleine doorzichtige beestje over mijn potgrond heen lopen. Op de bladeren en stengels/stammen zie ik echter nergens beestjes. Ik denk dat het luizen zijn. Maar weet het niet zeker.
Huh mijn strelitzia begint nu nog een nieuw blad er uit te werken? Ga eens in winterslaap?
Ik zag vanmorgen bij mijn calathea ook opeens nog een nieuw blad? Zo weird.