Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Goed om te weten! Staat hier ook nog op het lijstje :blush:

Ik heb ook zo’n stek. Hij heeft veel wortels gekregen, maar nog geen nieuwe groei (na een dik half jaar)

Yes thanks! Insiders info

Help!! Wat gaat er mis met mijn alocasia zebrina? :sob:

Herfst

1 like

Help! Mijn rubberplant gaat volgens mij dood. Hij zat eerst dichtbij de deuropening van de woonkamer maar deze week hebben we het toch maar verplaatst naar het raam(tuin op het noordoosten).
Alleen vallen er steeds bladeren af, zitten er bruine vlekken in en krult het blad op.
Net zag ik ook een klein beestje lopen

Heb maar weer eens aaltjes besteld. Ik word gek van die kloterouwvliegjes

1 like

Via welke website heb jij het besteld?

Bol.com omdat ik daar nog veel cadeaubonnen van had, geen speciale reden voor hoor.

Die vliegjes komen gewoon echt op mij/mijn telefoon nu/ mijn drinken af :sleepy::sleepy: Wilde vanmiddag bijna al mn planten wegflikkeren zo frustrerend zijn die vliegjes

Dit is trouwens een blad dat net afvalt. Er zitten witte vlekjes op…

Die witte vlekjes zijn niet gek volgens mij, mijne (gezond verder) heeft dat ook.

Opzuigen!! Met de stofzuiger. Ik vind het nog leuk om te doen ook en het werkt fantastisch. Voel me een soort Lara Croft dan :see_no_evil:

2 likes

Ben er echt al paar weken mee bezig, het zijn er teveel. Eerst geprobeerd met stofzuigen inderdaad, die gele plakkertjes, pillen die knoflookgeur afgaven haha en toen aaltjes maar had t niet helemaal goed gedaan dus poging 2. Ben straks ook 70 euro verder. Word er echt gek van…

Dit ziet er wel uit als trips mi

1 like

Ik heb zaterdagavond een aantal plantjes besteld bij groen in huis, o.a. een florida ghost die wat extra verzorging nodig heeft, maar vind dat nog wel leuk om te doen!

2 likes

Ah die heb ik tijdens m’n shopronde bij Groen in Huis gemist, heb alleen de Florida Hybrid gezien :frowning_face:

Ik heb wel een ander kneusje besteld daar, een Begonia Amphioxus. Had ik al eens eerder in ‘goede’ staat gekocht maar binnen twee weken lag al het blad eraf.

1 like

Haha oke ik voel me even heel dom, want ik heb dus de hybrid gekocht. Dat is natuurlijk wat anders dan de “gewone” florida ghost :sweat_smile: maar ik ben er nog steeds blij mee!

Mijn bananenplant zit vol springstaartjes, dit is niet super schadelijk maar ze kunnen wel je wortels aantasten, dus ik zou ze graag onder controle hebben. Ik had online gelezen dat je ze kan verjagen door tea tree olie op de rand van de pot te wrijven, maar dit zorgde er voor da ze enkel meer centraal in de pot kwamen te zitten. Iemand hier een goede (evt biologische) tip?

Snap ik! Is sowieso nog een beetje een verrassing wat dat wordt natuurlijk, aangezien het volgens mij nog een heel nieuw type is. Geloof dat het wel het idee is dat 'ie witte strepen en bladeren gaat produceren, dus sowieso tof :blush:

1 like

Ik heb zelf een Zamioculcas (oftewel: Koelkast) staan in de keuken. Koelkast heeft heel weinig licht nodig en zolang hij af en toe een keer wat aandacht krijgt is het allemaal dikke prima. Hij groeit idd harder in het voorjaar/zomer, maar doet het verder erg goed. Heb mijn Koelkast van de Hema voor een euro of 7 dacht ik. Anders misschien een Sansiveria, Chlorophytum of een Vetplant? Afhankelijk natuurlijk van wat je mooi vindt. Wel iets minder water geven als het zo koud is.