Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Dit gekke patroon op mijn Monstera is vast geen spontane variegata he? :frown: Iemand enig idee wat dit is? Het zit niet op de bestaande bladeren maar wel op deze 2 nieuwe kleintjes

2 likes

Ik heb deze week aaltjes besteld en ze komen morgen binnen als het goed is. Word helemaal gek van die rouwvliegjes. Ik ga ook direct even kijken of ik wat planten moet verpotten, want ik vermoed dat mijn zamioculcas te weinig ruimte heeft.

Ja! De bovenste.

Is dit niet een voedingstoffen tekort?

Mijn monstera gaat ook nog lekker, weer een nieuw blad:

En ik wist niet dat deze bloemen kon krijgen, maar ze worden steeds groter en mooier. Iemand enig idee wat dit is? Dacht dat het kalanchoe tarantula was, maar die ging ik net opzoeken en ziet er heel anders uit haha

4 likes

Kerstcactus toch?

1 like

Oeps, iets te dicht bij de groeilamp maar stiekem ook wel mooi zo met dat roze :see_no_evil:

15 likes

Dit is een lidcactus! Mijn oom kweekt deze.

1 like

Hmm ja hij heeft inderdaad al een tijdje geen voeding gehad! Zal binnenkort eens een drupje geven

Meer licht geven als er geen gaten in komen! Kan de plant niks aan doen, jij wel :slight_smile:

@Lula Uit je berichtje maak ik niet helemaal op of je het weet. Maar het geeft niks, hij maakt gewoon wat antioxidanten tegen de zon. Als je 'm maar niet dichterbij zet kan het geen kwaad. Ik vind sunstress ook heel mooi altijd :heart_eyes:

1 like

Ja ik weet wat het is. Maar aan de achterkant zag hij er iets minder mooi uit. Dus hij hing helaas iets te dichtbij.

Oooo mag ik deze vraag ook stellen, maar dan over alle posters? Heeft iemand er een dubbel of over? Ik wil er graag voor betalen!
Ik heb alleen de stippelbegonia (1x), maar zou graag nog een extra poster van deze collectie (of meerdere) hebben om het mee te combineren. Hij ligt nu nog steeds in de kast omdat ik geen geschikt poster-maatje voor m heb.

1 like

Ah zielig. Hoe dichtbij hing ie?

@Kaasvlinder @Taksi ik snap deze verzoekjes niet zo goed, het internet staat toch bomvol met aquarel planten prints? Zie etsy https://www.etsy.com/nl/search?q=plant%20poster%20watercolor

En @Taksi, ik heb de rechter (philodendron Xanadu) en die linksonder (ginkgo biloba), ik doe er niks mee. Die kleine kan gewoon in een envelopje, maar die grote moet denk ik in een koker, DM maar als jullie ze willen hebben!

1 like

Wat lief, dank je wel voor je reactie!
Ik denk dat @Taksi wel interesse heeft in de Ginkgo Biloba (en zo niet, dan zou ik deze graag van je overnemen).

De grotere vind ik zelf het minst leuk van de hele set :stuck_out_tongue: dus als die echt in een koker verzonden moet worden (helemaal niet aan gedacht toen ik het vroeg), vind ik het wat zonde van de verzendkosten. Maar toch super bedankt voor het aanbod :slight_smile:

En @Kauai tja, waarom dit verzoekje… Het leek me gewoon leuk/handig om 2 of meer postertjes te hebben van dezelfde set. Dan komen de kleuren goed overeen en omdat ik van de Intratuin hou (haha) :crazy_face:

Ik zou graag die linksonder ginkgo biloba van je over nemen! Ik stuur je even een DM!

@Kauai ja ik weet dat Etsy er vol mee staat. Maar ik heb juist de rest van deze al. Vind het dan leuk om de collectie compleet te maken.

Hij hing met het metaaldraadje direct aan de lamp. Maar als die lamp aan is, zie je niet dat die blaadjes roze zijn door dat licht. Dus zag het pas toen ik water ging geven. Oh well. Bij mijn Sunrise is het ook mooi trouwens.

Ik had echt net genoeg, dus ik hoop dat het werkt :woman_shrugging:t2:

Help wat heeft mijn plant, en is die nog te redden? Wat is het ras en wat doe ik fout?

Kleine voorgeschiedenis : overgenomen van iemand en toen verpot en ondersteunende ijzeren bochten in de pot gezet want de plant hing erg.

Plant staat nu in de hoek, redelijk dicht bij een raam (maar stond eerst onder de trap) , krijg eens per week een beetje water, en wordt regelmatig gesproeid. Bladeren worden nu droog, krullen op, blijven slap, hebben vlekjes. Er komen wel nieuwe bladeren uit, maar die zijn niet mooi. Verwarming staat altijd uit. Is het verstandig om de plant naar boven te doen? Misschien op de slaapkamer? (redelijk donker)

Ik heb deze ook en in precies dezelfde staat en als iemand hem wil hebben maak je me een gelukkiger mens​:+1::+1::+1: